Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، پیام چینی فروشان دبیر اجرایی نمایشگاه «تستا » با بیان اینکه این نمایشگاه نوعی نمایشگاه معکوس و مبتنی بر تقاضای فناوری است، خاطر نشان کرد: در این نمایشگاه‌، شرکت‌ها و صنایع متقاضی، ظرفیت‌های توسعه‌ای و نیازمندی‌های تکنولوژیکی خود را به صاحبان فناوری ارایه می کنند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته بیش از ۸۰۰ تقاضای فناورانه از سوی ۷۰ سازمان و شرکت در سامانه «تستا» ثبت شد،افزود: ارائه نیازمندیهای فناورانه به جای عرضه توانمندیها، تلاش در جهت تأمین نیازمندیهای مورد نیاز صنایع با استفاده از توان داخلی، حضور کارگزاران در حوزه‌های مختلف فناوری جهت تسهیل در پیوند عرضه و تقاضا، بستر سازی جهت شناسایی و ارائه نیازمندیهای شرکت های دولتی و خصوصی و ایجاد فضای مذاکرات B۲B از ویژگی های نمایشگاه تستا به شمار می رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به میزان انعقاد تفاهم نامه ها و قراردادها در نمایشگاه تستای سال گذشته گفت:در نمایشگاه سال گذشته ۸۹ تفاهمنامه  به ارزش تقریبی ۱۲۰ میلیارد تومان در حوزه صنایع معدنی و فلزی، دفاعی، برق و انرژی، فناوری اطلاعات، تجهیزات پزشکی، گاز و پتروشیمی و ... منعقد شد.

چینی فروشان با اشاره به نتیجه پیگیری ها توسط دبیرخانه شورای عالی علوم تحقیقات و فناوری گفت: از مجموع ٨٩ تفاهم نامه در سال گذشته،١٩ قرارداد منعقد شده و ٨قرارداد نیز بین صنعت و فناوران در شرف انعقاد است.

وی با بیان اینکه ۴۵تفاهم نامه بی نتیجه مانده ادامه داد: همچنین ١٧تفاهم نامه در دست بررسی است تا در نهایت به قرارداد قطعی منتهی شود.

برگزاری دومین نمایشگاه تستادر هفته پژوهش

وی با اشاره به دومین سال برگزاری نمایشگاه تستا تاکید کرد: این نمایشگاه با هدف شناسایی نیازهای پژوهشی و فناورانه، بسترسازی برای تجاری سازی یافته های پژوهشی و فناوریهای توسعه یافته و همچنین برقراری ارتباط سازنده میان بخش عرضه و تقاضای فناوری نیز برای دومین دوره برگزار می شود.

به گفته دبیر اجرایی نمایشگاه تستا،  امسال شاهد حضور صندوق نوآوری و شکوفایی، شهرداری تهران و صندوق حمایت از نوآوری و تحقیقات، وزارت صمت و وزارت دفاع و پشتیبانی در نمایشگاه استان در راستای ارایه نیازهای فناورانه و حضور فناوران خواهیم بود.

اعلام نیازهای فناورانه توسط شهرداری  

چینی فروشان عنوان کرد: پیش بینی شده شهرداری تهران در قالب ۶ حوزه معاونت خود در فضایی حدود ۵۰۰ متر مربع در نمایشگاه حضور بیابد.

وی بیان کرد: نیازمندی های فناورانه هر یک از سازمانها و شرکتهای تابعه  پس از برگزاری جلسات متعدد بین نمایندگان دبیرخانه و هر یک از شرکتها، در قالب فرم تهیه می شودو دبیرخانه برای شناسایی نیازمندیها اقدامات خود را برای رفع نیازها به واسطه فناوران آغاز می کنند. 

وی افزود: تا کنون بیش از ۳۰۰ نیازمندی‌ فناورانه از ۳۰ سازمان-شرکت مربوط به شهرداری تهران احصا شده و فرایند احصا نیازها توسط دبیرخانه شورای عالی عتف همچنان ادامه دارد.

