Web Analytics Made Easy - Statcounter

به بهانه جدایی آندره‌آ استراماچونی سرمربی تیم فوتبال استقلال از این تیم به دلیل عدم پرداخت مطالباتش، سایت یورونیوز در گزارشی تحریم‌های مالی آمریکا علیه ایران را جزو مهمترین عواملی که در این اتفاق نقش داشتند معرفی کرده است. در ادامه، گزارش این سایت خبری را می‌خوانید:

«صدها ایرانی روز دوشنبه مقابل باشگاه استقلال تجمع کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بار اما برخلاف اعتراض به گران شدن قیمت بنزین، تجمع آنها برای بازگشت یک مربی ایتالیایی به تیم فوتبال محبوب‌شان بود. آندره‌آ استراماچونی که پیش از این هدایت تیم‌هایی مانند اینترمیلان و اودینزه را برعهده داشت، روز یکشنبه به دلیل عدم پرداخت حقوقش تیم فوتبال استقلال تهران را ترک کرد. دلیل؟ تحریم‌های آمریکا.

تیم فوتبال استقلال - تیمی که زیر نظر استراماچونی به صدر جدول رده‌بندی لیگ برتر فوتبال ایران رسیده است - تحت مالکیت دولت ایران است و از این رو حقوق استراماچونی هم باید توسط وزارت ورزش این کشور پرداخت شود اما تحریم‌های آمریکا علیه ایران، بانک‌های این کشور را از استفاده از سیستم سوئیفت بین‌المللی برای انتقال نقل‌وانتقالات مالی محروم می‌کند. به همین دلیل، برای پرداخت حقوق یک مربی خارجی در ایران تنها دو راه وجود دارد؛ راه اول انتقال پول به دبی در امارات است که از آنجا امکان انتقال آن وجه وجود داشته باشد. راه دوم هم استفاده از صرافی‌هایی است که حقوق مربیان را از داخل ایران به خارج از این کشور انتقال داده و در نهایت به حساب شخص دریافت کننده واریز می‌کنند. با این حال این شیوه نقل و انتقال پول هم مشکلات خودش را دارد که مهمترین آن موانع قانونی برای انتقال رقم‌های بالاست. طبق قرارداد دو ساله‌اش با باشگاه استقلال، استراماچونی در حدود ۱,۶ میلیون یورو حقوق می‌گیرد.

حسین‌ حسینی دروازه‌بان تیم فوتبال استقلال به خبرنگاران گفت که شیوه غیررسمی انتقال پول به حساب استراماچونی سبب شده بانک ایتالیایی که او در آن حساب دارد به این مربی ایتالیایی هشدار دهد و از باشگاه استقلال بخواهد که این نقل و انتقال را متوقف کند اما باشگاه حاضر به همکاری نشده و همین موضوع سبب شده که حساب بانکی خانوادگی استراماچونی موقتاً مسدود شود. او گفت باشگاه باید هنگام عقد قرارداد با استراماچونی به طور شفاف به او می‌گفت که به خاطر تحریم‌ها مشکلاتی وجود خواهد داشت.

یورو نیوز در ادامه می‌نویسد: مارک ویلموتس، سرمربی سابق تیم ملی بلژیک هم دیگر مربی خارجی شاغل در ایران بوده که در نتیجه تحریم‌های آمریکا، دچار مشکلاتی شد و بعد از تنها ۶ ماه کار در تیم ملی ایران، این کشور را ترک کرده است. یک مشکل دیگر هم که پرداخت حقوق به مربیان خارجی شاغل در ایران را تحت تأثیر قرار می‌دهد، افت ارزش پول این کشور است. پول ایران از ماه ژانویه سال ۲۰۱۸ دو سوم از ارزش خود را از دست داده و به همین دلیل باشگاه‌ها عملاً نمی‌توانند به تعهدات خود عمل کنند. این مسئله از نظر سیاسی برای مقامات ایران بسیار حساس است. در مورد ویلموتس، فدراسیون فوتبال ایران فیفا را به دلیل پرداخت نکردن مطالبات این فدراسیون - پاداش‌های حاصل از صعود تیم ملی ایران به دو دوره اخیر جام جهانی - مقصر می‌داند. در همین حال برخی از مقامات هم استخدام سرمربیان خارجی در وضعیت فعلی را غیرضروری می‌دانند.

عباس عراقچی معاون (سیاسی) وزیر امور خارجه ایران گفته است که مسئله استراماچونی به زودی حل خواهد شد و طبق اعلام سخنگوی وزیر ورزش ایران هم مذاکرات با سفیر ایتالیا در تهران آغاز شده تا مشکلات موجود حل شود.

