خواننده زیرزمینی که نقش اصلی یک سریال شد/ خودزنی به سبک تلویزیون!
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۷۱۳۵۷
خبرگزاری مهر-گروه هنر-عطیه موذن: «هفت روز سیما» عنوان بسته خبری-تحلیلی ویژهای است که قرار است هر پنجشنبه به بازخوانی اهم تحولات خبری مرتبط با متن و حاشیه تولیدات صداوسیما و اتفاقات پیرامونی آن در طول هر هفته بپردازد.
در این بسته خبری هفتگی در نظر داریم در کنار خبرهای رسمی فعالیت برنامهسازان و مدیران سیما، نیم نگاهی به حواشی رسانهای و حتی شایعاتی که بهرغم غیررسمی بودن میتوانند در اخبار مرتبط با سیما تأثیرگذار باشند هم داشته باشیم.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
امروز پنجشنبه ۲۱ آذرماه میتوانید با بیست و یکمین بسته خبری «هفت روز سیما» در مرور مهمترین رویدادها و خبرهای تلویزیون و شبکه نمایش خانگی در هفتهای که گذشت، با خبرگزاری مهر همراه شوید.
چهره هفته؛ هومن شاهی از خوانندگی زیرزمینی تا بازیگری در سیما
سریال «زیر همکف» جدیدترین طنز تلویزیونی است که قرار است از شبکه یک سیما به پخش برسد. این سریال به کارگردانی بهمن گودرزی و تهیه کنندگی رضا جودی ساخته شده است.
از آخرین سریالهای جودی میتوان به «فوق لیسانسهها» اشاره کرد که جزو کارهای پرمخاطب سیما هم بود. جدیدترین تجربه بهمن گودرزی در تلویزیون هم ساخت سریال «سفر در خانه» بود که از شبکه نسیم روی آنتن رفت و توفیق چندانی در جذب مخاطب نیافت.
حالا این تهیهکننده و کارگردان در یک همکاری مشترک سریال «زیرهمکف» را ساختهاند که هومن شاهی معروف به هومن گامنو که پیش از این بیشتر صدای او را از شبکه نسیم و برنامه «خندوانه» شنیده بودیم حالا در قاب تلویزیون و به عنوان نقش اصلی این سریال ظاهر شده است.
این سریال اولین حضور تلویزیونی هومن شاهی در عرصه بازیگری محسوب میشود. گامنو پیش از این در سریال «گلشیفته»و در شبکه نمایش خانگی نیز به عنوان بازیگر حضور پیدا کرده بود. با این حال او پیش از این از طریق خوانندگی در «خندوانه» و «کودک شو» به تلویزیون راه پیدا کرد و این برنامهها مجوزی بر حضور او در سیما شدند.
درواقع اگرچه هومن شاهی پیش از این بهعنوان یک خواننده زیرزمینی فعالیت داشت و ابتدا فقط صدایش از طریق موسیقیهای «خندوانه» شنیده میشد اما این صدای غایب به تدریج شکلی رسمی در تلویزیون پیدا کرد و توانست به صورت خواننده رسمی در قاب تصویر «خندوانه» هم دیده شود.
حالا او در یک تجربه جدی در یک سریال طنز حضور پیدا کرده است و باید دید در این تجربه میتواند توفیقی در جذب مخاطب سریال داشته باشند یا خیر. همچنین باید دید با پایان پخش سریال «فوق لیسانسهها» در شبکه سه و آغاز روی آنتن رفتن این کمدی جدید در شبکه یک چقدر این سریال توجه مخاطب علاقه مند به طنز را جلب خواهد کرد.
پخش سریال «زیر همکف» از جمعه ۲۲ آذر از شبکه یک سیما آغاز خواهد شد و بازیگرانی از جمله خاطره حاتمی، بهادر مالکی، عزتالله مهرآوران، محمود جعفری، نادر داهیم، پریسا مقتدی، یزدان فتوحی، ویدا جوان، پریسا گل دوست، نگین معتضدی، سامان دارابی در سریال بازی میکنند.
حاشیه هفته؛ خودزنی به سبک تلویزیون
«بهترین سریالهای خارجی را سازمان میخرد، میدهد (به) دوستان حرفهای دوبلاژ تا دوبله کنند و بعد نشان مردم میدهند تا ببینیم سریالهای شما را نگاه میکنند یا... و در به در دنبال شما میگردند که بواسطه تلویزیون معروف شدهاید و حالا ناز میکنید...»
