Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-24@06:10:25 GMT

تشکیل بیش از 4 هزار پرونده در دوایر مشاوره و مددکاری

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۷۱۲۹۱

تشکیل بیش از 4 هزار پرونده در دوایر مشاوره و مددکاری

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان از تشکیل بیش از 4 هزار پرونده در دوایر مشاوره و مددکاری انتظامی خبر داد و گفت: 72 درصد از این پرونده‌ها قبل از ورود به چرخه قضایی در این مراکز به مصالحه انجامیده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، سرهنگ فرزاد یاسمی معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان ایلام در نشست تعاملی روسای کلانتری‌ها ومددکاران اجتماعی انتظامی استان ایلام، اظهار داشت: در 7 ماهه سال‌جاری تعداد 4 هزار و 326 پرونده در دوایر مشاوره و مددکاری کلانتری‌های سطح استان تشکیل که بیشترین علت مراجعه در زمینه‌های خانوادگی، نزاع ودرگیری، اجتماعی و حقوقی بوده و با تلاش کارشناسان مجرب دوایر مشاوره و مددکاری، 72 درصد پرونده‌ها منجر به سازش شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: کلانتری‌ها در کارهای اجرایی و انتظامی فعال هستند و بیشترین ارتباط را با مردم دارند ویکی از سازمان‌هایی که بیشترین ارتباط را با مردم دارد امروز پلیس است پس می‌طلبد که این مراکز، ویترینی از اخلاق حسنه، رعایت حقوق شهروندی و تسکین دهنده آلام مردم باشند و سریعا به آن رسیدگی کنند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان ایلام خاطرنشان کرد: امروز از لحاظ رفتاری به یک مرحله واقعی رسیدیم چرا که بحث رفتاری اسلامی را در ارتباط کاری مشاهده می‌کنیم.

وی یادآور شد: تقریبا دو دهه است که کار مشاوره‌ای ومددکاری در کلانتری‌ها آغاز شده و روسا باید بیشترین منفعت را از مددکاران اجتماعی در بحث حوزه مدیریتی وسازمانی ببرند و بتوانند میزان پرونده‌های ارجاعی خود به مراکز قضایی را با مصالحه کمتر کنند.

یاسمی تصریح کرد: امروز اگر در حوزه کلانتری‌ها سارق یا معتاد یا اراذل و اوباشی هست روسای کلانتری‌ها می‌توانند  از ظرفیت مددکاران اجتماعی برای تغییر در رفتار این طیف از افراد استفاده کنند تا جامعه‌ای عاری از آسیب‌های اجتماعی داشته باشیم.

وی به نقش مشاوره و مددکاری در بحث درون سازمانی نیز اشاره و تصریح کرد: مددکاران از طریق برگزاری کلاس‌های مهارت ارتباطی برای کارکنان می‌توانند در خویشتن داری و بالا بردن آستانه تحمل کارکنان وکنترل خشم تاثیر بسزایی داشته باشند. 

در ادامه صابری‌نژاد از اساتید دانشگاهی استان ایلام نیز در این نشست تعاملی اظهار داشت: یکی از خصوصیات زیبای خداوند که از آن لذت می‌بریم این است که خداوند تصمیم گیر و منظم است و پلیس در جایگاهی قرار گرفته که تصمیم می‌گیرد ونظم می‌دهد.

وی افزود: در این سازمان با توجه به حساسیت شغلی باید نوع ارتباط با کارکنان و مراجعه کنندگان با دید باز باشد و قضاوت‌های سریع نداشته باشید و مهارت‌های ارتباطی را تقویت کنیم و ابتدا مسائل را هنجاریابی کنیم وشرایط را بسنجیم بعد تصمیم بگیریم.

این استاد دانشگاه یادآور شد: متاسفانه  بالای 75 درصد روابط خانوادگی، بیمار و منجر به طلاق عاطفی شده که ناشی از مهارت‌های ارتباطی ضعیف است و مددکاران وروسای کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها که نقش بسزایی را در کاهش پرونده‌های قضایی وسازش دارند باید از مهارت‌های کلامی وغیر کلامی آگاهی لازم را داشته باشند و در جهت اعتلای شخصیتی و رفتاری کارکنان و مراجعه کنندگان  تلاش کنند.

انتهای پیام/9708

منبع: فارس

کلیدواژه: استان ایلام پلیس آسیب های اجتماعی اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۷۱۲۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت ۴۲ مرکز مشاوره در لرستان

همایون عمودی زاده اظهار کرد: مرکز اورژانس اجتماعی ۱۲۳ و صدای مشاور ۱۴۸۰ جزو فعالیت‌های سازمان بهزیستی در راستای ارتقاء توانمندی‌های افراد در معرض آسیب و آسیب دیدگان اجتماعی جهت مقابله با مسائل اجتماعی در شرایط بحرانی است.

وی اضافه کرد: ارتقاء توانمندی‌های افراد در معرض آسیب و آسیب دیدگان اجتماعی جهت مقابله با مسائل اجتماعی در شرایط بحرانی از طریق ارائه خدمات تخصصی و به موقع اورژانس اجتماعی و همچنین شناسایی آسیب‌های اجتماعی نو پدید با توجه به گستردگی اهداف، سازمان بهزیستی بسیار مهم است.

 مدیرکل بهزیستی لرستان از فعالیت ۴۲ مرکز مشاوره در استان به صورت دولتی و غیردولتی به جامعه هدف خبرداد و افزود: در زندگی امروز با توجه به استرس‌ها و اضطراب‌هایی که در زندگی وجود دارد همه مردم نیازمند خدمات مشاوره‌ای هستند و از آنجا که دسترسی به مراکز مشاوره حضوری ممکن است موجب به وجود آمدن چالش‌هایی در زندگی افراد شود لذا خط تلفنی صدای مشاور سازمان بهزیستی، برای ارائه خدمات مشاوره رایگان فعال است.

عمودی زاده تصریح کرد: این سامانه تلفنی همه روزه از ساعت ۸ صبح لغایت ۲۴ به صورت رایگان فعال است.

وی از فعالیت ۱۱ مرکز اورژانس اجتماعی در استان خبر داد و گفت: این مراکز آمادگی لازم برای ارائه خدمات به جامعه هدف در لرستان را دارند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • متهم به ۲۰۰ فقره موبایل قاپی در مشهد دستگیر شد
  • دستگیری متهم به ۲۰۰ فقره موبایل قاپی در مشهد
  • فعالیت ۴۲ مرکز مشاوره در لرستان
  • دستگیری اعضاء باند حرفه‌ای کپی کارت‌های بانکی در محمودآباد
  • مشاوره به جای مجادله، گام مهم انتظامی استان کرمانشاه برای کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • تشکیل هشت هزار پرونده ناباروری در خراسان رضوی
  • ۸ هزار پرونده ناباروری در خراسان رضوی تشکیل شد
  • دستگیری عاملان تیراندازی با سلاح کلت کمری
  • بازداشت عاملان درگیری و تیراندازی در غرب تهران
  • عاملان تیراندازی در غرب تهران دستگیر شدند