Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،حجت الاسلام سید محمدرضا ثبوتی، مدیر دفتر نماینده، ولی فقیه در سیستان و بلوچستان در دومین جلسه با مدیرعامل شرکت پرسی ایران گاز، ضمن ابراز نگرانی از وضعیت گاز مایع در استان و معضلات مردم در این خصوص اظهار داشت: در هفته‌های اخیر شاهد صف‌های طولانی برای دریافت سیلندر گاز در نقاط مختلف استان بوده ایم که متاسفانه در این صف ها، بانوان با بچه خردسال و نوزاد در کنار مردان ایستاده اند تا بتوانند گاز مورد نیاز خانه خود را تهیه کنن؛ از دیدن صف‌های طولانی دریافت سیلندر گاز مایع در زاهدان و سایر شهرستانها، خجالت می‌کشم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اوبا اشاره به وفاداری مردم به نظام و انقلاب، اظهار داشت: برای حل معضل گاز، نیازمند عزمی جدی از سوی مسئولان هستیم.

مدیر دفتر نماینده، ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با بیان این مطلب که افزودن سیستم ال پی جی به خودرو‌ها باعث وارد شدن فشار به شبکه تامین گاز مایع استان شده است، خطاب به مسئولان، گفت: اگر همیشه از مردم می‌خواهیم در تمام صحنه‌ها از جمله انتخابات شرکت کرده و در آینده کشور نقش آفرینی کنند، حداقل نیاز‌های اولیه آنان را تامین کنید.

او ادامه داد: باید جلسه‌ای متشکل از نماینده دادستانی، استانداری، فرمانداری و تمامی دستگاه‌های مرتبط با حوزه گاز مایع هرچه سریعتر تشکیل و برای حل این معضل اجتمایی برنامه ریزی شود.
هرکس در هرجایگاهی که کوتاهی کرده باشد مدیون خون شهداست.

حجت الاسلام والمسلمین ثبوتی با تاکید بر سخنرانی مدیرعامل شرکت پرسی ایران گاز استان پیش از خطبه‌های نماز جمعه هفته جاری، بیان کرد: مردم در حوزه گاز مایع از مسئولان مطالبه دارند و باید این مشکل با مدیریت و برنامه ریزی دقیق مرتفع شود و در این راستا به نظر می‌آید جدی گرفتن اشتراکات می‌تواند گامی موثر در حل مشکل باشد.

او افزود: هرکس در استان که در هر جایگاهی باشد و در موضوع سیلندر‌های گاز مایع، کوتاهی کرده باشد، مدیون خون شهدا و مردم هستند.

حسینعلی شه بخش، مدیر عامل شرکت پرسی ایران گاز سیستان و بلوچستان نیز که برای دومین بار در چند روز گذشته در محل دفتر نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه زاهدان حضور و به بیان گزارش وضعیت گاز پرداخته بود، گفت: مشکل کپسول‌های گاز به یک مشکل کشوری تبدیل شده است و هم اکنون با توجه به افزایش قیمت بنزین، مردم به گاز سوز کردن خودرو‌ها با نصب سیستم ال پی جی روی آروده اند.

او ادامه داد: با توجه به میزان مسافت و قیمت، استفاده از سیستم ال پی جی برای دارندگان خودرو به صرفه‌تر از بنزین می‌باشد، همه مسئولان به تخلف بودن نصب و بهره برداری از سیستم ال پی جی در خودرو‌ها اذعان دارند، در این خصوص باید نیروی انتظامی و یا راهنمایی و رانندگی با متخلفان در این موضوع برخورد و خودرو را مدتی در پارکینگ نگه دارند تا دیگر کسی به این سمت گرایش پیدا نکند.

مدیرعامل شرکت پرسی ایران گاز سیستان و بلوچستان با اشاره به مشکلات کپسول‌های گاز و ورود مسئولان از جمله دادستان عمومی و انقلاب اسلامی مرکز سیستان و بلوچستان به مشکلات این حوزه، تصریح کرد: بعد از افزایش قیمت بنزین در کشور، میزان مصرف کپسول‌های گاز نه تنها در استان بلکه در کل کشور افزایش پیدا کرده و در این راستا میزان سهمیه گاز مایع این خطه پهناور را با پیگیری انجام شده افزایش داده ایم.

شه بخش با اشاره به بهره گیری از توان شبکه ریلی کشور در جابجایی گاز مایع به سیستان و بلوچستان، اضافه کرد: در هر مسیر تا ۱۰ واگن برای استان با بهره گیری از شبکه ریلی جابحا می‌شود و می‌توان گفت به طور میانگین یک روز در میان گاز از این طریق وارد این خطه کشور می‌شود.
اوافزود: دوروز برای پر شدن واگن‌ها در پالایشگاه و دوروز برای رسیدن آن‌ها از طریق شبکه ریلی به استان زمان مورد نیاز است و این درحالی است که گاهی میزان واگن‌های پر شده در پالایشگاه اصفهان به دلایل مختلف کم هم می‌شود.

مدیر عامل شرکت پرسی ایران گاز سیستان و بلوچستان با اشاره به وجود ۲۶ واگن جابجایی گاز مایع در پالایشگاه اصفهان، خاطر نشان کرد: هم اکنون در زاهدان با وجود دو مجموعه تاسیسات، هزار و صد تن گاز مایع را می‌توانیم در مخازن ذخیره سازی کنیم.

شه بخش با بیان اینکه تلاشمان این است که میزان گاز وار شده به استان برای دو روز جهت توزیع در مخازن ذخیزه سازی وجود داشته باشد، تصریح کرد: در چند هفته اخیر که با مشکل گاز رو برو بوده ایم، بخشی از مشترکین شرکت الیاس گاز با فروش کپسول‌های خود، در این مدت به جمع مشترکین پرسی ایران گاز پیوسته اند که فشاری مضاعف بر مشکلات این شرکت در طی این مدت وارد کرده است.

فارس

انتهای پیم/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: گاز مایع مشکلات مردم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۷۱۳۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۵ هزار متر از اراضی ملی زاهدان رفع تصرف شد

 

سردار دوستعلی جلیلیان گفت: در پی خبری مبنی برتصرف غیر مجاز اراضی ملی واقع در یکی از محلات شهرستان زاهدان ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان ضمن بررسی، موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران پس از هماهنگی‌های لازم قضائی، در معیت کارشناسان اداره کل راه وشهرسازی سیستان و بلوچستان از زمین تصرف شده بازدید و پس از تایید تصرف ۱۵ هزار مترمربع را شناسایی و رفع تصرف کردند.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: کارشناسان ارزش اراضی مورد تصرف را بیش از ۳۰ میلیارد ریال برآورد کردند و در این راستا یک نفر شناسایی و پس از تکمیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • ۱۵ هزار متر از اراضی ملی زاهدان رفع تصرف شد
  • وصل شدن برق تمام روستا‌های سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • برق روستاهای سیل زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • تمامی روستاهای سیلزده سیستان و بلوچستان برقدار شدند
  • برق ۴۴۵ روستا‌ی سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • برق تمامی روستا‌های سیلزده جنوب سیستان وبلوچستان وصل شد
  • سیل ۹۵۰ میلیارد ریال به شبکه توزیع برق سیستان و بلوچستان خسارت زد
  • قدردانی استاندار سیستان و بلوچستان از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی برای ساخت شبکه بزرگراهی
  • سیلاب وخسارت ۹۵۰ میلیاردریالی به شبکه توزیع برق سیستان وبلوچستان
  • خسارت بيش از ۹۵ ميليارد تومانی سيل به شبكه توزيع برق / تنها برق سه روستا ناپایدار است