Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد رضا کلامی در گفتگوی رادیویی، اظهار داشت: برخی از محصولات مثل گوجه فرنگی در یک مقطع زمانی صرفا در یک استان قابل برداشت است که این امر، موجب برهم زدن عرضه و تقاضا و در نهایت افزایش قیمت خواهد شد.

سخنگوی ستاد تنظیم بازار کشور ادامه داد: از ۲۵ آذر محصولات گلخانه ای سایر استان ها به بازار عرضه خواهد شد و شاهد کاهش قیمت گوجه در بازار خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کلامی در خصوص تدابیر ستاد به منظور مدیریت انبار گوجه و توزیع در هنگام نیاز بازار گفت: متاسفانه برخی از صیفی جات مثل گوجه قابلیت نگهداری در سردخانه ها را ندارد و محصول باید بلافاصله فرآوری شده و به رب تبدیل شود.

ذخیره سازی ۵۳ هزار تن سیب و پرتقال شب عید

وی از تدابیر این ستاد در تنظیم بازار عید نوروز خبر داد و توضیح داد: بازار عرضه میوه هایی مثل سیب و پرتقال در حال حاضر روند متعادلی را طی می کند و همین امر موجب کاهش قیمت ها شده و ستاد با ورود به این مبحث ضمن ذخیره سازی محصول برای نیاز شب عید، از ضرر های احتمالی تولید کنندگان نیز جلوگیری کرده است.

کلامی ضمن تاکید بر وجود تعداد مناسب سردخانه برای ذخیره سازی افزود: تاکنون ۲۳۵۰۰ تن سیب درختی و ۳۰۰۰۰ تن پرتقال ذخیره سازی شده است.

وی از تشدید بازرسی و نظارت این ستاد در بازارها خبر داد و خاطر نشان کرد: ما از تمام ظرفیت های این ستاد برای بازرسی ها بهره گیری کرده ایم و این تشدید نظارت ها تا نوروز و حتی تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت.

کلامی با اشاره به بخشنامه های جدید ستاد تنظیم بازار در خصوص توزیع اقلام مورد نیاز مردم توضیح داد: در حدود ۷ هزار تن گوشت چرخ کرده با قیمت ۴۰ هزار تومان در اختیار فروشگاه های اتحادیه کارگری، کارمندی ، فرهنگیان و روستائیان و نیز در برخی از فروشگاههای زنجیره ای قرار دادیم که در اختیار هموطنان قرار گیرد.

وی افزود: ۵۰ هزار تن برنج هندی نیز در اختیار استان ها قرار گرفته که با نرخ ۶۷۰۰ تومان به دست مصرف کننده خواهد رسید . همچنین ۳۰ هزار تن روغن خام در اختیار کارخانجات روغن سازی قرار دادیم که علیرغم عرضه مناسب در بازار کنونی، در نظر داریم این محصول با کاهش قیمت ۱۵ درصدی در اختیار مصرف کننده قرار گیرد.

سخنگوی ستاد تنظیم بازار کشور ادامه داد: فضای عرضه گوشت مرغ نیز در حال حاضر به شدت رقابتی است و حتی کمتر از قیمت مصوب به فروش می رسد.

کد خبر 4795976

منبع: مهر

کلیدواژه: ستاد تنظیم بازار گوجه فرنگی میوه شب عید بودجه 99 کل کشور لایحه بودجه قیمت دلار بانک مرکزی ایران بنزین قیمت بنزین مالیات طرح ملی مسکن اوپک وزارت جهاد کشاورزی قیمت یورو وزارت راه و شهرسازی وزارت صنعت معدن و تجارت وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۷۱۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سکه و طلا ارزان‌تر شد

به گزارش قدس آنلاین، بررسی آخرین معاملات صورت گرفته تا لحظه انتشار این گزارش سکه و طلا در بازار و مقایسه آن با روز گذشته (دوشنبه سوم اردیبهشت ماه) نشان می‌دهد که ظرف کمتر از ۲۴ ساعت اخیر انواع قطعات سکه و مصنوعات طلا با کاهش قیمت روبرو شده‌اند.

بر اساس آخرین آمار از بازار سکه و طلا تا این لحظه، هر قطعه سکه تمام طرح جدید با ۶۰۰ هزار تومان کاهش در آخرین معاملات امروز (سه‌شنبه) به ۴۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسیده است.

سکه‌های تمام طرح قدیم نیز با ۵۰۰  هزار تومان کاهش به کانال ۳۹ میلیون تومان بازگشت و ۳۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تعیین قیمت شد.

در قطعات کوچکتر سکه، نیم سکه نسبت به روز گذشته، ۲۰۰ هزار تومان و ربع سکه ۳۰۰ هزار تومان ارزان‌تر شده‌اند. به‌ترتیب نیم سکه ۲۵ میلیون تومان و ربع سکه ۱۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان ثبت قیمت شده است.

سکه‌های یک گرمی بانک مرکزی نیز با ۱۰۰ هزار تومان کاهش نسبت به روز گذشته، در حال حاضر در بازار به شش میلیون و ۹۰۰ هزار تومان کاهش قیمت پیدا کرده است.

کاهش قیمت در بازار داخل در حالی اتفاق افتاده که بر خلف روال هفته‌های گذشته که اونس جهانی سیر صعودی تندی به خود گرفته بود، اکنون از مسیر افزایش دور زده و پا در مسیر کاهش گذاشته است؛ در حالیکه روز دوشنبه هر اونس طلا ۲۳۴۶ دلار بود امروز با ۴۰ دلار کاهش به  ۲۳۰۶ دلار رسیده است.

براین اساس هر مثقال طلای آب شده نیز با ۳۹۰ هزار تومان کاهش بها نسبت به روز گذشته ۱۵ میلیون و ۴۴۰ هزار تومان در بازار امروز قیمت داشته و هر گرم طلای ۱۸ عیار با ۹۰ هزار تومان کاهش سه میلیون و ۵۶۴ هزار و ۴۰۰ تومان، مبنای معاملات طلا قرار گرفته است.

گفتنی است؛ مرجع قیمت‌های فوق، اتحادیه طلا و جواهر تهران است.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • کاهش ذخیره‌سازی‌های آمریکا قیمت نفت را افزایش داد
  • پیاز ارزان می شود | اعلام زمان عرضه گسترده نوبرانه ها در بازار | جدیدترین قیمت ملون، طالبی، توت‌ فرنگی، سیب و موز را ببینید
  • ارزان‌ترین گوشی ناتینگ به‌زودی رونمایی می‌شود
  • نسخه آبی گوشی ردمی 13C 5G به زودی عرضه می‌شود
  • ذخیره‌سازی ۲۱ هزار و ۹۴۴ تن گندم مورد نیاز در چهارمحال و بختیاری
  • سکه و طلا ارزان‌تر شد؟
  • سکه و طلا ارزان‌تر شد
  • اعلام قیمت عمده انواع میوه و سبزی+جدول
  • آیا حاضرید آیفون را ارزان‌تر بخرید، ولی با بدنه پلاستیکی؟
  • گوشت قرمز ۲۹۹ هزار تومانی وارد بازار شد؛ از کجا می‌توان گوشت ارزان خرید؟