Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، «مولود چاووش‌اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه شامگاه چهارشنبه (دیشب)، گفت، اعزام نیروی نظامی به لیبی، در دستور کار آنکارا قرار ندارد.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی» چاووش‌اوغلو با بیان اینکه ترکیه هنوز برنامه‌ای برای اعزام نیروی نظامی به لیبی ندارد، گفت، اگر دولت مستقل طرابلس (غرب لیبی) چنین درخواستی از ترکیه کند، آنکارا نیز پاسخ مثبت می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در نشست خبری مشترک با همتای کرواسیایی خود در آنکارا توضیح داد: «در حال حاضر، چنین درخواستی داده نشده و ما هم برنامه‌ای برای اعزام یگان‌های رزمی زمینی [به لیبی] نداریم، اما همانطور که رئیس‌جمهور [رجب طیب اردوغان] قبلا گفته، اگر چنین درخواستی انجام شود ما نیز آن را بررسی می‌کنیم».

پیشتر اردوغان طی سخنرانی در روز شنبه، با اشاره به تحولات لیبی گفت: «اگر لیبی حضور نظامی ما را خواستار شود، ما به آن پاسخ خواهیم داد و سربازان خود را به این کشور اعزام خواهیم کرد».

وی همچنین گفته بود که درباره اوضاع لیبی با روسیه صحبت خواهد کرد،‌چون آنکارا نمی‌خواهد لیبی به سوریه دیگری تبدیل شود.

بعد از این اظهارات رئیس‌جمهور ترکیه بود که فرمانده نیروی دریایی دولت شرق لیبی به ریاست ژنرال «خلیفه حفتر» تهدید کرد که در صورت ورود کشتی‌های ترکیه به آب‌های نزدیک لیبی، آن‌ها را هدف قرار می‌دهد.

پیش از این تحولات، اردوغان و «فائز السراج» رئیس دولت وفاق ملی لیبی ۲۷ نوامبر (چهارشنبه ششم آذر) دو یادداشت تفاهم در زمینه همکاری امنیتی و مناطق دریایی امضا کردند که با واکنش شدید مصر، قبرس و یونان مواجه شد و متعاقب آن یونان از اخراج سفیر دولت السراج از خبر داد.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۷۱۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوغان بر لزوم مهار افسارگسیختگی رژیم صهیونیستی تاکید کرد

اردوغان در گفتگو با امیر قطر بر لزوم افزایش تلاش‌های جهان اسلام به منظور متوقف ساختن حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی و مجازات آن به خاطر جنایت‌های علیه بشریت تاکید کرد.

 به نوشته روزنامه دیلی صباح، شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر در گفت‌وگوی تلفنی با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه به بررسی روابط بین دو کشور و اوضاع انسانی در نوار غزه پرداخت.

در این گفتگو دو طرف درباره روابط دو کشور، اوضاع منطقه‌ای و بین‌الملل، درگیری در نوار غزه و اوضاع انسانی در این باریکه پرداختند.

وزارت خارجه ترکیه اعلام کرد که اردوغان بر لزوم افزایش تلاش‌های جهان اسلام به منظور متوقف ساختن حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی و مجازات آن به خاطر جنایت‌های علیه بشریت تاکید کرد.

رئیس جمهور ترکیه بر لزوم مهار افسارگسیختگی رژیم صهیونیستی و در پیش گرفتن رفتار خردمندانه به منظور ممانعت از گسترش تنش‌های منطقه‌ای تاکید کرد.

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • اردوغان: اسرائیل در ارتکاب جنایت از هیتلر پیشی گرفته است
  • اردوغان به عراق سفر می‌کند
  • سفر هنیه به آنکارا برای دیدار با اردوغان
  • اردوغان: حماس جنبش آزادی‌بخش است/ به زودی میزبان هنیه خواهم بود
  • هنیه به ترکیه می‌رود
  • سفر قریب‌الوقوع هنیه به ترکیه
  • هنیه به ترکیه می‌رود/ برنامه دیدار با اردوغان
  • اردوغان: اسرائیل مسئول تنش‌ها در منطقه است
  • بررسی تنش اخیر ایران و اسرائیل در کابینه اردوغان
  • اردوغان بر لزوم مهار افسارگسیختگی رژیم صهیونیستی تاکید کرد