Web Analytics Made Easy - Statcounter

رسانه دولتی کره شمالی به نقل از سخنگوی وزارت خارجه این کشور گزارش داد که از نظر پیونگ‌یانگ، آمریکا چیزی برای ارائه کردن به کره شمالی در مذاکرات ندارد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، همزمان با نزدیک شدن به موعد ضرب‌الاجل رهبر کره شمالی به آمریکا، دولت پیونگ‌یانگ امروز (پنجشنبه) تلویحا از نتیجه‌بخش بودن مذاکرات با واشنگتن قطع امید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، رسانه دولتی کره شمالی (کِی‌سی‌اِن‌اِی) به نقل از سخنگوی وزارت خارجه این کشور گزارش داد: «حتی اگر مذاکرات [با آمریکا] هم از سر گرفته شود، [آنها] چیزی برای ارائه به ما ندارند».

بر این اساس، کره شمالی معتقد است که ایالات متحده با درخواست برگزاری جلسه شورای امنیت سازمان ملل درباره تحولات اخیر مرتبط با پیونگ‌یانگ، «کار احمقانه‌ای انجام داده» و این جلسه چیزی بیشتر از یک ابزار سیاسی در خدمت منافع آمریکا نیست.

رسانه دولتی کره شمالی همچنین تاکید کرد که پیونگ‌یانگ آماده است تا به هر اقدامی که آمریکا علیه این کشور اتخاذ کند، واکنش مناسب را نشان دهد.

به نوشته اسپوتنیک،  در بیانیه سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی آمده است: «ایالات متحده درباره اقدام متقابل در جلسه [شورای امنیت] صحبت کرد، در حالی که ما گفته‌ایم چیزی برای از دست دادن نداریم و آماده هستیم به هر اقدام متقابلی که آمریکا انتخاب کند، واکنش نشان دهیم».

«کلی کرفت»، نماینده آمریکا در سازمان ملل شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای امنیت اظهار داشت که آزمایش‌های موشکی کره شمالی در مسیر دست یافتن به اهدافی که رئیس‌جمهور آمریکا دو بار در دیدارهایش با رهبر کره شمالی درباره آنها صحبت کرده، غیرسازنده است. (جزئیات بیشتر)

کیم پیشتر به واشنگتن تا پایان سال جاری میلادی برای اتخاذ یک رویکرد منعطف در قبال کره شمالی مهلت داده بود تا «محدوده زمانی برای گفت‌وگو که در سخنرانی سیاسی رهبر عالی کره شمالی (23 فروردین ماه) برای آمریکا معین شد، پایان امسال است».

انتهای پیام/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: کره شمالی آمریکا سازمان ملل شورای امنیت پیونگ یانگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۷۱۷۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبرگزاری ایرنا: هیچ مذاکره مستقیمی بین ایران و آمریکا برقرار نیست/ باقری‌کنی، مذاکرات رفع تحریم را پیگیری می‌کند

به گزارش جماران؛ خبرگزاری ایرنا ضمن اشاره به برخی ادعاها درخصوص مذاکرات مستقیم نمایندگان ایران و آمریکا، نوشت: هیچ مذاکره مستقیمی بین ایران و آمریکا برقرار نیست و تبادل پیام‌ها صرفا در چهارچوب تعریف شده در جریان می‌باشد.

این خبرگزاری افزود: مذاکرات رفع تحریم با کشورهای عضو برجام توسط علی باقری کنی به عنوان مذاکره کننده ارشد هسته ای جمهوری اسلامی ایران دنبال می‌شود.

دیگر خبرها

  • رابطه با روسیه، به کره‌شمالی برای اقدامات خصمانه جرات می‌دهد
  • فشار آمریکا و اسرائیل به قطر برای تحت فشار قرار دادن حماس
  • ادعای جدید گروسی درباره نزدیک بودن ایران به ساخت بمب اتم/ برگزاری رزمایش «ماشه هسته‌ای» کره شمالی/ ازسرگیری مذاکرات برای برقراری صلح در یمن/ آغاز رزمایش «پرچم صحرای ۹» در امارات با مشارکت ۱۰ کشور
  • هشدار آشکار؛ اولین مانور شبیه سازی ماشه هسته‌ای با هدایت شخص کیم جونگ اون انجام شد | کره شمالی برای چه چیزی آماده می شود؟
  • اولین آزمایش ضد حمله هسته‌ای کره شمالی
  • آخرین نطق نادران در مجلس یازدهم /جز شرمندگی چیزی برای این حقیر باقی نماند /استعفای من چه شرایط اضطراری داشت که جلسه غیرعلنی شد؟
  • خبرگزاری ایرنا: هیچ مذاکره مستقیمی بین ایران و آمریکا برقرار نیست/ باقری‌کنی، مذاکرات رفع تحریم را پیگیری می‌کند
  • مذاکره مستقیمی بین ایران و آمریکا برقرار نیست
  • جزئیات جدید از مذاکرات ایران و آمریکا به روایت ظریف
  • جزئیات جدید از مذاکرات ایران و آمریکا به روایت ظریف: ترامپ برای مذاکره از من دعوت کرد