Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در حال حاضر ۵۰ درصد درآمد شرکت‌های دانش‌بنیان از محل شرکت‌های زیست‌فناوری است،‌گفت: رتبه نخست ایران در تولید محصولات زیست‌فناوری و واکسن در غرب آسیا است.

به گزارش ایسنا، دکتر سعید رضا عاملی در تشریح مصوبات جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی، اظهار کرد: در این جلسه گزارشی از اقدامات و فعالیت‌های انجام شده در حوزه زیست فناوری و ظرفیت سازی برای توسعه این فعالیت‌ها در کشور مورد بحث قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این گزارش تأکید شد که جمهوری اسلامی ایران هم‌اکنون در تولید علمی دارای رتبه اول منطقه خاورمیانه رتبه دوازدهم جهان بوده رتبه نخست تولید محصولات زیست‌فناوری و واکسن در غرب آسیا متعلق به ایران است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۵۰ درصد درآمد شرکت‌های دانش‌بنیان از محل شرکت‌های زیست‌فناوری است و بیش از ۶۰ درصد عمده صادرات محصولات دانش‌بنیان کشور مربوط به شرکت‌های این حوزه است، خاطرنشان کرد: تولید کودهای زیستی به عنوان جایگزین کودهای شیمیایی(کاهش ارزبری ۱۶۲ میلیون دلار)، تولید بذور با کیفیت دانه‌های روغنی و سایر محصولات غذایی(کاهش ارزبری ۲۵۰ میلیون دلار)، تولید نهال‌های کشت‌بافتی برای احیای باغ‌های کشور(ارزاوری ۱۱۷ میلیون دلار) و تولید افزودنی‌های خوراک دام و طیور با هدف کاهش ارزبری ۱۰۰ میلیون دلاری از مهمترین برنامه‌های در حال اقدام  برای کاهش ارزبری و رونق تولید در کشور است که در این گزارش مطرح شد.

وی افزود: قرار شد که پیشنهادهای مطرح شده توسط ستاد زیست فناوری پس از بررسی بیشتر، در جلسه آینده شورا به تصویب نهایی برسد.

به گزارش روابط عمومی مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، دکتر عاملی در ادامه از انتخاب ۷ رئیس جدید دانشگاه‌ها در کمیته انتخاب روسای دانشگاه ها خبر داد.

انتهای پیام
 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: محصولات زیست فناوری شرکت های دانش بنیان شورای عالی انقلاب فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۷۱۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معابر شهر تبریز پنج هزار و ۳۸۳ باکس زباله دارد

به گزارش خبرگزاری مهر، حبیبه هراتی در گفت و گو با خبرنگاران اعلام کرد: در معابر شهر تبریز پنج هزار و ۳۸۳ باکس زباله وجود دارد به طوری که خریداری و نگهداشت آنها علاوه بر ایجاد نازیبایی بصری در برخی موارد، هزینه‌های هنگفتی برای مدیریت شهری ایجاد می‌کند.

وی با تشریح کم و کیف طرح حذف باکس‌های زباله با بیان اینکه از اردیبهشت ماه بخش اول طرح در شهرک‌های زعفرانیه و رشدیه اجرایی می‌شود، گفت: این طرح در مرحله اول به صورت منطقه‌ای در مناطق ۲ و ۵ شهرداری از اول اردیبهشت و از ساعت ۹ شب شروع می‌شود.

هراتی خاطرنشان کرد: تفکیک از مبدا، جمع آوری آنلاین پسماندهای خشک و خشکاله توسط اپلیکیشن بهروب، حفظ محیط زیست، مبارزه با پدیده اجتماعی زباله گردی و حذف نازیبایی‌های بصری و زیست محیطی از جمله مزایای این طرح است و در ۶ ماهه نخست سال جاری این طرح در تمام مناطق دهگانه تبریز اجرا خواهد شد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز گفت: تغییر ساعت جمع آوری زباله‌های شهری از روزانه به شبانه در کنار جمع آوری تدریجی باکس‌های زباله در سطح معابر یکی از رویکردهای شهرداری تبریز و اولویت اصلی سازمان مدیریت پسماند در سال جدید است.

