Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-23@21:45:12 GMT

ورود سامانه بارشی جدید به کشور طی هفته آینده

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۷۲۲۶۶

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه سامانه بارش جدیدی از روز دوشنبه (۲۵آذر) به کشور وارد خواهد شد، از تداوم بارش‌ها طی هفته جاری خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به آخرین نقشه‌های پیش‌بینی هواشناسی و بیان اینکه امروز(پنج‌شنبه۲۱آذر) در سواحل دریای خزر و شمال شرق بارش پراکنده رخ می‌دهد، گفت: در سایر مناطق کشور اما، آسمان صاف بوده و به تدریج از اواخر وقت امروز سامانه بارشی از غرب وارد کشور شده و بارش پراکنده باران و برف در نوار غربی کشور پیش‌بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه این سامانه روز جمعه (۲۲آذر) در کشور فعال شده و سبب بارش باران و برف در شمال غرب، غرب، دامنه‌های زاگرس در جنوب غرب و دامنه‌های جنوبی البرز، قزوین، البرز، تهران و گاهی رعد و برق در جنوب غرب و جنوب کشور خواهد شد افزود: همچنین از بعدازظهر روز جمعه (۲۲آذر) در مرکز، شرق و جنوب شرق کشور نیز بارش باران پراکنده پیش‌بینی می‌شود.


مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ادامه داد: روز شنبه (۲۳آذر) نیز در جنوب سیستان و بلوچستان، شمال بوشهر و همچنین روز یکشنبه(۲۴آذر) در شمال غرب کشور بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود این در حالی است که در سایر مناطق کشور جوی آرام و در شهرهای صنعتی و پر جمعیت افزایش غلظت آلاینده‌ها پیش‌بینی شده است.


وی با بیان اینکه از روز دوشنبه (۲۵آذر) به تدریج با ورود سامانه بارشی جدیدی از جنوب کشور، بارش باران و گاهی رعد و برق در جنوب، جنوب غرب و غرب کشور آغاز می‌شود، تصریح کرد: همچنین در جنوب خوزستان، شمال بوشهر، کهگیلویه و بویر احمد، شمال فارس و جزایر شمالی خلیج فارس؛ رگبار و رعد و برق شدت خواهد داشت که در اواخر وقت به همراه شمالی شدن جریان‌ها در غرب دریای خزر، ابرناکی و بارش در استان گیلان، غرب استان مازندران و اردبیل آغاز می‌شود.


ضیائیان افزود: روز سه‌شنبه(۲۶آذر) این سامانه به جز نوار شرقی کشور در سایر مناطق کشور فعال بوده و در استان‌های جنوبی بارش باران همراه با رعد و برق و در مناطق سردسیر و کوهستانی بارش باران و برف را به دنبال خواهد داشت. گفتنی‌است در نیمه شمالی فارس، جنوب اصفهان، غرب یزد، شمال غرب کرمان، چهارمحال بختیاری، نیمه شمالی کهگیلویه و بویراحمد و ارتفاعات شرقی خوزستان بارش باران و برف و در نیمه جنوبی کهگیلویه و بویراحمد، شمال بوشهر، جنوب خوزستان و جزایر شمالی خلیج فارس بارش باران همراه با رعد و برق شدت خواهد داشت.


وی در خاتمه درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت‌: آسمان تهران فردا (جمعه ۲۲آذر) ابری با احتمال بارش باران و با حداقل دمای ۳ و حداکثر دمای ۹ درجه سانتی‌گراد و طی روز شنبه (۲۳آذر) صاف تا کمی ابری با حداقل و حداکثر دمای ۴ و ۱۲ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

منبع: ایسنا

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۷۲۲۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت سامانه بارشی تا روز جمعه | افزایش تدریجی دمای هوا از پنجشنبه

به گزارش جام جم آنلاین، صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور افزود: امروز و فردا سامانه بارشی در استان‌های ساحلی خزر، نواحی مرکزی کشور، شمال شرق، شرق، جنوب شرق، برخی نقاط جنوب و جنوب غرب کشور فعال خواهد بود و سبب رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقت خواهد شد.

به گفته وی فعالیت این سامانه بارشی در برخی مناطق مستعد سبب بارش تگرگ نیز می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی درباره شرایط جوی روز چهارشنبه نیز به جام جم آنلاین گفت: در این روز به تدریج از سمت غرب کشور کاهش ابر را شاهد خواهیم بود. اما این سامانه بارشی در روز پنجشنبه در مناطقی مانند شمال شرق، شرق، جنوب شرق، برخی نقاط جنوب و مرکز کشور سبب بارش باران خواهد شد.

ضیاییان عنوان کرد: در روز جمعه نیز شهروندان در مناطقی مانند نیمه جنوبی کرمان، شرق هرمزگان و برخی نقاط یزد شاهد بارش باران خواهند بود و به این شکل این سامانه بارشی از کشور خارج خواهد شد.

وی درباره شرایط جوی روز شنبه آینده نیز توضیح داد: در بعد از ظهر این روز شاهد بارش‌های پراکنده‌ای در ارتفاعات زاگرس مرکزی خواهیم بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی یادآورشد: تا روز جمعه وزش باد در نیمه شرقی کشور در برخی از ساعات روز تشدید و گاهی با گرد و خاک همراه خواهد بود.

ضیاییان درباره روند افزایش دمای هوا نیز بیان کرد: از پنجشنبه تا اواسط هفته آینده نیز روند افزایشی تدریجی دمای هوا را برای غالب مناطق کشور خواهیم داشت.

به گفته وی دریای خزر و خلیج فارس امروز و فردا مواج خواهد بود.

دیگر خبرها

  • فعالیت سامانه بارشی تا روز جمعه | افزایش تدریجی دمای هوا از پنجشنبه
  • پیش بینی بارش رگباری باران و تگرگ در البرز
  • ورود سامانه بارشی به اصفهان / پیش‌بینی سیلاب و تندبادهای لحظه‌ای در استان
  • آماده‌باش و هشدار هلال احمر برای پیش‌بینی بارش شدید باران در ۲۸ استان
  • آماده‌باش هلال احمر برای پیش‌بینی بارش در ۲۸ استان
  • رگبار شدید باران در استان تهران/‌ سامانه‬ بارشی تشدید می‌شود
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور از ۳ اردیبهشت ماه
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور ؛ کاهش دمای هوا از فردا
  • پیش بینی باران های رگباری در شمال استان سمنان
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور ؛ کاهش دمای هوا از فردا | رگبار باران و تگرگ در این مناطق