حضور صندوق نوآوری و شکوفایی با رویکرد ارایه تسهیلات
 
چینی فروشان در ادامه با اشاره به حضور صندوق نوآوری و شکوفایی در نمایشگاه تستا گفت: این صندوق نیز با رویکرد ارائه تسهیلات و مشوق‌ها، ارائه نیازمندی‌های فناورانه حاصل از رویدادهای برگزار شده (تقریبا ۳۰ شرکت)، برگزاری رویدادهای Reverse pitch  (برگزاری ۶ رویداد)،  در نمایشگاه تستا حضور می یابد.

حضور وزارتخانه صنعت ، معدن و تجارت در تستا

وی افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز با بیش از ۲۰ شرکت در حوزه‌های مختلف صنعتی و بیش از ۵۰۰ نیاز فناورانه در نمایشگاه شرکت خواهد کرد.

وی با تاکید بر اینکه تمامی دانشگاهها، پارکهای علم و فناوری، پژوهشگاههای کشور، شرکتهای دانش بنیان، کارگزاران حوزه فناوری در این نمایشگاه نیز حضور می یابند.

چینی فروشان افزود: در نظر گرفتن تسهیلات و مشوقهای ویژه نمایشگاه جهت ارائه به طرفین عرضه و تقاضا و در نظر گرفتن فضای مذاکرات B۲B و انعقاد قراردادها از ویژگی های دومین نمایشگاه تستا هستند.

به گزارش مهر، دومین دوره نمایشگاه تقاضای ساخت و تولید ایرانی (تستا)، در سالی که از سوی مقام معظم رهبری با عنوان «رونق تولید» نامگذاری شده، توسط دبیرخانه شورای عالی عتف و با همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری و شهرداری تهران از تاریخ ۲۶ تا ۲۹ آذر ماه سال جاری در سالن ۷ نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد.

کد خبر 4796014 میترا سعیدی کیا

منبع: مهر

کلیدواژه: هفته پژوهش شورای عالی عتف شرکت دانش بنیان نوآوری امنیت اطلاعات تحقیقات علمی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شرکت دانش بنیان فناوری فضایی ربات اینترنت موبایل فیس بوک ایالات متحده آمریکا فناوری نانو زیست فناوری گوگل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۷۲۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه تخصصی هنرهای قرآنی روایت باران برگزار می‌شود

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر از برگزاری نمایشگاه تخصصی هنرهای قرآنی تحت عنوان «روایت باران» خبر داد و گفت: این رویداد بزرگ هنری با حضور هنرمندان برجسته و پیشکسوت عرصه خوشنویسی و با هدف دفاع از ساحت قرآن کریم با زبان هنر برگزار خواهد شد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سید مجید پوراحمدی با اشاره به جزئیات برگزاری نمایشگاه "روایت باران" گفت: این نمایشگاه با همکاری و حمایت صندوق اعتباری هنر در راستای تحقق شعار سال و همچنین تأکیدات وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی در جهت فراهم نمودن زمینه‌های مشارکت‌های مردمی وحضور موسسات فرهنگی و هنری بخش خصوصی برای تقویت کسب و کارهای فرهنگی و هنری برگزار می‌شود. 

رئیس هیئت مدیره صندوق اعتباری هنر در عین حال توضیح داد: تلاش ما این است که در سال جاری، فعالیت‌های این مجموعه با مشارکت فعالان عرصه فرهنگ و هنر انجام و زمینه‌های جهش تولیدات هنری و فرهنگی در این حوزه را فراهم کنیم. 

پوراحمدی با اشاره به ارائه 36 نوع خدمت و حمایت صندوق اعتباری هنر از جامعه فرهنگ و هنر کشور تأکید کرد: در این راستا با عنایت به تعیین شعار سال "جهش تولید با مشارکت مردم" از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی، صندوق اعتباری هنر نیز مصمم است مجموعه فعالیت و سیاست‌های خود را بر مبنای تحقق این شعار برنامه ریزی نماید. از این رو یکی از مکان‌هایی که برای تحقق این هدف مدنظر قرار گرفته ، فرهنگسرای نیاوران است. 

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر در ادامه سخنان خود به هتک حرمت به مقام شامخ قرآن کریم در یکی از کشورهای اروپایی اشاره کرد و گفت: این اقدام باعث جریحه دار شدن افکار و اندیشه‌های مسلمانان در سراسر جهان شد از این رو تصمیم گرفتیم در جهت توجه جامعه و آحاد مردم به مفاهیم و مضامین قرآن کریم با زبان هنر، برنامه‌ریزی جامعی داشته باشیم. 

