Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@22:31:43 GMT

170 هزار شغل در کمیته امداد ایجاد می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۷۲۲۹۲

170 هزار شغل در کمیته امداد ایجاد می‌شود

ایسنا/خراسان رضوی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال به‌طور قطع ۱۷۰ هزار اشتغال در کمیته امداد ایجاد شود.

مرتضی بختیاری، در همایش شبکه بانکی یاور توانمندسازی اقتصادی نیازمندان در سالن همایش اردوگاه ثامن الائمه، اظهار کرد: هدف این جلسه تشکر از همکاران و به تعبیری مددکاران اجتماعی خراسان رضوی است که در عرصه اشتغال ما را یاری کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یقیناً حضور آقای همتی در سطح استان و کشور برای همکاران بانکی که ما را یاری می‌کنند، بسیار موثر است.

وی افزود: وام‌هایی که توسط بانک‌ها پرداخت می‌شود دارای سه ویژگی است؛ اولاً این وام‌ها قرض‌الحسنه است و برای ایجاد اشتغال برای محرومین مورد استفاده قرار می‌گیرد، به همین جهت کار شما بسیار ارزشمند است و با این تسهلات زندگی افراد زیادی احیا شده و هزاران یتیم زنده شده‌اند.

مدیرکل کمیته امام خمینی(ره) بیان کرد: در حال حاضر 70 هزار دانشجو و 375 هزار دانش‌آموز زیر نظر پوشش کمیته امداد هستند. همچنین در شرایط کنونی باید به تولید خانگی و مشاغل خُرد توجه شود تا در عرضه تولید بیشترین بهره‌برداری را داشته‌باشیم.

بختیاری بیان کرد: بر اساس برنامه ششم توسعه باید سالانه 100 هزار شغل ایجاد شود که از این مقدار 70 هزار سهم کمیته امداد و 30 هزار سهم بهزیستی است. همچنین براساس تبصره 16 حدود پنج هزار میلیارد تسهیلات تخصیص می‌یابد که سه هزار و 500 میلیارد سهم کمیته امداد و هزار و 500 میلیارد سهم بهزیستی است.

وی اضافه کرد: در این سه سال گذشته، در سال 96 حدود 170 هزار و در سال 97 حدود 148 هزار شغل ایجاد شده است که از این نظر یک‌سوم اشتغال کشور در آن سال توسط این نهاد ایجاد شده است. همچنین در سال جاری تا کنون از اعتبارات تبصره 16، حدود 92 هزار شغل با پرداخت 22 هزار و 500 میلیارد ریال تسهیلات ایجاد شده است. همچنین از محل اشتغال روستایی نیز در سال گذشته دو هزار و 500 تومان تخصیص یافته و از این مقدار 30 هزار شغل ایجاد شده است.

مدیرکل کمیته امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: همچنین در سال جاری از محل اشتغال روستایی 300 میلیارد تومان پرداخت و 30 هزار شغل ایجاد شده است. در حال حاضر، دو هزار و 650 میلیارد طرح در بانک‌ها وجود دارد که در صورت تخصیص 75 هزار شغل ایجاد خواهد شد.

بختیاری تصریح کرد: به طور کلی مجموعاً پنج هزار و 800 میلیارد تسهلات از محل اشتغال روستایی و تبصره 16 پرداخت شده است و پیش‌بینی می‌شود امسال 205 هزار شغل ایجاد خواهد شد. سهم امسال 70 هزار اشتغال است اما ما 98 هزار شغل ایجاد کرده‌ایم و ریل‌گذاری خوبی شده است و از فناوری غافل نمانده‌ایم و در این قسمت کارهای ارزشمندی انجام شده است. پیش‌بینی می‌شود امسال به طور قطع ۱۷۰ هزار اشتغال در کمیته امداد ایجاد شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۷۲۲۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موفقیت ۲۰۰۰ هنرستانی در کسب و کار

نخستین رویداد ملی «گام نو» ویژه دانش‌آموزان کارآفرین هنرستانی با حضور محمد مخبر، معاون اول رئیس جمهور برگزار شد.

سیدمرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد در این رویداد با بیان اینکه این نهاد ۶۵ هزار دانش‌آموز هنرستانی را در سراسر کشور تحت حمایت دارد، گفت: کمیته امداد در چارچوب سیاست توانمندسازی دانش‌آموزان هنرستانی، طرح ایجاد و تقویت توانمندی‌های کسب و کار را برای دانش‌آموزان هنرستانی به اجرا درآورد.

وی افزود: هدف از اجرای این برنامه که از حدود یک سال و نیم قبل آغاز شد، شناسایی و بالفعل کردن ظرفیت‌های و استعدادهای کارآفرین نوجوانان ایرانی است.

رئیس کمیته امداد خاطرنشان کرد: با اجرای این برنامه، حدود ۲ هزار دانش‌آموز هنرستانی کارآفرین به مرحله توانمندی در کسب و کار و دریافت تسهیلات اشتغال به منظور راه‌اندازی طرح‌های شغلی خود رسیدند.

بختیاری تاکید کرد: نخستین رویداد ملی «گام نو» امروز با حضور ۱۳۰۰ دانش‌آموز کارآفرین هنرستانی در ۱۱ استان کشور برگزار شد که از این تعداد حدود ۱۵۰ نفر از دانش‌آموزان برگزیده در برنامه ملی حضور داشتند.

وی با اعلام آمادگی برای حمایت از طرح‌های کسب و کار دانش‌آموزان هنرستانی، گفت: با حمایت دولت، می‌توانیم گام‌های موثرتری در این زمینه برداریم.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، رئیس کمیته امداد ترویج فرهنگ کار و تلاش در جامعه، مهم ارزیابی کرد و ادامه داد: در این زمینه رسانه‌ها به ویژه رسانه ملی نقش تاثیرگذاری دارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • هرمزگانی‌ها بیش از ۲۰ میلیارد تومان زکات فطریه پرداخت کردند
  • پرداخت ۲۰ میلیارد زکات فطریه از سوی هرمزگانی‌ها
  • مهارت‌آموزی ۳۵۲۱ مددجوی کمیته امداد خراسان‌ جنوبی
  • مهارت‌آموزی سه هزار و ۵۲۱ مددجوی کمیته امداد خراسان‌جنوبی
  • تولید، اشتغال و تأمین معاش خانواده، ثمره پشتکار بانوی اراکی
  • اختصاص ۲۰۰ میلیاردتومان تسهیلات اشتغال مددجویان مازندران
  • رویداد کارآفرینی دانش آموزان تحت پوشش کمیته امداد
  • موفقیت ۲۰۰۰ هنرستانی در کسب و کار
  • ۷۵۲ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به مددجویان ایلام پرداخت شد
  • راه‌اندازی صندوق «ضمانت» تسهیلات اشتغال مددجویان در سال جاری