Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-28@13:02:24 GMT

ارومیه| وعده چهار دولت بازهم محقق نشد!

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۷۱۶۶۴

ارومیه| وعده چهار دولت بازهم محقق نشد!

تالار مرکزی ارومیه که در سال ۸۶ کلنگ زنی شده از پروژه‌های شاخص، مهم و ضروری استان آذربایجان غربی محسوب می‌شود، پروژه‌ای که وعده‌های چهار دولت را شنید اما افتتاح نشد! ۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۳ استانها آذربایجان غربی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، پروژه‌های عمرانی جزو مهم‌ترین و اصلی‌ترین شاخصه‌های پیشرفت یک شهر هستند و ناتمام ماندن آنان تبعات بسیار بدی در پی  دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارومیه پروژه‌های عمرانی ناقص بسیاری در زمینه‌های مختلف مسکن، زیرساخت‌های مدیریت شهری، آموزش، بهداشت و درمان، ورزشی،  تجاری و فرهنگی دارد که این پروژه‌ها یا مسکوت مانده یا در اواسط کار متوقف شده و پیشرفت ملموسی ندارند.

معمولا مشکلاتی اعم از بودجه ناکافی، تغییرات قوانین ساخت‌وساز، زمان‌بندی و انتخاب نادرست سرمایه‌گذار، تخلف از قوانین، مشکلات حقوقی نظیر تغییر مالک،  پیمانکار و جابه‌جایی کارفرما، تغییر مسئولان و پیگیری نکردن بودجه و اعتبارات از طریق مسئولان ازجمله دلایل عمده نیمه‌تمام ماندن یا ناموفق بودن پروژه‌های این شهر به شمار می ‌آید.

وعده جدید مدیرکل ‌ارشاد ‌آذربایجان غربی‌؛ تالار مرکزی ارومیه 22 بهمن ‌افتتاح می‌شودتالار مرکزی ارومیه؛ پروژه از قلم افتاد هفته دولت در آذربایجان غربی12 سال انتظار برای پیشرفت فیزیکی 70 درصدی/چهار دولت از پس افتتاح تالار مرکزی ارومیه بر نیامدند+فیلم

یکی از این پروژه‌ها تالار مرکزی ارومیه است که 12 سال پیش در زمینی به مساحت 18هزار مترمربع در بلوار امام علی(ع)، خیابان درستکار کلنگ احداث آن زده شد و به رغم اینکه از آن به‌عنوان شاخص‌ترین و مهم‌ترین طرح فرهنگی استان یاد می‌شد تا به امروز خبری از تکمیل و افتتاح آن نشده است.

مجید درویش نژاد بازیگر و کارگردان تئاتر می گوید: دوازده سال است که تکمیل این تالار هربار از سوی مسئولان به هفته دولت‌ها، دهه فجرها و یا مناسبت‌های دیگر موکول می‌شود.

وی از اینکه مکان ثابتی برای فعالیت هنری در ارومیه وجود ندارد، اظهار تأسف می‌کند و می‌افزاید: گروه‌های هنری مختلف مجبورند برای تمرین و تقویت کارشان هر روز در یک مکان جمع شوند و این امر تمرکزمان را به هم می‌زند.

درویش نژاد بیان می کند: افتتاح تالار مرکزی ارومیه محدودیت‌های حال حاضر تئاتر را به حداقل میرساند.

چرا که سالن کنونی که تئاترهای ما در آن اجرا می‌شود سالن همایش است و از هیچ حیثی استاندارد نیست و این موضوع بخش اعظم کیفیت کار را تحت تاثیر قرار داده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی در رابطه با افتتاح این تالار می‌گوید: تلاش می‌کنیم بخشی از این تالار از جمله سالن بزرگ آن با ظرفیت یک‌هزار و 140 نفر تا پایان امسال و سالن کوچک این تالار با ظرفیت 400 نفر در سال آینده به‌ بهره‌برداری برسد.

ناصر خدایاری می‌افزاید: برای احداث تالار و مجتمع فرهنگی مرکزی ارومیه تاکنون بیش از 500 میلیارد ریال هزینه شده و 350 میلیارد ریال اعتبار دیگر نیز برای تکمیل آن موردنیاز است.

