Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-25@12:28:16 GMT

وجود قرص در کیک در استان اصفهان گزارش نشد

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۷۲۳۷۹

وجود قرص در کیک در استان اصفهان گزارش نشد

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: تا امروز هیچ شکایت یا گزارشی مبنی بر وجود قرص یا کپسول در کیک و سایر فرآورده‌های خوراکی در این استان گزارش نشده است.

تصاویری مبنی بر وجود قرص و کپسول در برخی کیک‌ها و فرآورده‌های غذایی در مناطقی از کشور از دیروز در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است.

آرش نجیمی روز پنجشنبه افزود: مواردی که در سایر استان‌ها مطرح شده نیز تا کنون تایید نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه موارد ادعا شده در سایر استان‌ها مربوط به بیش از ۱۰ برند کیک بود، تصریح کرد: به‌نظر می‌آید این موضوع غیر از مسائل غذایی است و باید تحقیق بیشتری درباره آن صورت گیرد.

مدیر بهداشت محیط مرکز بهداشت اصفهان نیز گفت: تا کنون هیچ مقام رسمی این موضوع را تایید نکرده و مطلب مستندی درباره آن قابل بیان نیست.

سیدمهدی میرجهانیان با بیان اینکه صبحت‌هایی با سازمان غذا و داروی کشور و برخی از کارخانه‌های تولید فراورده‌های غذایی در این زمینه داشتیم، اظهار داشت: واقعیت این است که وقوع چنین اتفاقی داخل کارخانه، سندیت ندارد.

میرجهانیان خاطرنشان کرد: با این‌حال به دلیل شرایط ایجاد شده در جامعه، بازرسان و کارشناسان مرکز بهداشت استان اصفهان با تشدید نظارت‌ها از محصولات موجود در بازار به‌طور تصادفی نمونه‌برداری می‌کنند که تا کنون گزارشی درباره وجود قرص در کیک یا خوراکی‌های دیگر نداشتیم.

مدیر بهداشت محیط مرکز بهداشت اصفهان از مردم خواست تا خوراکی‌ها و مواد غذایی که بسته‌بندی آنها مخدوش شده باشد را نخرند و در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک آن را به سامانه تلفنی ۱۹۰ اطلاع دهند تا در کوتاهترین زمان بررسی شود.

همچنین سخنگوی سازمان غذا و دارو در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: موضوع وجود قرص در کیک و فرآورده‌های غذایی به‌نظر یک شایعه و موضوع امنیتی است و مستندات دقیقی برای وجود قرص در مواد غذایی مشاهده نشده و تاکنون گزارش نشده است.

کیانوش جهانپور اضافه کرد: با بررسی‌های انجام شده به نظر می‌رسد این موضوع خارج از بحث تولید فرآورده‌های غذایی باشد و از جنس ایمنی و سلامت نیست و پلیس فتا و پلیس امنیت به این موضوع رسیدگی می‌کنند.

جهانپور گفت: اگر افراد مستنداتی در این زمینه دارند می‌توانند به وزارت بهداشت یا سازمان غذا و دارو اعلام کنند تا بررسی شود. بسیاری از افرادی که این ادعا را کردند، اطلاعات خود را تاکنون ارائه نکرده‌اند.

سخنگوی سازمان غذا و دارو اضافه کرد: فرآیند تولید کیک اتوماتیک است و امکان ندارد قرص در داخل کیکی که پخته، وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: این ادعا برای شرکت‌های مختلف طرح شده و در یکی از استان‌ها بیشتر به آن پرداخته شده، در حالی‌که محصولات مورد نظر تولیدات خارج از این استان بوده و به همه کشور ارسال شده است./ ایرنا

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۷۲۳۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرط اجرایی شدن سند ملی دانش بنیان امنیت غذا و تغذیه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، محمد اسماعیل مطلق، در اولین نشست هماهنگی رؤسای دبیرخانه‌های سلامت دستگاه‌های اجرایی عضو شورای عالی سلامت و امنیت غذایی، گفت: برای اجرایی شدن سند ملی دانش بنیان امنیت غذا و تغذیه، تشکیل کمیسیون‌های تخصصی در محور‌های مختلف لازم است .

وی افزود : تأمین و تولید پایدار غذا، دسترسی اقتصادی، توجه به سلامت و ایمنی غذا و فرهنگ‌سازی برای تغذیه سالم، از جمله این محورهاست .رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی گفت : تأمین سلامت و امنیت غذایی مردم مستلزم توجه به همه ابعاد آن است و همه دستگاه‌های اجرایی عضو شورای عالی باید اولویت‌های برنامه‌ای خود و چالش‌های اجرایی را در سال جاری برای گزارش به رئیس جمهور، به دبیرخانه ارسال کنند.

دیگر خبرها

  • یک گردش خوشمزه در نصف‌جهان
  • شرط اجرایی شدن سند ملی دانش بنیان امنیت غذا و تغذیه
  • اجرای طرح تشدید کنترل کیفی آب و کیفیت مواد غذایی در اهواز
  • طرح تشدید کنترل کیفی آب آشامیدنی اهواز عملیاتی می‌شود
  • معدوم سازی بیش از یک تن مواد غذایی فاسد در شهرستان فیروزه
  • امحاء بیش از یک تن مواد غذایی فاسد و غیربهداشتی در بوکان
  • نیاز ۲ میلیارد دلاری برای کمک‌های غذایی به افغانستان
  • معدوم سازی حدود ۲ تن مواد غذایی تاریخ گذشته و غیر قابل مصرف در ارومیه
  • معدوم سازی بیش از یک تن مواد غذایی فاسد و غیربهداشتی دربوکان
  • امحای بیش از چهار تن مواد غذایی تاریخ گذشته در گلپایگان