تعجب نکنید این ادبیات متعلق به اپوزیسیونهای خارجنشین نیست که معمولا معتقدند سریالها و برنامههای تلویزیونی تولید داخل چیزی برای عرضه به مخاطب ندارند، حتی سخنان یک منتقد خارج از تلویزیون نیست که اعتقاد دارد با پخش فیلم و سریالهای خارجی از قاب سیما یا ساخت کپیهای جذاب برنامههای خارجی، میتوان مخاطبان را جذب کرد. اینها سخنان مجری یکی از برنامههای تلویزیون است که اینگونه روی آنتن زند خودزنی میکند و سریالها و برنامههای تلویزیون را در رقابت با نمونههای خارجی به هیچ میگیرد!
سعید توکل مجری «پایش» این سخنان را در واکنش به برخی از هنرمندان بیان کرده است که مدعی شدهاند دیگر قرار نیست به تلویزیون بیایند! بماند که این چند هنرمند که اخیرا درباره نیامدنشان به تلویزیون سخن گفتهاند اساساً سالهاست در تلویزیون حضور ندارند و کلا چند سریال تلویزیونی بیشتر نداشته اند، اما اینکه مجری یک برنامه رسمی و جدی در تلویزیون این چنین بیان کند که حالا که شما نمیآیید سریالهای خوب خارجی دوبله میشود و مردم هم بیشتر آنها را تماشا میکنند نکته عجیبی بود که بیش از اینکه در انتقاد از عملکرد سلبریتیها باشد، سریالها و برنامههای بومی تلویزیون را در مقابل سریالهای خارجی نشانه گرفته بود.
اینکه مردم سریالهای خارجی روز دنیا را میبینند و یا سریالهای کرهای، ترکیهای و حتی هندی و آثار دیگر کشورها را بیشتر از سریالهای ایرانی دنبال میکنند، سخنی است که سالهاست بسیاری از منتقدان سینما و تلویزیون بیان میکنند اما شنیدن این حرف و اعتراف به آن از طریق یک مجری تلویزیون یک گل به خودی بود.
سعید توکل در برنامه مذکور که روی آنتن رفت به بحث معافیت مالیاتی هنرمندان پرداخت و در ادامه، سخنان مجری به این بحثها رسید. توکل مجری برنامههای رادیویی بوده است و مدتی است اجرای «پایش» را به عنوان یکی از برنامههای صریح و جدی سیما بر عهده گرفته است.
«پایش» یکی از برنامههای مطالبهگر تلویزیون است که به شکل موضوعی به مباحث روز جامعه میپردازد و معمولا ورودی حرفهای و رسمی به مباحث دارد و البته چند بار مجریان برنامه تغییر کردهاند تا این روزها که سعید توکل اجرای آن را بر عهده گرفته است.
اتفاق ویژه هفته؛ لایحهای برای خارج کردن انحصار حق پخش از صداوسیما
درآمد حاصل از تبلیغات در تلویزیون یکی از حوزههای پرابهام و چالشهایی است که هیچ گاه به طور شفاف درباره آن صحبت نشده است. اداره کل بازرگانی صداوسیما یکی از اداراتی است که کمتر خبرنگار و رسانهای میتواند با مدیران آن گفتگو داشته باشد و اگر هم بتوانید به مدیری دسترسی داشته باشید کمتر شفاف سازی نسبت به درآمدهای تبلیغاتی و نحوه هزینه کرد انها وجود دارد. هرچند دستورالعمل کلی هزینههای آگهیهای بازرگانی در قالب جداولی در سایت این اداره کل دیده میشود با این حال ابهامهای زیادی نسبت به این درآمدها وجود دارد که معمولا بی پاسخ میماند.
بخشی از این درآمدها هم به درآمدهای ناشی از تبلیغات مسابقات فوتبال مربوط میشود که سال هاست بین صداوسیما و ورزش درباره حق استفاده از این درامدها چالش وجود دارد. در بیشتر کشورهای جهان بخشی از درآمدهای حاصل از تبلیغات به عنوان حق پخش مسابقات به حوزه ورزش داده میشود اما صداوسیما معمولا زیر بار پرداخت حق پخش مسابقات نرفته است.
