Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-20@04:23:04 GMT

به تعویق افتادن اجرای استاندارد برنج

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۷۱۴۶۵

به تعویق افتادن اجرای استاندارد برنج

پول نیوز - مدیرکل دفتر ارزیابی کیفیت کالاهای صادراتی و وارداتی سازمان ملی استاندارد ایران با بیان اینکه بحث استاندارد در بخش کیفی و کمی مطرح می‌شود، اظهار کرد: حجم بسته‌بندی و درجه‌بندی از جمله مواردی است که در استاندارد کمی مطرح می‌شود.

به گزارش پول نیوز، تقی تقی‌پور از به تعویق افتادن اجرای استاندارد ۱۲۷ نوع برنج در بخش مشخصات فیزیکی (ظاهری) خبر داد و گفت که بر این اساس واردکنندگان تا یک سال آینده ملزم به اعلام درجه محصول وارداتی خود نیستند،‌ اما اجرای استانداردهای کیفی و بهداشتی برنج همچون گذشته کنترل می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه برنج درجه یک تا سه نیز می‌تواند استاندارد و با کیفیت باشد، افزود: به تعویق افتادن اجرای استاندارد ۱۲۷ برنج در بخش مشخصات فیزیکی به این معنی است که واردکنندگان ملزم به اعلام درجه‌بندی برنج وارداتی (از نظر ظاهری) نیستند اما استانداردهای کیفی و بهداشتی این محصول تغییری نکرده و همچون قبل کنترل می‌شود.

این مقام مسئول علت تعویق یک ساله استاندارد ۱۲۷ برنج را وجود برخی مشکلات و معذورات برای واردکنندگان برشمرد و گفت: طبق اختیاری که قانون‌گذار به وزرا و رئیس سازمان ملی استاندارد اعطا کرده است، وزیر صنعت، معدن و تجارت، وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان ملی استاندارد با امضای یک صورتجلسه سه امضایی مقرر کردند که طی یک سال آینده درجه‌بندی برنج در استاندارد برنج وارداتی کنترل نشود.

تقی‌پور با بیان اینکه انجمن واردکنندگان برنج در زمان تنظیم استاندارد برنج وارداتی حضور داشته، اما در جریان اجرای این استاندارد واردکنندگان با مشکلاتی مواجه شدند، تصریح کرد: با توجه به نیاز کشور به برنج و حجم زیاد برنج وارداتی، سازمان ملی استاندارد با توجه به درخواست‌های صورت گرفته و با اختیاری که قانون‌گذار در اختیار این سازمان قرار داده، با به تعویق افتادن این استاندارد موافقت کرده است.

وی همچنین خاطرنشان کرد که خط واردات هر کالا مشخص است و قیمت درجه‌های مختلف برنج در مراجع توزیع از سوی مراجع ذیربط کنترل خواهد شد.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: تقی تقی پور استاندارد واردات کالا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۷۱۴۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد نم هوا در اروند

محمد سبزه زاری مدیر سازمان هواشناسی خوزستان گفت: آسمان امروز آبادان و خرمشهر صاف و آفتابی است و دمای هوا در این شهر‌ها روی نقشه هواشناسی ۲۲ درجه را نشان می‌دهد.

به گفته مدیر سازمان هواشناسی خوزستان در حال حاضر نم نسبی هوا ۷۸ درصد و دید افقی ۶ هزار متر است.

رطوبت هوا دیروز ۴۹ درصد است.

او گفت: بیشترین دمای ثبت شده در آبادان و خرمشهر طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۱ درجه و کمترین میزان دمای ثبت شده در این مدت زمانی ۲۱ درجه گزارش شده است.

این مسئول گفت: سرعت وزش باد در آبادان و خرمشهر ۲ متر بر ثانیه و هفت کیلومتر بر ساعت است.

باشگاه خبرنگاران جوان آبادان آبادان

دیگر خبرها

  • ضرر ۱۵۰ میلیونی خریداران پژو پارس به‌خاطر دعوای ایرانخودرو و سازمان استاندارد
  • وقتی جیمی کرگر فکر می کند تلویزیون استودیو در حال افتادن و شکستن است! / فیلم
  • کمبود نیروی انسانی و فضای اداره استاندارد مرکزی پیگیری می‌شود
  • رشد نم هوا در اروند
  • به تعویق افتادن زمان آزمون استخدامی در استان تهران
  • قیمت جدید 4 عضو خانواده پژو پارس اعلام شد (+سند)
  • اصلاح الگوی کشت برنج در کهگیلویه و بویراحمد
  • کشت برنج با آبیاری آب زیرزمینی به دلیل نداشتن توجیه اقتصادی حذف می‌شود
  • کشت برنج با آبیاری آب زیرزمینی به دلیل نبود توجیه اقتصادی حذف می‌شود
  • ماجرای به تعویق افتادن سفارش کتاب‌های درسی چیست؟