Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@16:58:04 GMT

رشد ۳۵ درصدی صادرات کالا از استان کرمان

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۷۲۴۹۵

رشد ۳۵ درصدی صادرات کالا از استان کرمان

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی حسینی نژاد ظهر پنجشنبه در همایش بزرگداشت روز صادرات و تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان کرمان بیان داشت: با توجه به همه مشکلات تحریمی در کشور در ۹ ماه اول امسال نسبت به سال گذشته ۳۵ درصد افزایش صادرات نسبت به مدت مشابه سال قبل داشتیم.  

رئیس صنعت، معدن و تجارت شمال استان کرمان گفت: هدفگذاری استان کرمان در سال ۹۸ صادرات ۱۰ میلیارد دلاری است که برای این مهم نیاز به تفویض اختیارات در استان داریم که تا حدودی انجام شده و جای تقدیر دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر عامل صندوق ضمانت صادرات ایران هم در این همایش بیان داشت: بخش عمده صادرات ما همان پتروشیمی است که باید به آن توجه کرد زیرا این مسئله می‌تواند آینده صادرات ما را با تهدید روبرو کند.

افروز بهرامی افزود: در شرایط فعلی تحریم طبیعی است که کالاهای صادراتی ما تنوع داشته باشد.

وی گفت: در شرایط کنونی باید از ظرفیت ۱۵ کشور همسایه استفاده کنیم گرچه ریسک صادرات به این کشورها بالاس و صادرکنندگان بسیار نگران هستند.

بهرامی یادآور شد: در تمام دنیا بیمه‌هایی برای صادرات تشکیل شده که بتواند ریسک حاصل از وصول مطالبات کالا را جبران کند لذا صادرکنندگان به صندوق ضمانت صادرات مراجعه کنند.

کد خبر 4796071

منبع: مهر

کلیدواژه: صنعت معدن و تجارت کرمان صادرات کالا سید مهدی حسینی انتخابات مجلس شورای اسلامی بوشهر مجلس شورای اسلامی ایلام گرگان قزوین یاسوج بارش برف ثبت نام کاندیداها تعطیلی مدارس بیرجند شهرکرد ویروس آنفلوانزا کهگیلویه و بویراحمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۷۲۴۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش صادرات غیر نفتی در هرمزگان

عادل شهرزاد معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان گفت: هدفگذاری صادرات کالا‌های غیر نفتی در سال ۱۴۰۲ بیش از سه میلیارد و صد میلیون دلار بود که سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار محقق شد که دو برابر سال قبل از آن بود..

 شهرزاد افزود: هدف گذاری ما برای سال ۱۴۰۳ بیش از ۴ میلیارد دلار است.

خلیل قاسمی رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت هرمزگان گفت: بیشترین صادرات در بخش صنعت و معدن، شامل فلزات معمولی مانند فولاد، موادمعدنی، و محصولات کشاورزی و صنایع دستی بوده است.

قاسمی افزود: کشور‌های چین، امارات متحده عربی و عمان بیشترین مقصد صادرات کالا‌های غیرنفتی هرمزگان است.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت هرمزگان گفت: با افزایش واحد‌های تولیدی - صنعتی و معدنی در استان و زیرساخت‌ها، هدفگذاری امسال نیز محقق می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • افزایش ۴۷ درصدی صادرات و ترانزیت گمرک سرخس در فروردین
  • روند روبه رشد صادرات خراسان شمالی
  • از سرگیری صادرات دام زنده مازاد در کشور
  • رشد صادرات گمرکات استان ایلام در یک‌ ماه نخست سال‌ جاری
  • همایش دریافت کد شناسه محصولات کشاورزی در مرودشت
  • افزایش صادرات از گمرک شهرصنعتی کاوه
  • صادرات ۱۲ هزار تُن کالا از قم در فروردین ۱۴۰۳
  • افزایش صادرات غیر نفتی در هرمزگان
  • رشد صادرات غیر نفتی در هرمزگان
  • رشد ۱۰ درصدی صادرات ایران به چین از ابتدای ۲۰۲۴