Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که ۴۰ درصد از ثبت‌نام‌کنندگان طرح ملی مسکن مشمول طرح نمی‌شوند، گفت: فرم «ج» این افراد قرمز است. ۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۱ اقتصادی راه و مسکن نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، محمد اسلامی درباره طرح ملی مسکن اظهار کرد: متاسفانه برخی از مردم شرایط ثبت‌نام در این طرح را رعایت نمی‌کنند؛ این افراد با حضور و ثبت‌نام در سایت، باعث افزایش تراکم سایت شده و دیگران را دچار مشکل می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: افرادی که یک‌بار از مزایا و امکانات مسکن استفاده کرده‌ان در سایت ثبت‌نام نکنند تا بتوانیم پاسخگوی مردمی باشیم که تاکنون از امکانات دولتی استفاده نکرده‌اند.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه بخشی از ثبت‌نام‌ها انجام شده و ثبت‌نام در سایر استان‌ها ادامه دارد، یادآور شد: ظرفیت پیش بینی شده برای 40 شهر، متناسب با نیاز مردم بوده است اما در بقیه شهرها باید ظرفیت‌های جدید پیش‌بینی کنیم.

به گزارش تسنیم، ثبت‌نام در طرح ملی مسکن 4 شرط اصلی و چند شرط فرعی به شرح زیر دارد؛

1ــ متقاضی و افراد تحت تکفل، فاقد زمین مسکونی یا واحد مسکونی (از 1384/01/01 به بعد) بوده و از تاریخ 1357/11/22 از هیچ یک از امکانات نهادهای عمومی غیردولتی مربوط به تأمین مسکن شامل زمین، واحد مسکونی و یا تسهیلات یارانه‌ای خرید و یا ساخت واحد مسکونی استفاده نکرده باشد، به‌عبارتی سبز بودن فرم ‹‹ج›› در استعلام از سامانه مربوطه (موضوع ماده یک آیین‌نامه اجرایی قانون ساماندهی عرضه و تأمین مسکن)

2 ــ متقاضی متأهل یا سرپرست خانوار

3 ــ زنان خودسرپرست مشروط به داشتن حداقل 35 سال سن

4 ــ دارای حداقل 5 سال سابقه سکونت در پنج سال اخیر در شهر مورد تقاضا

• در شهرهای جدید سابقه سکونت حداقل 5 سال در شهر جدید مورد تقاضا و یا در شهر مادر ملاک است

5 ــ نداشتن منع قانونی برای دریافت تسهیلات بانکی (نظیر چک برگشتی، تسهیلات معوقه و...)

6 ــ توانایی تأمین هزینه ساخت مسکن (مازاد بر تسهیلات بانکی)

7 ــ امکان سپرده‌گذاری حداقل سی درصد هزینه ساخت مازاد بر تسهیلات بانکی، در خصوص متقاضیان واجد شرایط بر اساس اعلام دستگاه یا نهاد مربوطه

8 ــ توانایی پرداخت اقساط ماهیانه بانکی تسهیلات دریافتی

سود 20 هزار میلیارد تومانی بانک مسکن در طرح ملی مسکنوزارت راه: نمی‌توانید ماهی 2 میلیون قسط بدهید در طرح ملی مسکن ثبت‌نام نکنید

انتهای پیام/

R1012188/P/S7,81/CT12 واژه های کاربردی مرتبط طرح ملی مسکن

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طرح ملی مسکن طرح ملی مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۷۲۰۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمتر از نیم درصد مردم مشمول «قانون مالیات بر سوداگری» می‌شوند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدباقر قالیباف در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی ایرادات شورای نگهبان به طرح مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی، اظهار کرد: قبلاً به اشتباه گفته می‌شد که مالیات بر سوداگری به دنبال گرفتن مالیات از ۹۰ درصد مردم است، در حالی که این مالیات، سوداگران را دنبال می‌کند.

وی بیان کرد: سوداگران کسانی هستند که با نیت سوءاستفاده وارد بازار می‌شوند و حجم وسیعی از ارز، طلا و خودرو را خریداری می‌کنند تا برای مثال، سه ماه بعد به چند برابر قیمت به فروش برسانند و سود ببرند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه این قانون مانع از این کار می‌شود، گفت: در واقعیت تنها کمتر از نیم درصد مردم مشمول قانون مالیات بر سوداگری می‌شوند، آن هم مربوط به کسانی است که مالیات نمی‌دهند و فقط سود هنگفت برده و از شرایط سخت تورمی سوء‌استفاده می‌کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تخصیص تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی برای نوسازی مسکن روستایی
  • سیاست‌های صنعتی باید تعیین تکلیف شود/ سهم اندک تولید از اعتبارات بانکی
  • کشاورزان خسارت دیده استان بوشهر برای مهلت تسهیلات مراجعه کنند
  • کشاورزان خسارت دیده استان بوشهر برای امهال تسهیلات مراجعه کنند
  • بانک‌هایی که همچنان نرخ سود ممنوعه روی میز دارند/ با بهره بانکی ۴۰ درصد، دلالی جایگزین تولید می‌شود!
  • مقاوم سازی بیش از ۴ هزار واحد مسکن روستایی
  • طرح هادی در ۶۰ درصد روستاهای ایجرود اجرا شد
  • فقط نیم درصد از مردم مشمول قانون مالیات بر سوداگری می‌شوند
  • کمتر از نیم درصد مردم مشمول «قانون مالیات بر سوداگری» می‌شوند
  • کمتر از نیم درصد مردم مشمول قانون مالیات بر سوداگری می‌شوند