استراماچونی در پاسخ به سؤال خبرنگار یورونیوز درباره بازگشت احتمالی‌اش به ایران گفت: مدیربرنامه‌هایم پاستورلو و نمایندگان حقوقی من سخت در تلاش هستند تا با باشگاه همکاری کنند. در حال حاضر اما من هیچ تماسی از هیچ طرفی نداشته‌ام.

256 41

کد خبر 1330462

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: آندره استراماچونی باشگاه استقلال باشگاه استقلال آندره استراماچونی لیگ برتر نوزدهم ایالات متحده آمریکا ایران و آمریکا وزارت بهداشت محیط زیست موسیقی استان کردستان بازار طلا و ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۷۱۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا: از پروژه خط لوله گاز پاکستان- ایران حمایت نمی‌کنیم

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، «متیو میلر» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به این سوال که «پاکستان درحال مشاوره با نهاد‌های قانونی برای بررسی امکان کسب معافیت درباره انتقال خط لوله گاز با ایران است. آیا آمریکا در این زمینه معافیتی صادر خواهد کرد»؛ گفت: من در مورد هیچ اقدامی به صورت زودهنگام صحبت نخواهم کرد.

میلر در عین حال مدعی شد: «اما ما همیشه به همه هشدار می‌دهیم که تجارت با ایران خطر برخورد با تحریم‌های ما را به دنبال دارد و به همه توصیه می‌کنیم این موضوع را با دقت بررسی کنند».

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همچنین گفت: ما از ادامه انجام این پروژه خط لوله حمایت نمی‌کنیم.

همزمان، «مصدق ملک» وزیر نفت پاکستان بر مطالبه این کشور از آمریکا برای دریافت معافیت تحریمی تاکید کرد و افزود: موضع اسلام‌آباد روشن است و ما نسبت به پروژه انتقال گاز از جمهوری اسلامی ایران صرفا ابراز تمایل نمی‌کنیم بلکه نیازمند به این پروژه هستیم.

وی طی گفت‌وگویی با شبکه «جیو نیوز» پاکستان پیرامون مسائل مرتبط با خط لوله گاز ایران و پاکستان اظهار داشت: ما صادقانه در تلاش برای پیشبرد این پروژه هستیم و این تعهد را بار‌ها به برادران ایرانی خود منتقل کرده‌ایم.

ملک در واکنش به سنگ‌اندازی آمریکا در مسیر اجرای پروژه مشترک گازی با ایران گفت: پاکستان قطعا به تماس‌های خود با طرف آمریکایی درخصوص معافیت تحریمی ایران ادامه خواهد داد.

وزیر نفت پاکستان افزود: از آنجایی که عراق، ترکیه و یا جمهوری آذربایجان قادر به بهره‌گیری از معافیت تحریمی هستند، پس پاکستان نیز باید بتواند از این امتیاز برای اجرای خط لوله گاز ایران بهره‌مند شود.

وی به زعم خود افزود که تحریم‌های آمریکایی ممکن است با ۵ روش بر پاکستان اعمال شود که شامل تبادل ارز با ایران، همکاری با شرکت‌های اصلی مرتبط با صادرات گاز ایران و اتصال مستقیم به زیرساخت‌های گازی این کشور است لذا اسلام‌آباد با طرف‌های ایرانی در ارتباط است تا دریابد چگونه بدون تاثیر پذیری از تحریم‌ها می‌تواند گاز ایران را وارد پاکستان کند.

وزیر نفت پاکستان در نهایت تاکید کرد: ما قطعا درصدد دریافت معافیت تحریمی از آمریکا خواهیم بود و همزمان به کشور برادر خود ایران نیز اطمینان می‌دهیم که اسلام‌آباد به پروژه گاز متعهد و خواهان سرمایه‌گذاری روی آن است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عملکرد مربیان خارجی فوتبال ایران
  • عملکرد مربیان خارجی فوتبال ایران/ اوسمار درتعقیب ۳تفنگدار اروپایی
  • مخالفت خصمانه آمریکا با تکمیل خط لوله گاز «صلح»
  • وزیر نفت پاکستان: ما به گاز ایران نیاز داریم
  • امیدوارم کاسبان تحریم در سال ۱۴۰۳ کم کارتر شوند!
  • پالایشگاه‌های هندی نفت بیشتری از آمریکا می‌خرند
  • آمریکا: از پروژه خط لوله گاز پاکستان- ایران حمایت نمی‌کنیم
  • روسیه برای دریافت پول فروش نفت به مشکل خورد
  • دستیار مجیدی، استراماچونی و منصوریان میهمان تمرین امروز استقلال
  • رویا یا واقعیت؛ استقلال و پرسپولیس در سال جدید عاقبت به خیر می‌شوند؟