Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@20:36:38 GMT

ترکیه با آزادی کارمند کنسولگری آمریکا مخالفت کرد 

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۷۱۵۳۲

ترکیه با آزادی کارمند کنسولگری آمریکا مخالفت کرد 

به گزارش روزنامه حریت، دادگاه ترکیه درخواست آزادی "متین توپوز" کارمند ترکیه‌ای کنسولگری آمریکا در استانبول را که با اتهام جاسوسی و تلاش برای سرنگونی دولت ترکیه روبرو شده است، رد کرد.  
مخالفت دادگاه ترکیه برای آزادی توپوز در حالی صورت گرفت که وی در جدیدترین دادخواست خود مدعی شده بود که قاضی هیچ سند معتبری برای ثابت کردن فعالیت‌های جاسوسی وی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
توپوز کارمند ترکیه‌ای کنسولگری آمریکا در استانبول از سال ۲۰۱۷ تا کنون به اتهام جاسوسی و حمایت از کودتای فتح الله گولن در ترکیه در بازداشت به سر می‌برد.  
"حالی آکالپ" وکیل توپوز به خبرنگاران گفت: جلسه دادرسی بعدی در تاریخ ۱۰ مارس (۲۰ اسفند) برگزار می‌شود.  
ترکیه مدعی است که گولن با تشکیل گروهی موسوم به گولن (فتو) و با رخنه در تشکیلات قضایی، نظامی، آموزشی و ارکان دولتی، کودتای ۱۵ جولای (۲۵ تیرماه سال ۱۳۹۵) را سازماندهی کرده است.  
گولن در بیش از ۱۷ سال گذشته در ایالت پنسیلوانیای آمریکا ساکن است و مقام های واشنگتن تاکنون به هشت درخواست رسمی استرداد وی به ترکیه پاسخ رد داده‌اند.  
در کودتای ۱۵ جولای سال ۲۰۱۶ (۲۵ تیرماه ۱۳۹۵) ترکیه ۲۴۹ نفر کشته و ۲ هزار و ۱۹۳ نفر نیز زخمی شدند. محاکمه عوامل کودتای نافرجام ۱۵ جولای ترکیه در مراجع قضایی این کشور جریان دارد و در آن فتح الله گولن به عنوان متهم ردیف اول معرفی شده است.  

برچسب‌ها ترکیه امريكا کنسولگری استانبول

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ترکیه امريكا کنسولگری استانبول ترکیه امريكا کنسولگری استانبول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۷۱۵۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آلمان، فرانسه و آمریکا، مقصد اول صادرات قطعات خودرو ترکیه

آلمان، فرانسه و آمریکا در صدر واردکنندگان قطعات خودرو و لوازم یدکی از ترکیه هستند.

به گزارش عصرایران به نقل از اناتولی، طی سه ماه نخست سال جاری به ارزش 3.7 میلیارد دلار صادرات قطعات خودرو و لوازم یدکی صورت گرفت. آلمان، فرانسه و آمریکا در صدر واردکنندگان قرار گرفتند. 

بر اساس آمار اتحادیه صادرکنندگان اولوداغ، بخش خودروسازی ترکیه طی ماه‌های ژانویه تا مارس سال جاری به ارزش 3 میلیارد و 731 میلیون و 612 هزار دلار صادرات قطعات و لوازم جانبی خودرو انجام داد.

صادرات این بخش در مدت مشابه سال گذشته 3 میلیارد و 614 میلیون و 610 هزار دلار بود.

به ترتیب بیشترین صادرات ترکیه در این بخش به کشورهای آلمان، فرانسه، آمریکا، ایتالیا، روسیه، انگلیس و رومانی انجام گرفت.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • انفجار مهیب در حمله موشکی حزب الله به یک پایگاه اسرائیلی+ فیلم/مقام ارشد اسرائیلی: ما به اوج رسوایی نزدیک هستیم نه پیروزی!/مخالفت گروه هفت با حمله نظامی اسرائیل به رفح
  • طرز تهیه انواع کباب‌ در خیابان‌های استانبول ترکیه (فیلم)
  • نماینده روسیه در شورای امنیت : آمریکا با هر قطعنامه آتش بس در غزه مخالفت کرده است
  • پیش نشست پنجمین کنگره جهانی حضرت امام رضا(ع) برگزار شد
  • آلمان، فرانسه و آمریکا، مقصد اول صادرات قطعات خودرو ترکیه
  • اردوغان: حماس جنبش آزادی‌بخش است/ به زودی میزبان هنیه خواهم بود
  • اردوغان: حماس جنبش آزادی‌بخش است/ با هنیه دیدار خواهم کرد
  • بازداشت ۱۰ مظنون داعشی دیگر در ترکیه
  • عضویت کامل فلسطین در شورای امنیت به رای گذاشته می‌شود
  • اردوغان: اسرائیل به دنبال ایجاد یک درگیری منطقه ای است/ کشورهایی که در مورد حمله به کنسولگری ایران سکوت کردند، برای حمایت از اسرائیل به میدان آمدند