در هفتهای که گذشت دولت، لایحه بودجه ۹۹ را به مجلس ارائه کرد و در یکی از بندهای آن وزارت ورزش و جوانان و سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران را مکلف کرد که درآمدهای حاصل از تبلیغات از محل پخش مسابقات ورزشی را به حساب خزانهداری کل کشور واریز کنند.
در لایحه بودجه ۹۹ در بند «ل» آمده است:«به استناد بند (پ) ماده (٩٢) قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه، وزارت ورزش و جوانان و سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران مکلفند درآمدهای تبلیغاتی ناشی از پخش مسابقات ورزشی را به ردیف درآمدی شماره ١٤٠١٨٤ نزد خزانه داری کل کشور واریز نمایند. وجوه واریزی به نسبت مساوی از محل ردیف ٤٩-٥٣٠٠٠٠ مندرج در جدول شماره (٩) این قانون در اختیار وزارت ورزش و جوانان (برای کمک به فدراسیونهای مربوطه) و سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران قرار میگیرد.»
هر چند هنوز این لایحه پیشنهادی در مجلس تصویب نشده است اما میتواند اتفاق ویژهای نسبت به درآمدهای مالی صداوسیما در بخش تبلیغات باشد و برخی این امید را پیدا کردند که انحصار صداوسیما در زمینه حق پخش مسابقات بشکند.
سینما در سیما؛ پشت صحنه «سرخپوست» در قاب تلویزیون
چندی است شبکه نسیم برنامهای با نام «نمای نزدیک» پخش میکند که پست صحنه برخی از سریالها و بیشتر فیلمهای سینمایی را پخش میکند. برخی از این فیلمهای سینمایی ممکن است در تلویزیون هم نمایش داده شده باشد. در هفتهای که گذشت اما این برنامه به فیلم سینمایی «سرخپوست» به کارگردانی نیما جاویدی اختصاص داده شده بود. فیلمی که به تازگی در سینماهای ایران به اکران درآمد و استقبال طیف زیادی از علاقمندان به سینما را هم در پی داشت.
فیلمبردار و کارگردان این برنامه تلویزیونی مهیار بهمنش و تهیه کننده آن مجید مطلبی است و تاکنون چندین قسمت از آن از شبکه نسیم پخش شده است.
در این قسمت که به فیلم «سرخپوست» پرداخته شده بود پشت صحنه ای از چگونگی روند ساخت فیلم، دکورها و حتی گفتگوهای کارگردان این اثر با بازیگران پخش شد که تصاویری تازه و بدیع از این فیلم سینمایی ارائه کرده بود.
چند برنامه تلویزیونی در شبکههای مختلف در حوزه پشت صحنه فیلمهای سینمایی و سریالهای تلویزیونی تاکنون ساخته شده است و معمولا این برنامهها نه تنها برای علامندان حرفه ای سینما که حتی برای مخاطبان عام تر تلویزیون و سینما هم که دوست دارند در جریان ساخت آثار قرار بگیرند مورد توجه است. شاید بیشترین قدمت این مدل از برنامهها به «شما وسیما» در شبکه یک برسد که سال هاست در زمینه معرفی سریالها و برنامههای تولیدی تلویزیون، گفتگو با عوامل و پخش سکانسهایی از آنها به برنامهسازی اقدام میکند.
«نمای نزدیک» اما کمی از کلیشههای رایج برنامههای تلویزیونی دورتر است و تصاویر جدید و بخشهای جذاب تری را در اختیار مخاطب قرار میدهد و تلاش دارد در یک بازه نیم ساعته او را پای برنامه نگه دارد تا کانال را تغییر ندهد.
پیشنهاد ویژه؛ سریال «وارش» در شبکه سه
از ابتدای این هفته پخش سریال «وارش» در شبکه سه سیما آغاز شده است سریالی که ابتدا «بهترین سالهای زندگی ما» نام داشت و روایت آن از دهه ۳۰ در ایران آغاز میشود.
احمد کاوری کارگردان و محمودرضا تخشید تهیهکنندگی این سریال را برعهده دارند و بازیگرانی چون علیرضا کمالی، بهنام تشکر، علیرضا جلالیتبار، هدایت هاشمی، برزو ارجمند، امیررضا دلاوری، داریوش کاردان، شهرام قائدی، رحیم نوروزی، رامین راستاد، مهدی امینی خواه، سهیلا رضوی، حدیثه تهرانی، نیلوفر شهیدی، الهام طهموری، علی سلیمانی، فرخ نعمتی، کورش سلیمانی در آن به ایفای نقش میپردازند.
