Web Analytics Made Easy - Statcounter

پیروزبخت از راه‌‌اندازی سه آزمایشگاه مرجع استاندارد در گیلان برای محصولات زیتون، چای و برنج در آینده‌ایی نزدیک خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از لاهیجان، «نیره پیروزبخت» امروز(پنج‌شنبه، ۲۱ آذر) در مراسم افتتاح ساختمان اداره استاندارد لاهیجان در شهرک صنعتی این شهر قانون تقویت و توسعه نظام استانداردسازی را قانون جدید سازمان دانست و گفت: دستگاه‌های اجرایی و دولتی باید همکاری همه‌جانبه‌ای با سازمان داشته تا نظام استاندارد در کشور اجرایی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رییس سازمان ملی استاندارد کشور با تاکید بر توجه ویژه به موضوع استاندارد افزود: گیلان به‌دلیل همسایگی با کشورهای حاشیه خرر، موقعیت جغرافیایی و برخورداری از سه محصول استراتژیک برنج، چای و زیتوندارای اهمیت بسیاری در حوزه استاندارد است.

 

وی با تاکید بر شناسایی ظرفیت‌های کشور که جایگاه جهانی مطلوبی در عرصه غذایی دارد تصریح کرد: استاندارد دوغ و زعفران ایران در دنیا ملاک و تعریف شده است که این مهم با همت تولیدکنندگان محقق شد.

 

پیروزبخت استانداردسازی در کشور را نیازمند همت همه دستگاه‌ها دانست و بیان کرد: اعتبارات سازمان در سال‌های اخیر کاهش یافته و در سال ۹۷، اعتبار این سازمان ۲۷ درصد درآمد سازمان را شامل شد.

 

وی با اشاره به توافق با استاندار گیلان در راه‌اندازی سه آزمایشگاه مرجع استاندارد کشور در گیلان با همکاری بخش خصوصی گفت: با همکاری استانداری آمادگی ایجاد سه آزمایشگاه اصلی در رودبار برای محصول زیتون، چای در لاهیجان و برنج در رشت را داریم که به‌صورت آزمایشگاه و یا مرکز پژوهشی دایر شده تا تدوین استاندارد این محصولات در گیلان قرار گیرد.

 

در ادامه این مراسم «داریوش اشکانی‌پور» با بیان اینکه کلنگ احداث پروژه ساختمان استاندارد لاهیجان پس از کش و قو‌س‌های فراوان و ابلاغ اعتبار در سال ۸۹ به زمین زده شد گفت: در سال ۹۸ این پروژه به اتمام رسید و امروز به بهره‌برداری رسید.

 

مدیرکل استاندارد گیلان با بیان اینکه شرق گیلان با مرکزیت لاهیجان در حوزه استاندارد خدمات لازم را به مردم ارائه می‌دهد افزود: نشان استاندارد نمادی ملی است که مورد توجه ویژه مردم در خرید کالاست.

 

وی با بیان اینکه نظام تقلب نیز هم راستا با نظام استانداردسازی در حال توسعه است اظهارداشت: نظارت‌های سازمان استاندارد در بازارها تشدید یافته و محسوس است.

 

اشکانی‌پور با تاکید بر تقویت استانداردسازی در واحدهای تولیدی تصریح کرد: مدیران واحدهای تولیدی کمک کنند تا بازار را از وجود کالاهای تقلبی و فاقد استاندارد پاک کرده و بازاری ناامن برای اینگونه کالاها ایجاد کنیم.

 

وی در پایان خواستار تجهیز آزمایشگاه تحقیقاتی لاهیجان از سوی سازمان ملی استاندارد شد.

پایان پیام/84

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های مساجد اجلاس نماز سامانه فهما قرآن کریم قرآن مجلس فعالیت های مسجدی کالاهای تقلبی استاندارد سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۷۱۵۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف ۶۰۰ سی‌سی قاچاق در لاهیجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ، سرهنگ حمید محمدی‌نسب با بیان اینکه ماموران پلیس آگاهی حین گشت‌زنی و پایش نامحسوس برخی از اصناف، یک دستگاه موتورسیکلت سنگین بدون پلاک را در یک واحد صنفی مشاهده کردند، گفت: پس از بررسی و استعلامات صورت گرفته مشخص شد، موتورسیکلت مورد نظر هوندا CBR ۶۰۰ سی‌سی بدون مدارک و قاچاق است.
فرمانده انتظامی لاهیجان از توقیف این موتورسیکلت و معرفی متهم ۳۸ ساله به مرجع قضائی خبر داد و گفت : کارشناسان ارزش تقریبی موتورسیکلت قاچاق را ۴ میلیارد ریال برآورد کردند.

دیگر خبرها

  • شرایط بهتر موجودی کیت‌های آزمایشگاهی در کشور/مرجع سلامت حامی تولید داخل
  • استانداردسازی راه‌ها در بلوچستان با سرعت پیگیری شود
  • رتبه نخست گیلان در تولید مرغ اجداد در کشور
  • تاکیدوزیرکشور:جدیت استانداردسازی راه‌ها درسیستان وبلوچستان
  • اجرای طرح استانداردسازی و ارتقای کمی و کیفی نان‌های مسطح در کشور
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد
  • توقیف ۶۰۰ سی‌سی قاچاق در لاهیجان
  • ۲۱ سارق منزل طی دو روز در گیلان دستگیر شدند
  • ایران مرجع بهداشت منطقه است
  • ایران برای سازمان بهداشت جهانی یک کشور مرجع است