Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- نخست وزیر رژیم صهیونیستی می‌گوید که همزمان با آغاز سال ۲۰۲۰ از تمامی سمت‌های وزارتخانه‌ای خود استعفا خواهد داد. تاریخ انتشار: 14:14 - 21 آذر 1398 - کد خبر: ۵۷۶۳۲۵

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان، «بنیامین نتانیاهو» امروز پنجشنبه اعلام کرد که روز یکم ژانویه سال ۲۰۲۰، از تمامی سمت‌های وزارتخانه‌ای خود استعفا خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تصمیم نتانیاهو به درخواست دادگاه رژیم صهیونیستی اتخاذ می‌شود.

بر اساس این تصمیم، نتانیاهو باید از سمت‌های خود به عنوان وزیر بهداشت، وزیر رفاه اجتماعی، وزیر کشاورزی و وزیر یهودیان خارج از سرزمین‌های اشغالی استعفا دهد.

ماه نوامبر «آویخای مندلبلیت»، دادستان کل رژیم صهیونیستی، رسما نتانیاهو را متهم به رشوه، تقلب و خیانت در امانت کرد.

در پی این اقدام، بسیاری از مقامات و ساکنان سرزمین‌های اشغالی خواستار کناره‌گیری نتانیاهو از قدرت شده‌اند.

دادستانی رژیم صهیونیستی همچنین با ارسال نامه‌هایی به وکیل نتانیاهو و رئیس پارلمان این رژیم، خواستار آغاز سلب مصونیت پارلمانی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی شد.

بیشتر بخوانید:

حزب بنی گانتز خواستار کناره‌گیری نتانیاهو از سمت نخست وزیری شد اعلام اتهام علیه نتانیاهو از سوی دادستان کل رژیم صهیونیستی

این تصمیم دادستان کل رژیم صهیونیستی خشم نتانیاهو را در پی داشته و او این اقدام را کودتا علیه خود عنوان کرد.

نتانیاهو ضمن انکار مجدد اتهامات وارد شده علیه خود، مدعی شد که تصمیم دادستان کل رژیم صهیونیستی با انگیزه‌های سیاسی اتخاذ شده است.

پرونده‌های فساد مالی نتانیاهو با نام‌های پرونده ۱۰۰۰، پرونده ۲۰۰۰ و پرونده ۴۰۰۰ به ترتیب به جرایمی مانند فریبکاری و خیانت در امانت (دریافت هدایای غیرقانونی از میلیاردر‌های خارجی برای خود و همسرش)، خیانت در امانت (تبانی نتانیاهو با «منی موزس» مالک «یدیعوت آحارونوت» برای کمک به رونق این روزنامه در ازای پوشش خبری مثبت و فشار بر روزنامه رقیب «اسرائیل هیوم») و دریافت رشوه (تقلب در فروش کمپانی مخابراتی و قدیمی بِزِک) مربوط می‎شود.

پرونده ۴۰۰۰ نتانیاهو شامل ارتباط میان نتانیاهو و «شائول اِلوویچ»، مدیر شرکت «بِزِک»، و نیز وبسایت «واللا» است.

روند دادگاه فساد مالی نتانیاهو در حالی پیش می‌رود که طی ماه‌های اخیر رژیم صهیونیستی دچار بن‌بست سیاسی شده و پس از ۲ بار شکست نتانیاهو در تشکیل کابینه، «بنی گانتز»، رئیس حزب آبی سفید، نیز در تشکیل کابینه ناکام ماند و اکنون با انحلال کنست، سومین انتخابات در سرزمین‌های اشغالی طی یک سال برگزار خواهد شد.


انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی بنیامین نتانیاهو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۷۱۳۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه انصارالله در واکنش به عملیات وعده صادق ایران

به گزارش خبرآنلاین شبکه خبری «المیادین»، وزارت خارجه دولت نجات ملی یمن در صنعاء وابسته به جنبش انصارالله امروز یکشنبه در بیانیه‌ای تاکید کرد که «عملیات نظامی ایران علیه اسرائیل مشروع، قانونی و مطابق قوانین بین‌المللی و منشور سازمان ملل است.»

همچنین این وزارتخانه اعلام کرد، لجبازی و جنایات رژیم صهیونیستی در غزه بر شدت تنش در منطقه می‌افزاید و به بسیاری از پایتخت‌ها کشیده خواهد شد.

به نقل از ایسنا این وزارتخانه تاکید کرد، کشورهای حامی دشمن صهیونیستی باید عقل را در اولویت قرار داده و از حمایت نامحدود خود از این رژیم دست بردارند.
وزارت خارجه صنعاء در ادامه نیز تاکید کرد که شورای امنیت باید مطابق منشور سازمان ملل به مسوولیت‌های خود در حفظ صلح و امنیت بین‌المللی عمل کند.

پس از اقدام جمهوری اسلامی ایران در حمله تلافی‌جویانه به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی در پی حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولی ایران در دمشق، «علی القحوم» عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن نیز امروز ضمن تبریک به رهبری و مردم ایران برای این «عملیات بزرگ، راهبردی و تاریخی که نظیر آن در تاریخ وجود نداشت»، آن را «یک واکنش بازدارنده قدرتمند» توصیف کرد که «دارای پیام‌های قدرت، موازنه بازدارندگی و تغییر در معادلات قواعد درگیری و موازنه قدرت» است.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1895053

دیگر خبرها

  • بی‌اعتمادی جنگ سالاران رژیم صهیونیستی به یکدیگر
  • درخواست انگلیسی ها از نتانیاهو
  • نتانیاهو به دریافت «هدیه ممنوعه» از میلیاردر آمریکایی متهم شد
  • نخست وزیر رژیم اشغالگر علیه ایران بیانیه داد
  • اردن: نتانیاهو در تقابل با ایران می‌خواهد حواس‌ها از غزه پرت شود
  • کوبا: توقف تنش‌ها در خاورمیانه مستلزم آتش‌بس فوری در غزه است
  • کابینه جنگ رژیم صهیونیستی در پاسخ به ایران بلاتکلیف ماند
  • سناریو آمریکا و اسرائیل برای پاسخ به ایران چیست؟
  • بیانیه انصارالله در واکنش به عملیات وعده صادق ایران
  • درخواست بایدن از نتانیاهو برای عدم پاسخ به ایران