Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-24@11:01:39 GMT

کاش اینجا را از اسرائیل یاد می گرفتیم!

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۷۱۷۱۹

سرویس سیاسی خرداد-صلاح الدین توماج پور: از سیره عملی بنیانگذار فقید انقلاب نقل است که ایشان در دوران زمامداری کشور یکی از کانال های خبری که بدان رجوع کرده و اخبار آن را رصد می کردند، رادیو اسرائیل بود. علت را که از ایشان جویا شده بودند، امام فرموده بودند که آدم باید بداند که دشمن چه می گوید.
به گزارش خرداد، حال بر همین منوال بد نیست که سیاستمداران و چهره های شاخص ما نیز گاهی به عملکردهای دشمن توجه کرده و نکات تلنگر برانگیز و اقدامات هوشمندانه آنان را مد نظر قرار داده و در گفتار و رفتار آنگونه پیش نروند که دشمن گزک گرفته و ما را گوشه رینگ قرار داده و خود را با مکاری و کیاست از تبعات اقدامات تخریب گرانه و ماجراجویانه برهاند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رویارویی بنیادین، ایدئولوژیک و عملیاتی در ابعاد سخت افزاری و نرم افزاری در منطقه و فراتر از آن میان رژیم غاصب اسرائیل و جمهوری اسلامی ایران طی همه چند دهه گذشته یک اصل جدایی ناپذیر و غیر قابل چشم پوشی تحولات خاورمیانه بوده و هست و خواهد بود.

این نزاع مداوم و همیشگی گاه پشت پرده و پیچ در پیچ و غیر شفاف بوده و گاه نمایه بیرونی مشهودی داشته است. همانند جنگ 33 روزه لبنان یا حملات پهپادی و هوایی اسرائیل به برخی مراکز عملیاتی فرا منطقه ای ایران در سوریه یا عراق.
در طی یکی، دو سال اخیر رژیم غاصب صهیونیستی بر حجم عملیات تخریبی و انهدامی خود علیه آنچه مواضع نیروهای ایرانی و یا وابسته به آن می داند، افزوده است و همگان نسبت بدان خبر و آگاهی داریم اما سیاستمداران رژیم غاصب صهیونیستی هیچ گاه به طور رسمی مسئولیت این اقدامات تخریبی و تنش آفرین که بر خلاف همه قواعد و اصول حقوق بین الملل است، بر عهده نگرفته اند، آنان البته به تلویح و نه به تصریح کدهایی داده و سخن از حمله به مواضع ایران در سوریه می کنند اما به طور رسمی هیچ گاه مسئولیت این اقدامات را نمی پذیرند تا هزینه های آن را متحمل شوند.
در نقطه مقابل ما نیز بیکار ننشسته و از طریق اهرم های نفوذ و نقش آفرینی خود در منطقه پاسخ لازم و درخور را به مانورهای ایذایی و اقدامات تخریبی دشمن می دهیم که این نکته هم بر کشی پوشیده نیست و اتفاقا ایران در همه معادلات تنش آلود چند سال اخیر توانسته به فضل الهی دست بالا را در نهایت به نفع محور مقاومت رقم بزند.
اما گاه برخی اظهار نظرهای ناپخته و غیر حساب شده، آنهم در فضایی که دشمنان ایران به دنبال جبران ناکامی خود در معادلات میدانی از طریق تخریب و پروپاگاندای سیاه رسانه ای هستند، اتفاقی است که خوشایند نبوده و اینجا را باید از دشمنان اسرائیلی خود یاد بگیریم که چگونه بی سر و صدا و پشت پرده به دنبال ضربه زنی به ما هستند به جای آنکه با حرف های غیر حساب شده هزینه های اضافی متحمل شوند.
چند روز پیش سردار قربانی از فرماندهان سپاه در دوران دفاع مقدس، در پاسخ به اظهارات گستخانه وزیر خارجه اسرائیل، در گفت وگویی رسانه ای متذکر شده بود:« رژیم صهیونیستی اگر مرتکب کوچک‌ترین خطایی در قبال ایران شود، از همان لبنان «تل‌آویو» را با خاک یکسان می‌کنیم و اصلا نیازی نیست که از ایران موشک و تجهیزات بلند شود.»
اظهار نظری که اگر درست در رسانه انتشار دهنه انعکاس یافته باشد، بر قدرت و نفوذ منطقه ای ما اشاره و جنبه بازدارندگی بالای دفاعی ما را نشان داده و مایه فخر و مباهات است اما ایا لازم بود در این برهه زمانی این گفته از تریبون علنی ابراز شود؟
پیرو این اظهارات، رسانه های وابسته منطقه ای در جبهه عبری و عربی جنجال بزرگی براه انداخته و افکار عمومی لبنان را نسبت به کشورمان تهییج کرده و  حملات پردامنه ای را علیه متحدان ایران در لبنان براه انداختند و در نهایت چند وزیر لبنانی هم وادار به واکنش شدند و وزیر دفاع لبنان هم در توئیتی نوشت:«اگر آنچه به مشاور فرمانده سپاه پاسداران ایران نسبت داده می‌شود، درست باشد، بسیار اسباب تاسف بوده و غیرقابل قبول است و تجاوز به حق حاکمیت لبنان، قلمداد می‌شود که روابط دوستانه‌ای با ایران دارد.»
این فعل و انفعالات تا آنجا پیش رفت که واکنش سردار رمضان شریف، سخنگوی سپاه را در پی داشت که تاکید کرد که سردار قربانی مشاور فرمانده کل سپاه نیست و در رسته دیگری در نیروهای مسلح مشغول است و به این نکته هم اشاره شد که سخنان سردار قربانی توسط رسانه انتشار دهنده به درستی منتقل نشده است و وی در واقع پاسخگویی به اسرائیل را با ابزارها و ظرفیت‌های متنوع موجود در اختیار مطرح کرده است.
حال سئوال اینجاست که چرا ما باید هزینه های اظهارات غیر حساب شده و یا انعکاس نادرست آن را بر دوش متحدان منطقه ای آوار کنیم و زمینه برای استفاده و موج سورای دشمنان فراهم کنیم؟
در حالیکه دشمن صهیونستی و تجاوزگر و تنش آفرین در منطقه به هر طریق ممکن به دنبال آسیب به زیر ساخت های جبهه مقاومت است اما با چراغ خاموش و در نهایت استتار و بدون جار و جنجال!
کاش در اینگونه موارد از دشمن بی کردار و جرار اما زرنگ و مکار، کیاست و ذکاوت را یاد بگیریم


