Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا محجوب نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به اظهارات مسئولان دولتی و همچنین با استناد به لایحه بودجه سال 99 مبنی بر افزایش 15 درصدی حقوق کارمندان، اظهار داشت:طبق قانون حقوق کارمندان باید متناسب با تورم افزایس یابد  لذا اگر دولت تورم 15 درصدی سراغ دارد ما حتماً در مجلس به آن رأی می دهیم و همین میزان افزایش حقوق را تصویب می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: حقوق کارمندان در هر سال باید متناسب با تورم رشد کند تا این قشر برای گذران زندگی و تامین معیشت دچار مشکل نشوند.

نماینده مردم تهران در مجلس تاکید کرد: اگر دولت حاضر شده که هزینه‌ها و خرج خود را هم به همین میزان کاهش دهد و و بودجه رشد نداشته ، و یا اگر بودجه دولت هم 15 درصد افزایش داشته ، نمایندگان هم با همین میزان افزایش حقوق کارمندان موافقت می‌کنند.

محجوب تصریح کرد: ما در کارخانه آموخته‌ایم که هر زمانی که مدیری یک کارخانه کم می آورد، می‌گوید که پرسنل اضافه است، دولت هم فقط از حقوق کارمندان مایه می‌گذارد، بهتر است از خودش مایه بگذارد.

دبیرکل خانه کارگر در پاسخ به این پرسش که با توجه به شرایط اقتصادی حقوق کارمندان باید در سال آینده چه میزان افزایش یابد؟ گفت:باید متناسب با تورم افزایش یابد، میزان تورم هنوز مشخص نیست و تا 2 ماه آتی به طور کامل مشخص می‌شود، تصور نمی‌کنم که افزایش حقوق کارمندان در سال 99 کمتر از 38 درصد سال گذشته قابل گفت‌وگو باشد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۷۱۵۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حقوق ۱۴۰۳ بدون تغییر / حق مسکن کارگران افزایش نیافت

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، روز گذشته جلسه ای با حضور اعضای شورای عالی کار در وزارت کار برگزار شد و اخبار دریافتی بیانگر این بود که قرار است برخی آیتم های مزد ۱۴۰۳ مجدداً‌ مورد بررسی قرار گیرد و احتمال افزایش حق مسکن کارگران وجود دارد.

بیشتر بخوانید: حقوق ایثارگران در سال ۱۴۰۳ چقدر افزایش خواهد یافت؟

تشکیل این جلسه به دلیل نارضایتی نمایندگان کارگری قرار بود و مقرر بود شورایعالی کار با حضور گروه‌های سه جانبه تشکیل جلسه دهد و احتمال تجدید نظر دربرخی آیتم های مزدی ۱۴۰۳ وجود داشت.

در حالی علی باقری, نماینده کارگران در شورای عالی کار در باره این جلسه گفته، که موضوع در خصوص افزایش حق مسکن کارگران است اما علی اصغر آهنی ها، نماینده کارفرمایان بعد از پایان جلسه می گوید: جلسه خاصی امروز نداشتیم و بحثی در خصوص اصلاح دستمزد هم نشد. اینکه نماینده کارگران اعلام کرده بود حق مسکن افزایش پیدا می کند، ما اطلاعی نداریم.

از بین اعضای کارگری شورای عالی کار برخی در جلسه حضور نداشتند, و موضوع افزایش حق مسکن هم در جلسه روز گذشته مطرح نشده است و جلسه بدون خروجی مثبت برای کارگران پایان یافته است.

انتهای پیام/

زینب امینیان کد خبر: 1227291 برچسب‌ها حقوق

دیگر خبرها

  • حقوق کارکنان دولت در سال جاری چند درصد زیاد شد ؟
  • افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارکنان دولت در سال جاری
  • منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند
  • معیارهای جدید محاسبه و پرداخت حقوق کارگران اعلام شد/ اولین مزد ۱۴۰۳ کارگران چقدر است؟
  • جدول میزان پرداختی حقوق کارگران در سال ۱۴۰۳
  • حقوق بگیران بخوانند/ مصوبه دستمزد کارگران تغییر می کند؟
  • کارمندان بخوانند؛ رییس سازمان برنامه درباره حقوق ۱۴۰۳ کارمندان چه گفت؟
  • حقوق ۱۴۰۳ بدون تغییر / حق مسکن کارگران افزایش نیافت
  • نتیجه جلسه مهم شورای عالی کار؛ آیا دستمزد ۱۴۰۳ افزایش پیدا کرد؟
  • دلیل طرح سوال از وزیر کار نحوه افزایش حقوق کارگران است