Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر دفاع آمریکا تاکید کرد که نیروهای مستقر این کشور در سوریه، همکاری‌های جدی و گسترده‌ای با نیروهای کرد سوریه دموکراتیک(قسد) برای شکست نهایی داعش دارند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا در جلسه‌ مجلس نمایندگان آمریکا درباره وضعیت امنیتی سوریه و خاورمیانه تاکید کرد:‌ استراتژی آمریکا در این منطقه تلاش برای تضمین نابودی پناهگاه‌های تروریست‌هاست و اینکه هیچ گونه نیروی متخاصم کنترل این مناطق را به دست نگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر دفاع آمریکا اظهار کرد:‌ واشنگتن در زمینه‌ مقابله با داعش موفقیت گسترده‌ای در سوریه و عراق داشته است که از جمله آن عملیاتی بود که به ترور ابوبکر بغدادی، سرکرده سابق داعش منجر شد و وزارت دفاع آمریکا همچنان به همکاری با شرکای خود برای مقابله با بازگشت داعش ادامه می‌دهد.

این مسئول آمریکایی با تاکید بر اینکه واشنگتن از نقش محوری خود در مبارزه با داعش حفاظت می‌کند، گفت: نیروهای ما همچنان در سوریه مستقر هستند و هماهنگی‌های جدی و گسترده‌ای با نیروهای سوریه دموکراتیک دارند . گرچه نفوذ اخیر سربازان ترکیه‌ای به سوریه موجب پیچیدگی اوضاع شده اما وزارت دفاع هنوز اطمینان دارد که می‌تواند به این ماموریت ادامه دهد.

اسپر اهداف وزارت دفاع آمریکا در منطقه را تقویت حضور نظامی این کشور برای مقابله با دشمن، تقویت توانمندی‌های دفاعی شرکای منطقه‌ای خود و تقسیم وظایف با همپیمانانش برای رفع نگرانی‌های امنیتی‌ آنها اعلام کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: وزیر دفاع آمریکا سوريه کردهای سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۷۱۴۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده همکاری گسترده با طالبان هستیم

شاه زلینا نماینده نخست‌وزیر مالزی در راس هیئتی در سفر به کابل با معاون سیاسی نخست‌وزیر طالبان دیدار کرد.

وی هدف از این سفر را گسترش روابط با طالبان عنوان کرد و اظهارداشت: مالزی آماده همکاری با طالبان در بخش‌های مختلف است. 

وی افزود: طالبان باوجود تحریم‌های موجود، پیشرفت‌های خوبی در زمینه‌های مختلف داشته است، اما رسانه‌های جهانی در تلاش کم جلوه نشان دادن این پیشرفت‌ها هستند.

عبدالکبیر در این دیدار با اشاره به تأمین امنیت کامل در افغانستان، از دولت و شهروندان مالزی دعوت کرد در افغانستان سرمایه‌گذاری کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • وزیر جنگ اسرائیل: در حال انجام «عملیات تهاجمی» گسترده علیه کل جنوب لبنان هستیم
  • آماده همکاری گسترده با طالبان هستیم
  • واکنش روسیه به کمک ۶۰ میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین | اوکراین ۵۰۰ هزار سرباز از دست داده است
  • استقرار ۳۳ هزار نیروی نظامی ناتو در مرز‌های روسیه/کشته شدن ۵۰۰ هزار سرباز اوکراینی در جنگ با روسیه/حمله پهپادی گسترده اوکراین به شبه جزیره کریمه
  • استقرار 33 هزار نیروی نظامی ناتو در مرزهای روسیه/کشته شدن 500 هزار سرباز اوکراینی در جنگ با روسیه/حمله پهپادی گسترده اوکراین به شبه جزیره کریمه
  • شویگو: اوکراین نیم‌ میلیون سرباز از دست داده است
  • احتمال احیای داعش در منطقه تا چه حد جدی است؟
  • هم‌اکنون ۳۳ هزار نیروی نظامی ناتو در مرزهای روسیه مستقر هستند
  • رویترز: حمله به نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه
  • نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه هدف حمله قرار گرفتند