برچسب ها: اسرائیل ، رژیم صهیونیستی ، ایران ، خاورمیانه ، سپاه پاسداران ، سردار رمضان شریف ، سردار قربانی ، لبنان

منبع: خرداد

کلیدواژه: اسرائیل رژیم صهیونیستی ایران خاورمیانه سپاه پاسداران سردار رمضان شریف سردار قربانی لبنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۷۱۷۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهادت یک نفر در حمله پهپادی اسرائیل به یک خودرو در لبنان + جزئیات

به گزارش همشهری‌آنلاین، رسانه‌های لبنانی از هدف قرار گرفتن یک خودرو در جاده عدلون واقع در منطقه ابوالاسود در الزهرانی توسط یک پهپاد رژیم صهیونیستی خبر دادند.

خبرنگاران المیادین و النشره، با انتشار این خبر نوشتند که پیکر یک شهید از داخل این خودرو بیرون کشیده شده است.
هنوز هویت این شهید اعلام نشده است.

خبرنگار المیادین گزارش داد که این نخستین‌بار است که یک خودرو در منطقه الزهرانی در جنوب لبنان هدف قرار می‌گیرد. نیروهای دفاع مدنی بلافاصله خود را به محل این حمله رساندند و تلاش کردند که آتش خودرو را خاموش کنند.

رژیم صهیونیستی در تلافی دست برتر حزب‌الله لبنان در جبهه شمالی اراضی اشغالی، علاوه بر بمباران روستاها و شهرهای جنوب لبنان و هدف قرار دادن غیرنظامیان، با پهپاد خودروهایی را که در جاده‌های جنوبی در حال تردد هستند، هدف قرار می‌دهد و تاکنون چندین شهروند لبنانی را به همین ترتیب شهید و مجروح کرده است.

کد خبر 846613 منبع: فارس برچسب‌ها لبنان اسرائیل خبر ویژه

دیگر خبرها

  • چشم اسرائیل را در عملیات وعده صادق نشانه گرفتیم
  • حکایت قالی‌ایرانی و موکت‌آمریکایی/ یادداشت تحلیلی سردبیر روزنامه البناء لبنان درباره شرایط جدید منطقه
  • حکایت قالی‌ایرانی و موکت‌آمریکایی/ ترجمه یادداشت تحلیلی سردبیر روزنامه البناء لبنان درباره شرایط جدید منطقه
  • حمله پهپادی اسرائیل به یک خودرو در جنوب لبنان
  • شهادت یک نفر در حمله پهپادی اسرائیل به یک خودرو در لبنان + جزئیات
  • نعیم قاسم:مقاومت تنها گزینه برای مقابله با توحش اسرائیل است
  • چهره منطقه پس از«طوفان الاقصی»و پاسخ تنبیهی ایران دگرگون خواهد شد
  • حزب الله لبنان: «وعده صادق» بازدارندگی تل‌آویو را از بین برد
  • حزب الله: آماده نبرد تمام عیار با اسرائیل هستیم
  • سپاه در برابر تهدیدات دشمن ایستاده است