بهنام تشکر که بیشتر در مجموعههای طنز و کمدی حضور داشته است در این سریال با نقش متفاوتی حضور یافته است و در چند قسمت اولیه که پخش شده است تصویری جدید از توانمندی خود ارائه کرده است.
در خلاصه این سریال آمده است: در خلاصه داستان این سریال آمده: یارمحمد برای فرار از گرسنگی و خشکسالی به شمال کشور میرود تا شغل ماهیگیری را پیشه کند. او که نمیداند ماهیگیریِ آن منطقه در سلطه گردنکشی به نام تراب است، به دریا میزند و مقابل تراب میایستد. وارش بیوه جواد که سالها تراب در خیال ازدواج با اوست، با دیدن دلاوری یارمحمد دل به او میبندد و به تراب جواب رد میدهد. تراب نقشه ای میچیند تا یارمحمد را از سر راه بردارد، اما اتفاقی که هیچکس انتظارش را نمیکشد، از راه رسیده و سرنوشت آدمها را به هم پیوند میزند.
سریال «وارش» اقتباسی از رمانی به نام «مهاجران» اثر هاوارد فاست نویسنده آمریکایی است و هر شب ساعت ۲۰:۴۵ از شبکه سه سیما روی آنتن میرود.
کد خبر 4794497 عطیه موذنمنبع: مهر
کلیدواژه: شبکه نسیم هومن شاهی سریال ایرانی سریال زیر همکف شبکه یک سیما برنامه پایش حق پخش تلویزیونی فوتبال تبلیغات لایحه بودجه فیلم سرخ پوست تئاتر ایران فیلم سینمایی سیزدهمین جشنواره سینماحقیقت کارگردان تئاتر جایزه سینمایی موسیقی ایرانی تماشاخانه شهرزاد سینمای مستند موسیقی پاپ سریال ایرانی فیلم کوتاه کنسرت موسیقی سی و هشتمین جشنواره تئاتر فجر
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۷۱۳۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
چرا «نون خ» و «زیرخاکی»، «پایتخت» نشدند؟!
زیسان: با گذشت بیش از یک ماه از سال جدید حالا میتوان عملکرد سریالها و برنامههای تلویزیونی در تعطیلات نوروز و ماه رمضان را ارزیابی کرد. برنامههای که مقامات صداوسیما به شدت از آنها راضی هستند و درباره موفقیتشان روایتهای اغراق آمیز زیادی دارند.
به گزارش زیسان، پیمان جبلی رئیس سازمان صداوسیما اخیرا درباره موفقیت این سازمان در تعطیلات نوروز گفته است: «گزارش قابلتوجه و امیدبخشی از استقبال مخاطبان از برنامههای رسانه ملی داشتیم که در هفته اول نوروز امسال در قیاس با برنامههای سال قبل همین بازه زمانی حدود ۸ درصد افزایش مخاطب را ثبت کرد. علاوه بر این، استقبال از برنامههای صداوسیما در فضای مجازی هم قابلتوجه است. برنامه یکی از شبکههای اصلی ما در شبکههای اجتماعی و پیامرسانها حدود ۸۰ میلیون بازدید داشت که نشان میدهد باید به استقبال مخاطبان در بسترهای مختلف توجه کرد.»
جبلی همچنین در رابطه با بازدید برنامههای پخش شده در نوروز و ماه رمضان در فضای مجازی میگوید: «رصد معاونت فضای مجازی ما درخصوص برنامههای ماه مبارک رمضان و نوروز نشان داد که ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون بازدید فقط در مورد برنامهها یا تقطیع برنامههای تولید شده در صداوسیما در همین یک ماه اخیر وجود داشته است.»
با وجود ذوق زدگی رئیس سازمان صداوسیما، اما کارشناسان رسانه معتقدند این آمار و گزارشها اغراقآمیز است. کامبیز نوروزی در این باره میگوید: «اگر یک شبکه تلویزیونی برای مخاطبان جاذبه داشته باشد، مخاطبانش از خود تلویزیون برنامهها را تماشا میکنند نه اینکه آن را در شبکه مجازی دنبال کنند؛ لذا این که یک میلیارد و نیم دفعه بخشی از برنامههای تلویزیون در شبکههای اجتماعی دیده شده؛ از نظر من نه تنها نشان دهنده موفقیت تلویزیون نیست بلکه نشان دهنده عدم موفقیت تلویزیون ایران است.»
