Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدمرتضی بختیاری در همایش «شبکه بانکی یاور توانمندسازی اقتصادی نیازمندان» که با حضور رئیس کل بانک مرکزی و مسئولان کشوری و استانی، در مشهد برگزار شد با قدردانی از تلاش‌های شبکه بانکی در کمک به نیازمندان به ویژه مددجویان کمیته امداد، افزود: تسهیلات پرداختی برای اشتغال و توانمندسازی مددجویان از نوع قرض‌الحسنه است و مدیران بانکی در این امر خیر شریک هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه برای توسعه اشتغال مددجویان باید فضای کارآفرینی را به سمت مشاغل خانگی و خرد سوق دهیم تا بیشترین بهره‌وری را داشته باشیم، ادامه داد: براساس برنامه ششم توسعه کشور ایجاد سالانه ۱۰۰ هزار فرصت شغلی‌ توسط دستگاه‌های حمایتی پیش‌بینی شده است که از این تعداد، ۷۰ هزار شغل سهم کمیته امداد و ۳۰ هزار شغل سهم بهزیستی است.

رئیس کمیته امداد با بیان اینکه طبق تبصره ۱۶ امسال ۳۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای ارائه تسهیلات  به مددجویان کمیته امداد اختصاص یافته است، اظهار کرد: علاوه بر این از محل اعتبارات توسعه روستایی و منابع امداد اعتباراتی برای اشتغال مددجویان پیش بینی شده است و امسال ۱۷۰ هزار شغل برای جامعه هدف کمیته امداد ایجاد خواهد شد.

در ادامه این همایش، عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به ضرورت توانمندسازی مددجویان کمیته امداد و نقش سیستم بانکی در این فرآیند، گفت: امروز الگوی خوبی در کمیته امداد برای ایجاد اشتغال و توانمندسازی مددجویان در حال انجام است.

وی با بیان اینکه در ۲ سال گذشته ۸۳ هزار خانوار با کمک تسهیلات اشتغال شبکه بانکی از حمایت کمیته امداد خارج شدند، افزود: باید همین روش را با قدرت ادامه دهیم و بانک مرکزی آماده است با توان بیشتر در این مسیر از کمیته امداد حمایت کند.

رئیس کل بانک مرکزی با تاکید بر اهمیت توسعه اشتغال روستایی خاطرنشان کرد: برای توسعه پایدار باید اشتغال را هدف بگیریم و اگر نتوانیم کار اساسی انجام دهیم، سایر تلاش‌ها ابتر خواهد بود.

همتی ادامه داد: سقف وام کارفرمایی را به ۵۰۰ میلیون تومان رسانده‌ایم و اگر کارفرمایی ۱۰ نفر از مددجویان کمیته امداد را مشغول به کار کند، این رقم را دریافت خواهد کرد.

وی گفت: امسال سال رونق تولید است و تمام تلاش سیستم بانکی این است که این هدف محقق شود.

در این همایش از مدیران ۱۷ بانک عامل که بیشترین همکاری را در پرداخت تسهیلات به مددجویان داشته اند تقدیر شد. همچنین صندوق قرض الحسنه امداد ولایت مورد تقدیر ویژه رئیس کل بانک مرکزی قرار گرفت.

کد خبر 4795967

منبع: مهر

کلیدواژه: سید مرتضی بختیاری کمیته امداد امام خمینی تسهیلات بانکی شهرداری تهران شورای شهر تهران آلودگی هوا معلولان قوه قضاییه وزارت آموزش و پرورش شهر تهران دستگیری سارق محسن هاشمی آتش نشانی اغتشاشات ایران پیروز حناچی قوه قضائیه نیروی انتظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۷۰۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳ همت تسهیلات توسط صندوق های حمایت از بخش کشاورزی پرداخت شد

ایسنا/خراسان شمالی مدیر توسعه سرمایه گذاری شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری بخش کشاورزی گفت: در سال گذشته سه همت تسهیلات از طریق این صندوق به متقاضیان بخش کشاورزی پرداخت شد.

ابراهیمی در جمع مسئولان کشاورزی بخش کشاورزی در بجنورد در هفتم فروردین ماه اظهار کرد: میزان تسهیلات پرداخت شده به کشاورزان در سال گذشته توسط نظام بانکی ۲۷۳ همت بوده است.

وی افزود: انتظارات از صندوق های کشاورزی فراتر رفته و باید شیوه های سنتی تامین مالی کنار گذاشته شود و باید به دنبال شیوه های نوین باشیم.

ابراهیمی با اشاره به تورم ۴۰ درصدی سال گذشته ادامه داد: میزان تسهیلات اعطایی در سال گذشته نسبت به سال قبل تر از آن کمتر بوده است.

وی بیان کرد: یکی از نقاط قوت حوزه کشاورزی این است که زنجیره ها در صندوق کشاورزی عضو بوده و تمام آن ها سهامدار هستند.

ابراهیمی تاکید کرد: زنجیره های ارزش باید شناسایی شوند و یک تقویم کشاورزی در استان وجود داشته باشد که در چه زمانی چه نیازهایی وجود دارد که باید آن نیازها پوشش داده شود.

وی گفت: باید جست و جو شود که از کدام ابزار مالی در بخش کشاورزی استفاده کنیم تا نفع مالی بیشتری برای کشاورز داشته باشد.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت مادرتخصصی صندوق حمایت از توسعه کشاورزی نیز در این جلسه گفت: بخش کشاورزی یکی از حوزه های مهم اقتصادی کشور است و نقش بسزایی در بخش های تولید، صادرات، اشتغال و تامین امنیت غذایی در کشور دارد.

علیزاده مقدم افزود: مسئله سرمایه گذاری و مشارکت مردمی نقش محوری در تحقق اهداف و عملیاتی شدن و اجرای طرح ها و ایده های توسعه ای در بخش کشاورزی دارد.

وی با بیان اینکه خراسان شمالی جزو چهار استان کشور است که تمام شهرستان های آن‌ دارای صندوق حمایت توسعه کشاورزی است، اظهار امیدواری کرد: با مشارکت مردم، توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی و استقرار زنجیره های تولید ارزش در بخش کشاورزی در استان محقق شود.

علیزاده مقدم گفت: ارزش اقتصادی محصولات کشاورزی در کشور ۷۰ میلیارد دلار است که ارزش اقتصادی محصولات خراسان شمالی به ۴۵ هزار میلیارد تومان می رسد.
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نرخ جدید سود سپرده های بانکی در سال جاری + جزئیات
  • برگزاری جشن بهره‌مندی مددجویان روستایی از مسکن
  • سود بانکی سال ۱۴۰۳ چقدر است؟/ بیشترین سود سپرده در کدام بانک پرداخت می‌شود
  • جزییات وام ازدواج ۱۴۰۳؛ پرداخت فقط با یک ضامن!
  • ۳ همت تسهیلات توسط صندوق های حمایت از بخش کشاورزی پرداخت شد
  • بیشترین سود سپرده در کدام بانک پرداخت می‌شود /سود 100 میلیون سپرده چقدر است؟
  • وضعیت نامناسب تامین داروی بیماران تالاسمی / سازمان غذا و دارو و بانک مرکزی به تعهداتشان عمل نکردند
  • فعالیت ۱۱۴ آشپزخانه مهدوی در خراسان شمالی
  • ابلاغ قانون پرداخت تسهیلات ازدواج به شبکه بانکی/ تخلفات وام ازدواج را گزارش دهید
  • ابلاغ قانون پرداخت تسهیلات ازدواج، فرزند و مسکن به شبکه بانکی