کسی نیست بپرسد که بعد از روی کار آمدن چهار دولت و تغییر مسئولان مربوطه چرا این پروژه پیشرفت قابل‌توجهی ندارد و با تخصیص 350 میلیاردِ دیگر، آیا خبری از افتتاح آن خواهد بود؟

گزارش از راضیه محمودپور

انتهای خبر/7548/ز

R7548/P/S6,48/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۷۱۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی ۴۰۲۴ متقاضی مسکن روستایی به بانک در استان مرکزی

سرپرست معاونت عمرانی استانداری مرکزی، گفت: چهار هزار و ۲۴ متقاضی مسکن در بخش روستایی به بانک‌های عامل معرفی شدند. - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، علی اکبر اسدی ظهر امروز در نشست شورای مسکن استان مرکزی، اظهار داشت: رویکرد دولت سیزدهم به سمت ساخت مجتمع‌های مسکونی است تا سرعت و قیمت تمام شده مسکن برای متقاضیان کمتر شود.  

سرپرست معاونت  عمرانی استانداری مرکزی افزود: چهار هزار و 24 متقاضی مسکن در بخش روستایی به بانک‌های عامل معرفی شدند که از این تعداد با یک‌هزار و 270 متقاضی قرارداد بسته شد، لازم است تا پایان فروردین ماه حداقل چهار هزار متقاضی تسهیلات بانکی خود را دریافت کنند. انتظار می‌رود بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، یک‌هزار و 300 واحد مسکونی را تا پایان سال به متقاضیان تحویل دهد. 

واگذاری قطعات 200 متری در راستای طرح جوانی جمعیت

سعید میرزایی، مدیرعامل عمران شهرهای جدید امیرکبیر و مهاجران در این نشست اظهار داشت: 9 هزار متقاضی در استان در حال گرفتن پروانه ساخت، تایید نقشه و برخی پیمانکاران درحال ساخت هستند، قرارداد واگذاری قطعات زمین 200 متری نیز برای متقاضیان در نظر گرفته شده که در چهار محله شهر جدید امیرکبیر پیش بینی شده است. 

وی بیان کرد: 141هزار نفر در طرح اقدام ملی مسکن در استان مرکزی ثبت نام کردند که از این تعداد 40 هزار نفر از متقاضیان واجد شرایط شناسایی شدند. 

مجموع پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن بنیاد مسکن استان مرکزی 3404 مورد است

علی عسگری، مدیرکل بنیاد مسکن استان مرکزی نیزدر این نشست، اظهار داشت: از محل اعتبارات تخصیصی طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی، 8 هزار سهمیه به بانک‌ها اختصاص یافته که چهار هزار و23 مورد به بانک‌ها معرفی شدند. 

مدیرکل بنیاد مسکن استان مرکزی خاطرنشان کرد: یک هزار و 270 مورد معادل 16 درصد سهمیه ابلاغی، قرارداد تسهیلات 350 میلیون تومانی منعقد شده است، مجموع پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن بنیاد مسکن استان مرکزی سه هزار و 404 مورد است. 

انتهای پیام/711/

دیگر خبرها

  • وعده وزیر راه: هر ماه افتتاح مسکن داریم
  • چه پروژه‌ هایی در سال ۱۴۰۲ برای تهرانی ها افتتاح شد؟
  • افتتاح طرح توسعه مسجد جامع روستای خور از توابع بخش مرکزی بردسکن
  • سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان باید اهداف دولت سیزدهم را محقق کند  
  • معرفی ۴۰۲۴ متقاضی مسکن روستایی به بانک در استان مرکزی
  • تعهد استان مرکزی برای ساخت واحد مسکونی محقق می شود
  • ارسال هوایی کمک‌های انسانی به غزه بازهم قربانی گرفت
  • سرویس امنیت روسیه: حمله تروریستی در سامارا را خنثی کردیم
  • اهواز غرق آب شد؛ وعده‌ای که محقق نشد
  • میزبانی بهتر وحدت و برج آزادی درسال جدید با اجرای پروژه‌های عمرانی