منتقدان میگویند وایرال شدن یک برنامه و پخش کلیپهای آن به معنای تائید مخاطبان و استقبال آنها نیست، در بسیاری از موارد ایرال شدن یک برنامه در راستای نقد آن است. برخی دیگر از منتقدان نیز به هزینههای سنگین تلویزیون در برنامههای نوروزی اشاره میکنند.
اما گزارشهای صداوسیما درباره جزییات بازدید از برنامههای این رسانه حاکی از آن است که سریال «نون خ» به عنوان پرمخاطبترین سریال در این ایام یاد شد که با بیشترین میزان مخاطب ۴۱/۵ درصد مخاطب همراه بوده است.
طبق اعلام رییس مرکز تحقیقات صداوسیما، سریال «نون خ» با حدود ۴۱/۵درصد پرمخاطبترین بوده است. سریال «زیرخاکی» ۲۴/۹ درصد، سریال «هفت سر اژدها» با ۲۲/۵ درصد و برنامه «محفل» به عنوان پرمخاطبترین برنامه افطاری با ۲۷/۹ و به دنبال آن «زندگی پس از زندگی» با ۲۷/۱ درصد پربینندهترین برنامههای رمضانی محسوب میشوند.
احمد خورشیدی ـ مدیر سایت تلوبیون ـ هم اعلام کرد در میان سریالها، «نون خ» در هر قسمت با ۱۵۰ هزار بازدید در پلتفرم صداوسیما مواجه بوده و به لحاظ بیننده در صدر است. پس از این مجموعه، سریال «زیرخاکی» با ۱۴۰ هزار بازدید در هر قسمت، «هفت سر اژدها» با ۱۰۷ هزار بازدید و «رستگاری» با ۳۷ هزار بازدید و فصل جدید «جومونگ» حدود ۴۷ هزار بازدید به ازای هر قسمت داشته است.
اما در حوزه سرگرمی برنامه «مهمانی» با بیش از ۶۰۰ هزار پربازدیدترین برنامه در تلوبیون محسوب میشوند.
با وجود این آمار مثبت، اما به عقیده بسیاری برنامههای صداوسیما به ویژه سریالهای تلویزیون چندان موفق نبودهاند و در اغلب موارد افت کیفیت داشتهاند.
سریال «هفت سر اژدها» که از دید ناظران شکست مطلق خورد و انتقادات شدیدی را برانگیخت درباره دیگر سریالها هم انتقادات زیای مطرح است.
سریال «زیرخاکی» دومین سریال پربیننده تلویزیون در نوروز بود
چرا «نون خ» و «زیرخاکی» شکست خوردند؟پیش از آغاز سال جدید تلویزیون برای احیای خود تصمیم به ساخت فصول جدید دو سریال «زیرخاکی» و «نون خ» گرفت. همچنین برای ساخت فصل جدید سریال پایتخت نیز اقدام کرد، اما به نتیجه مطلوب نرسید. تلویزیون همچنین دست همکاری به سمت ایرج طهماسب برای ساخت سری جدید برنامه «مهمانی» دراز کرد و ایرج طهماسب هم پذیرفت. به این ترتیب «زیرخاکی» به عنوان سریال رمضان و نوروز روی آنتن رفت و «نون خ» هم بعد از پایان تعطیلات نوروز پخش خود را آغاز کرد. هر دوسریال برخلاف انتظار نتواستند به آثار موفقی تبدیل شوند.
با وجود اینکه «زیرخاکی» و «نون خ» سریالهای پربیننده نوروز امسال بودند، اما از طرف دیگر باید پذیرفت این فصل از این دو سریال محبوب چنگی به دل نمیزد و نتوانستند موفقیتهای پیشین را تکرار کنند.