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر در عین حال تصریح کرد: خوشبختانه هنرمندان کشور عزیزمان در ادوار مختلف همیشه این افتخار را داشته اند که آثار فاخر قرآنی را خلق و تولید کنند.

پوراحمدی ادامه داد: در این راستا برگزاری نمایشگاهی از آثار هنری اساتید و هنرمندان برجسته و خبره در حوزه خط و خوشنویسی با موضوع قرآن در فرهنگسرای نیاوران را در دستور کار صندوق قرار دادیم. 

وی افزود: این نمایشگاه تحت عنوان "روایت باران" با حمایت و همکاری صندوق هنر و یکی از موسسات فعال هنری، در حوزه هنر ایرانی- اسلامی از 31 فروردین تا انتهای اردیبهشت ماه سال جاری با محوریت خط و خوشنویسی آثار قرآنی در عرصه هنرهای تجسمی در فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود.

رئیس هیئت مدیره صندوق اعتباری هنر در ادامه دفاع از ساحت قرآن به عنوان کتاب آسمانی مسلمانان با زبان هنر، توسعه و ترویج فرهنگ و هنر ایرانی و اسلامی با محوریت قرآنی، افزایش تولید آثار هنری قرآنی با حمایت از هنرمندان حوزه قرآن را از جمله اهداف برگزاری این رویداد عنوان کرد.

مشاور وزیر فرهنگ و مدیر عامل صندوق اعتباری هنر با اشاره به حضور و ارائه آثار هنری توسط هنرمندان برجسته و پیشکسوت عرصه هنرهای تجسمی به‌ویژه حوزه خط و خوشنویسی، گفت: تلاش ما این است ضمن تقدیر و تجلیل از هنرمندان مشارکت کننده در این رویداد هنری، بستر تعاملی میان هنرمندان این عرصه را نیز فراهم نمائیم. 

پوراحمدی یادآور شد: در این نمایشگاه بیش از 170 اثر از هنرمندانی چون یدالله کابلی خوانساری، مهدی فلاح، علی‌ اشرف صندوق‌آبادی، محمدعلی قربانی، حیدر موسوی، احمد شفیعی‌ها و ... در معرض دید علاقه مندان و بازدید کنندگان گذاشته خواهد شد. 

مشاور وزیر فرهنگ و مدیر عامل صندوق اعتباری هنر با دعوت از علاقمندان برای بازدید از این نمایشگاه گفت: با توجه به مجموعه آثار برجسته و نفیس خط و خوشنویسی هنرمندان کشور از علاقه‌مندان و دوستداران آثار هنری دعوت می‌شود با حضور در فرهنگسرای نیاوران از این رویداد بزرگ هنری و قرآنی دیدن فرمایند. 

نمایشگاه "روایت باران" عصر جمعه 31 فروردین ماه جاری با حضور جمعی از هنرمندان برجسته و پیشکسوت و علاقمندان، در محل در گالری‌های 1 و 2 فرهنگسرای نیاوران گشایش می‌یابد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وزارتخانه‌های اقتصادی جذب ایده فناورانه را در دستور کار قرار دهند
  • محصولات فناورانه ایران در نمایشگاه روسیه
  • نمایشگاه تخصصی هنرهای قرآنی روایت باران برگزار می‌شود
  • محصولات فناورانه دانشگاه آزاد یادگار امام افزایش می‌یابد
  • دومین نمایشگاه کار دانشگاه تهران برگزار می‌شود
  • برپایی رویداد «مانوین» با نگاهی نوآورانه به نیازهای روز جامعه
  • ثبت ۱۲ فرآورده دارویی و ۵۰ تجهیز پزشکی شرکت‌های ایرانی در کنیا
  • ◄ اجلاس اکو همزمان با نمایشگاه ریلی/ نمایشگاه یازدهم کلید خورد
  • رویداد «مانوین» با نگاهی نوآورانه برگزار می‌شود
  • حضور بیش از ۲ هزار شرکت تجاری در ششمین نمایشگاه اکسپوی ایران