Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@08:59:30 GMT

ساخت و سازهای البرز به افراد با مهارت سپرده شود

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۷۱۴۰۶

ساخت و سازهای البرز به افراد با مهارت سپرده شود

غلامحسین سلمانی روز پنجشنبه  در همایش تقویت و توسعه نظام استاندارد در صنعت ساختمان که  در سازمان ملی استاندارد ایران مستقر در کرج  برگزار شد، اظهار داشت :می بایست از منابع پایدار به صورت درست استفاده کرد و بر ساخت مصالح ساختمانی به صورت ویژه تمرکز شود.

وی  با بیان اینکه استانداری البرز برای استانداردسازی مصالح ساختمانی با سازمان نظام مهندسی و اداره کل استاندارد البرز اعلام همکاری می کند، گفت: باید در بودجه ریزی‌ها و مقاوم‌سازی‌ها به مباحث کلان توجه کرده تا از افرادی که دارای صلاحیت ساخت و ساز نیستند، جلوگیری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سلمانی با اشاره به اهمیت ارزیابی استحکام و کیفیت بناها، افزود:  در این بخش رویکرد حوزه عمران استانداری البرز، استفاده از توان تخصصی نخبگان است. باید عملکرد مهندسین ناظر به صورت دقیق بررسی شود.

وی گفت : رعایت استاندارد یک ضرورت  است و دستگاه های اجرایی باید در چنین نشست هایی حضور یابند ،  کشورما ما در بحث استاندارد پنج سال پیش  در حوزه جهانی از میان ۱۶۳ کشور رتبه ۴۱  را داشت که اکنون رتبه ۲۱ داریم.

سلمانی بیان داشت: در زلزله نه چندان بزرگ استان کرمانشاه شاهد تخریب ۱۲۰ هزار واحدمسکونی  بودیم  که نباید از این موضوع چشم‌پوشی کنیم.

وی افزود: براین اساس باید به کیفیت بخشی در ساخت وسازها توجه بیشتری کنیم چرا که بخشی از مشکلات کشور و استان البرز در حوزه رعایت استاندارد و مشکلات اولیه مهندسی است .

مدیرکل دفتر فنی ،امور عمرانی و حمل ونقل و ترافیک استانداری البرز گفت : رویکرد توسعه معاونت عمرانی استانداری  البرز تولی‌گری نیست بلکه تخصص‌گرایی است.ساختمان سازی به صورت ۲ نقشه ای برچیده شود که متاسفانه در روستاها و شهرها شاهد ساخت و سازهای غیرمجاز هستیم.  

برچسب‌ها استاندارد نقشه استانداری البرز سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استاندارد نقشه استانداری البرز سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور استاندارد نقشه استانداری البرز سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۷۱۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرآیند مهارت‌آموزی در مهدیشهر با عنایت اعتباری دولت سیزدهم تکمیل می‌شود

فیض گفت: تکمیل ساختمان مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای برادران مهدیشهر نقش مهمی در ارایه خدمات در زمینه مهارت آموزی و اشتغالزایی برای جوانان مهدیشهری دارد.

وی ادامه داد: ساخت ساختمان مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای برادران مهدیشهر از ۱۳۹۸ آغاز شد و تا پایان سال گذشته ۲۵۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای ساخت این مرکز هزینه شد که با تخصیص این اعتبارات، طرح پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصد دارد.

وی بیان کرد: ساختمان مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای برادران مهدیشهر دارای اسکلت بتنی با زیربنای ۲هزار و ۴۵۰ متر مربع در سه طبقه است.

وی اضافه کرد: چهار کارگاه سنگین آموزشی، ۲ کارگاه سبک آموزشی، ۲ کارگاه آموزش گردشگری و هتل‌داری، سالن جلسات و فضای اداری از جمله ظرفیت‌های ساختمان مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای برادران مهدیشهر خواهد بود

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • واحدهای تولیدی جهادگران عرصه صنعت و استاندارد هستند
  • قرارگاه مهارت آموزی سربازان وظیفه در ندامتگاه فردیس راه اندازی شد
  • ساخت بیش از۱۳۸۰ واحد مسکونی برای افراد کم برخوردار
  • فرآیند مهارت‌آموزی در مهدیشهر با عنایت اعتباری دولت سیزدهم تکمیل می‌شود
  • آغاز ثبت‌نام آزمون ادواری استاندارد‌های مهارتی بخش فرهنگ و هنر
  • افزایش بهای مسکن به دلیل توقف یک دهه‌ای ساخت مسکن
  • مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز در خوزستان
  • برق ۳۰ روستا در هرمزگان قطع است/ انسداد محور بندرلنگه به خمیر
  • تهیه برنامه مدون در حوزه بهبود فضای کسب و کار البرز
  • سربازان مشمول بخوانند