Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-25@14:43:33 GMT

شرط سخت لیبرمن برای عفو نتانیاهو

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۷۱۵۶۲

شرط سخت لیبرمن برای عفو نتانیاهو

رهبر حزب تعیین‌کننده در تشکیل کابینه رژیم صهیونیستی می‌گوید به یک شرط حاضر است از طرح عفو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از محکومیت حمایت کند.

به گزارش تابناک به نقل از فارس، «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی و رهبر حزب «اسرائیل بیتُنا» گفت: در صورتی که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم از عرصه سیاست کناره‌گیری کند، از طرح عفو وی حمایت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لبیرمن در مصاحبه با وبگاه «یدیعوت آحرونوت» توضیح داد: «هیچ مصونیتی [به نتانیاهو]اعطا نخواهد شد، عفو در ازای بازنشستگی آبرومندانه. احساس تنفر شدیدی به نتانیاهو در کنست (پارلمان) وجود دارد، گویی که او به باری بر دوش [کنست]تبدیل شده است».

«آویخای مندلبیت» دادستان کل رژیم صهیونیستی سه هفته پیش در بیانیه‌ای اعلام کرد که نتانیاهو رسما به تقلب، دریافت رشوه، سوءاستفاده از قدرت و خیانت در امانت متهم شده است.

گفته می‌شود ایده عفو نتانیاهو از محکومیت در ازای کناره‌گیری مادام‌العمر وی از عرصه سیاسی، برای اولین بار توسط «رووین ریولین» رئیس رژیم صهیونیستی مطرح شده است.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی هفته پیش گزارش داد ریولین به نتانیاهو پیشنهاد داده در صورتی که برای همیشه از عرصه سیاسی کنار برود و به انجام دادن جرائمی که به آن‌ها متهم شده، اعتراف کند، او را از محکوم شدن در دادگاه عفو کند.

پلیس رژیم صهیونیستی سه پرونده درخصوص فساد دولتی و مالی علیه نخست وزیر خود تشکیل داده و طی یک سال اخیر از منابع مختلفی شامل دستیاران و وزیران پیشین کابینه، بازجویی کرده است. اولین مورد موسوم به «پرونده ۱۰۰۰» است که در آن نتانیاهو به دریافت مستقیم رشوه و رانت خواری متهم است.

پرونده دوم فساد مالی نتانیاهو موسوم به «پرونده ۲۰۰۰» درباره سوء استفاده از قدرت و جایگاه خود جهت تحت فشار قرار دادن «آرنون موزس» صاحب‌امتیاز نشریه «یدیعوت آحرونوت» برای ارائه پوشش بهتر از اخبار نخست‌وزیری است.

او همچنین در «پرونده ۴۰۰۰» متهم است به «شائول ایلوویچ» مالک شرکت «بِزِک» میلیون‌ها دلار تسهیلات مالی پرداخت کرده تا پایگاه خبری «واللا» وابسته به این سرمایه دار صهیونیست از او و همسرش حمایت رسانه‌ای بهتری داشته باشد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: انتخابات مجلس یازدهم آنفلوانزا استان تهران جنوبی بودجه 99 بندر ماهشهر عبدالحمید ریگی جشنواره سینماحقیقت لیلا واثقی پایتخت 6 امیرحسین فتحی نتانیاهو لیبرمن آویگدور لیبرمن کنست رژیم صهیونیستی عفو انتخابات مجلس یازدهم آنفلوانزا استان تهران جنوبی بودجه 99 بندر ماهشهر عبدالحمید ریگی جشنواره سینماحقیقت لیلا واثقی پایتخت 6 امیرحسین فتحی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۷۱۵۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کابینه نتانیاهو در آستانه فروپاشی

 ۲۰۰ روز از عملیات طوفان الاقصی می‌گذرد و در این مدت شاهد هستیم که برخلاف خسارت مالی و جانی سنگین روحیه مقاومت و سلحشوری در میان مردم غزه افزایش پیدا کرده و این مساله شرایط را برای رژیم صهیونیستی دشوارتر از گذشته کرده است، زیرا با گذشت بیش از شش ماه از جنگ ارتش رژیم صهیونیستی نتوانسته شرایط میدانی را به نفع اسرائیل تغییر دهد.

این در حالی است که دشوار‌تر شدن شرایط این روز‌ها انتشار اخبار استعفا در کابینه بنیامین نتانیاهو را نیز افزایش داده است. برای نمونه گزارش‌ها از این حکایت دارد که تلفات ارتش رژیم صهیونیستی در مدت ۲۰۰ روز گذشته بسیار سنگین بوده و بر مبنای گزارش‌های رسانه‌های اسرائیل تاکنون بیش از ۲۰۰۰ نظامی ارتش رژیم صهیونیستی کشته و حدود ۸۰۰۰ نفر نیز مجروح شده‌اند؛ و علاوه بر این حدود ۹۰۰ تانک مرکاوای ارتش رژیم صهیونیستی نیز منهدم شده است.