روزنامه هفت صبح درباره سریال «نون خ» نوشت: «مسیر «نون خ» از فصل چهارم کج شد که داستانی آشفته و بی فرجام داشت و شرح شکستش را بارها نوشتهایم. از عاملی بیرونی یعنی شرایط اجتماعی سال ۱۴۰۱ به عنوان یکی از دلایل ناکامی «نون خ ۴» یاد میشود. قبول؛ چرا سری پنجم هم ضعیف است؟ به بار ننشستن ایده سفر و موردی، چون ازدواج سلمان و شیرین به همراه حذف و کمرنگ کردن برخی کاراکترها، نداشتن قصه پرکشش، عدم برخورداری از موقعیتهای کمدی و کلامی ناب و … برخی دلایل شکست سریال هستند.»
در مقام مقایسه بسیاری «نون خ» را با سریال «پایتخت» مقایسه میکنند، حداقل در روند و رویه این مقایسه درست به نظر میرسد، اما «نون خ» هر چه گذشت ضعیفتر شد ولی «پایتخت» روند روبه رشد داشت.
سینمای دیلی در این باره نوشته است: «مشکل اصلی «نون خ» در فصل پنجم همان مشکلی است که در فصل پنجم هر سریالی با شخصیتهای واحد پیش میآید. یک موقعیت داستانی یا خلقیات یک شخصیت تا اندازه مشخصی ظرفیت کش آمدن دارد. سریالی که با الگوبرداری از «پایتخت» ساخته شد، اما مهمترین ویژگی «پایتخت» یعنی شخصیتهای جذاب پرتعداد را ندارد. اگر «پایتخت» در هر فصل چند شخصیت جدید را به عنوان برگ برنده رو میکرد، سازندگان «نون خ» تصور میکنند شخصیتها و داستان موفق فصلهای پیشینشان قرار است تا ابد جواب بدهد.»
سینما دیلی در ادامه نوشت: «داستان «نون خ» به تکرار افتاده و برگ برنده ندارد. به همین دلیل است شخصیتی مثل سلمان (با بازیِ کاظم نوربخش) از فصل دوم محبوبیت بیشتری نسبت به سایر شخصیتها پیدا میکند. دلیلش هم ساده است. بیننده تا حالا چنین شخصیتی را ندیده و با روحیات او هیچگونه آشنایی ندارد. اما همین شخصیت هم بعد از سه فصل دیگر حرف تازهای ندارد و در فصل پنجم نمک خود را از دست داده است. «نون خ» هر فصل به برگ برندهای، چون سلمان نیاز دارد.»
همچنین روزنامه هفت صبح درباره سریال «زیرخاکی»، ساخته جلیل سامان نوشت: «ایراد اصلی «زیرخاکی» به قصه برمیگردد که هر چه جلوتر آمد، کمملاتتر شد. تا جایی که داستان «زیرخاکی ۴» کش دار و فاقد جذابیت کافی بود. واقعا خیلی وقتها نه قصه جلو میرفت و نه کشمکشهای کمدی خنده ایجاد میکرد و این سوال مطرح شد که فریبرز و پریچهر تا کی به تنهایی میتوانند بخندانند؟!».
به نظر میرسد حتی «زیرخاکی» از «نون خ» هم ضعیفتر عملکرد و شاید بهتر باشد تلویزیون در فصلهای بعدی این سریال تجدید نظر کند.
اما «مهمانی» ساخته ایرج طهماسب به عقیده بسیاری نسبتا موفق ظاهر شد و حتی از سریهای پیشین این برنامه در شبکه خانگی نیز بهتر عمل کرد. افزایش شدید بازدید این برنامه در شبکههای اجتماعی هم ناشی از همین مطلب است. میدان دادن به شخصیت «آقوی همساده» در این سری از برنامه مهمانی جواب داده و توجه بسیاری را جلب کرده است. برخی از کاربران از حذف مهمان برنامه که عمدتا از سلبریتیها و چهرههای سرشناس بود رضایت دارند. اما یکی از مواردی که موجب انتقاد از «مهمانی» شده این است که بیش از گذشته پخش آن برای کودکان مناسب نیست. دیالوگهای آن بیشتر مناسب بزرگسالان است، به این ترتیب نمیتوان گفت مهمانی برنامهای برای کودکان است.
برنامه «مردان آهنین» هم از برنامههای موفق تلویزیون در حوزه سرگرمی بود و توانست مخاطبان زیادی را به خود جلب کند.
tags # نون خ ، سریال پایتخت ، تلویزیون سایر اخبار آیا انسان میتواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام میشود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی میکنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه میشود؟