وی با بیان اینکه تبریزی‌ها به طور متوسط روزانه یکهزار تن زباله تولید می‌کنند و شهرداری تبریز برای مدیریت و دفن پسماندها تدابیر ویژه در قالب احداث لندفیل ها اتحاذه کرده است، گفت: توسعه آموزش‌های شهروندی در حوزه پسماند نقش بسزایی در کاهش حجم زباله و تفکیک از مبدا دارد.

هراتی با اشاره به اینکه شهرداری تبریز در سال گذشته برای نخستین بار سامانه «بهروب» را با هدف کاهش دفن زباله و تفکیک از مبدا راه اندازی کرده است، گفت: توسعه زیرساخت‌های شهر هوشمند گامی اساسی برای ارتقای رتبه تبریز در شاخص‌های توسعه پایدار است و فرهنگ سازی استفاده حداکثری شهروندان تبریز از سامانه «بهروب» می‌تواند در تفکیک از مبدا زباله کمک کار و تسهیل کننده باشد.

وی با بیان اینکه حجم تولید زباله در شهرها و کلانشهرهای کشور فاصله معناداری با استانداردهای جهانی دارد، گفت: کاهش تولید پسماند یکی از ملزومات شهرها برای ارتقای رتبه از حیث توسعه پایدار شهرهاست.

هراتی با اشاره به اینکه سرانه روزانه تولید پسماند در مقیاس جهانی ۲۵۰ تا ۳۰۰ گرم است اما هر ایرانی به طور متوسط سالانه ۶ برابر وزن خود زباله تولید می‌کند، افزود: تولید این حجم از پسماند شهری علاوه بر تحمیل هزینه‌های سرسام آور موانع و چالش‌های بسیاری همچون آسیب‌های زیست محیطی متعدد برای شهرها به وجود می‌آورد.

وی اظهار کرد: شهرداری تبریز امسال در کنار تداوم بی وقفه اجرای پروژه‌های زیست محیطی همچون لندفیل های دفن پسماند، عزم راسخی در حوزه پسماند و کاهش حجم زباله‌ها از طریق توسعه آموزش‌های همگانی دارد به طوری که سامانه بهروب و تغییر نوبت جمع آوری زباله‌ها از درب منازل از جمله طرح‌های امسال است که موفقیت‌شان در گرو حمایت همه جانبه رسانه‌های محلی و نیازمند مشارکت حداکثری شهروندان است.

هراتی با بیان اینکه کاهش تولید زباله و کاستن از مخاطرات زیست محیطی قدمی مؤثر برای بهبود وضعیت کلانشهر تبریز از حیث توسعه پایدار است، گفت: نیل به توسعه پایدار و همه جانبه شهر جز با هماهنگی ارگان‌های خدمت رسان در تأمین زیرساخت‌های مورد نیاز و مشارکت و همراهی شهروندان امکان تحقق ندارد.

کد خبر 6079111

دیگر خبرها

  • شرکت‌های دانش‌بنیان از اولویت‌های اساسی استان یزد است
  • معابر شهر تبریز پنج هزار و ۳۸۳ باکس زباله دارد
  • پیشگیری از سرمازدگی محصولات کشاورزی با ابتکار پژوهشگران کرمانی
  • بازیافت آجر و مواد نسوز در صنعت فولاد
  • نور مصنوعی رشد گیاه در ایران از راه رسید
  • رونمایی از محصولات جدید شرکت‌های دانش بنیان حوزه سلامت در نمایشگاه «ایران هلث»
  • رونمایی از محصولات جدید شرکت‌های دانش بنیان حوزه سلامت
  • تولید نانو پوشش‌های زیستی برای افزایش ماندگاری محصولات غذایی
  • پوشش‌های زیستی نانویی ایران‌ساخت
  • افزایش ماندگاری محصولات غذایی با پوشش‌های زیستی نانویی ایران‌ساخت