به این ترتیب این حجم از تلفات و خسارت برای رژیم صهیونیستی بسیار سنگین بوده و شرایط را برای آن‌ها پیچیده‌تر کرده است. افزون بر این بعد از گذشت حدود شش ماه از جنگ همچنان نهاد و سازمان‌های اقتصادی و صنعتی رژیم صهیونیستی به دلیل ناپایداری امنیتی و درگیری نظامی در اراضی اشغالی تعطیل هستند و حجم خسارت‌های مالی ناشی از این تعطیلی حدود ۶۰ میلیارد دلار برآورد می‌شود.

بنابراین مجموعه این خسارت‌ها هزینه سنگینی را به لحاظ اعتباری، سیاسی، امنیتی و اقتصادی بر پیکره شکننده رژیم صهیونیستی تحمیل کرده است. چنین مسائلی سبب شده این روز‌ها اتهام زنی‌ها بین فرماندهان نظامی و رهبران سیاسی رژیم صهیونیستی شدت بگیرد. به شکلی که کابینه ائتلافی بنیامین نتانیاهو به دلیل اختلافات و استعفا در حال سرنگونی است. این شرایط جنگی بوده که تاکنون مانع از فروپاشی این کابینه شده است. در واقع چنانچه جنگ ادامه پیدا کند، برخی احزاب که به شکل ائتلافی در کابینه حضور دارند از آن خارج خواهند شد و در نتیجه کابینه نتانیاهو سقوط خواهد کرد.

این اختلافات در واقع سبب می‌شود که رژیم صهیونیستی از درون دچار فروپاشی شود. لازم به یادآوری است که چنین وضعیتی برای آمریکا و کشور‌های حامی رژیم صهیونیستی نیز بسیار نگران کننده است. به همین دلیل به نظر می‌رسد آمریکایی‌ها از کابینه نتانیاهو عبور کرده‌اند و تنها هدف آن‌ها حفظ رژیم صهیونیستی است. البته داده‌های سیاسی و میدانی نیز نشان می‌دهد که بعد از جنگ غزه حتی اگر آتش بسی نیز برقرار شود، شرایط در جامعه صهیونیست‌ها ناپایدار خواهد بود و موج مهاجرت معکوس از اراضی اشغالی به سمت آمریکا و اروپا شدت خواهد گرفت.

شرایط اقتصادی ناپایداری که برای اولین بار در تاریخ رژیم صهیونیستی شکل گرفته سبب شده که به تازگی کنگره آمریکا کمک مالی چند ده میلیارد دلاری برای اسرائیل را به صورت فوری تصویب کند. این در حالی است که با توجه به رقابت انتخاباتی بین جمهوری‌خواهان و دمکرات‌ها نیز می‌توان گفت شرایطی خاکستری را در آمریکا شاهد هستیم. در واقع به نظر می‌رسد وضعیت به گونه‌ای است که آمریکایی‌ها احساس می‌کنند کابینه و رفتار تهاجمی بنیامین نتانیاهو هزینه سنگینی به لحاظ سیاسی و مالی برای آن‌ها به همراه دارد. لازم به یادآوری است که نتانیاهو تاکنون هیچ دستاورد سیاسی، نظامی و امنیتی به همراه نداشته است و نتوانسته وضعیت میدانی را در غزه کنترل کند. به همین دلیل احتمالا بعد از جنگ غزه درگیری‌های داخلی، اختلافات سیاسی و سقوط کابینه‌های متوالی در اراضی اشغالی سبب فروپاشی این رژیم خواهد شد.

دیگر خبرها

  • تشدید اختلافات داخلی در اسرائیل؛ وزیر صهیونیستی خواهان برکناری فرمانده ارتش شد
  • بحران ناتمام تل‌آویو
  • حمله وزیر نتانیاهو به ارتش رژیم صهیونیستی/ اسموتریچ: فرماندهان مسئولیت شکست را بپذیرند
  • حمله وزیر نتانیاهو به ارتش رژیم اسرائیل
  • لیبرمن به مقامات صهیونیست: به خانه‌تان بازگردید
  • حقایق نسل‌کشی غزه با صدور احکام بین‌المللی علیه نتانیاهو آشکارتر می‌شود
  • لیبرمن خواستار کناره گیری نتانیاهو از نخست وزیری رژیم صهیونیستی شد
  • کابینه نتانیاهو در آستانه فروپاشی
  • تظاهرات خانواده‌های اسرای اسرائیلی در دویستمین روز جنگ+ تصاویر
  • حمله هوایی شدید اسرائیل به نقاط مختلف غزه / استعفای رئیس اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل/ اسرائیل به دست نتانیاهو ویران می شود