Web Analytics Made Easy - Statcounter

در ادامه رفتارهای نامناسب مأموران اداره مهاجرت آمریکا با پناهجویانی که در بازداشتگاههای مرزی نگهداری می‌شوند، اینبار، این مأموران از ورود پزشکان به اردوگاه برای تزریق واکسن آنفولانزا به کودکان مهاجر ممانعت کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در ادامه انتشار برخی گزارش‌ها در خصوص وضعیت نامناسب مهاجران در اردوگاه‌های مرزی آمریکا، مأموران مهاجراتی آمریکا از تزریق واکسن آنفولانزا به کودکان بازداشتگاه پناهجویان در «سن دیه‌گو» جلوگیری کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روزنامه انگلیسی «ایندیپندنت» در این خصوص گزارش کرد، گروهی از پزشکان به محض رسیدن به بازداشتگاه مهاجران «سن دیه‌گو» با ممانعت مأموران اداره مهاجرت آمریکا مواجه شدند. پزشکان نیز در واکنش به این اقدام مأموران مهاجرت آمریکا، در یک نافرمانی مدنی، بر روی زمین دراز کشیدند.

طبق این گزارش، در اعتراضات روز دوشنبه هفته جاری در مقابل دفتر گمرک و محافظت مرزی آمریکا در «سن دیه‌گو»، دستکم  ۶ نفر دستگیر شدند.

بنا به گفته سازمان «پزشکان حامی تعطیلی اردوگاه (مهاجران)» که مخالف بازداشت پناهجویان و مهاجرانی است که وارد آمریکا می‌شوند، ۷۰  نفر از جمله پزشکانی در اعتراضات روز دوشنبه علیه سیاست‌های مهاجرتی ترامپ  در سن دیه‌گو حضور داشتند.

طبق این گزارش، تاکنون دستکم سه کودک دو، ۶ و ۱۶ ساله بر اثر ابتلا به آنفولانزا در بازداشتگاه پناهجویان آمریکا جان خود را از دست داده‌اند. با اینحال، اداره مهاجرت آمریکا تا حد زیادی از تزریق واکسن آنفولانزا به پناهجویان جلوگیری می‌کند و در برخی موارد این استدلال را به کار می‌برد که قرار نیست پناهجویان برای مدت طولانی در این بازداشتگاهها حضور داشته باشند.

دکتر «جولی سیئرا» که در بین معترضان حضور داشت، گفت: «افراد از آنفولانزا می‌میرند اما مرگ افرادی که بر اثر ابتلا به آنفولانزا در بازداشت گمرک و محافظت مرزی آمریکا جان خود را از دست دادند، کاملاً قابل پیشگیری بود».

وی ادامه داد: «نگهداری افراد در شرایط بهداشتی و عدم تجمع بیش از اندازه در اطراف آنها و دادن سوپ و دسترسی به حمام می‌تواند به جلوگیری از بیماری کمک کند اما هیچ چیز به اندازه واکسن آنفولانزا از ابتلا به آنفولانزا جلوگیری نمی‌کند».

طبق گزارش ایندیپندنت، یکی از کودکان پناهجو، اواخر ماه می (خردادماه) در بازداشت آمریکا جان خود را از دست داد و کلیپ ویدئویی که پایگاه خبری «پروپابلیکا» به آن دست پیدا کرده است نشان می‌دهد که این نوجوان قبل از آنکه در سلول خود غش کند، دچار تب شدید شده بود.

اواسط تابستان سال جاری، گزارش‌های مختلفی از وضعیت نامناسب بازداشتگاه‌های مرزی آمریکا منتشر شد که در پی آن نمایندگان کنگره برای بررسی این وضعیت تشکیل جلسه دادند.

در جلسه‌ کنگره عنوان شد که وضعیت نامناسب اردوگاههای مرزی و عدم دسترسی به امکانات بهداشتی، موجب مرگ چندین کودک مهاجر شده است.

در گزارش‌های منتشر شده از وضعیت اردوگاههای مرزی آمریکا، بر وضعیت بسیار وخیم کودکان در اردوگاه‌های مرزی آمریکا اشاره شده بود و در یکی از این موارد آمده بود که ۵۰ کودک مهاجر زیر هفت سال که بدون والدین خود سفر کرده بودند در بازداشتگاه مرزی آمریکا محبوس شدند و بیش از دو هفته انتظار کشیدند تا به یک پناهگاه بزرگتر منتقل شوند.

نمایندگان دموکرات آمریکا به شدت از سیاست‌های دولت ترامپ در قبال پناهجویان انتقاد دارند و چنید پیش نیز «الکساندریا اوکاسیو کورتز» جوانترین نماینده دموکرات کنگره آمریکا، بعد از بازدید از یکی از مراکز بازداشت مهاجران در «تگزاس»، اوضاع پناهجویان را «هولناک» توصیف کرد.

کورتز گزارش داد که کارکنان اداره گمرک و محافظت مرزی، زنان را در سلول‌هایی بدون آب نگه می‌دارند و به آنها می‌گفتند که باید از آب توالت برای آشامیدن استفاده کنند و تصریح کرد، فقط کودکان نبودند بلکه همه از آب توالت برای آشامیدن استفاده می‌کردند و مأموران گمرک آمریکا مقابل اعضای کنگره به آنها می‌خندیدند.

انتهای پیام/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: آمریکا پناهجویان کودکان مهاجرت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۷۲۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمعیت وفاق ملی بحرین: ۵۵۶ زندانی سیاسی همچنان در زندان‌های آل خلیفه هستند

به گزارش قدس آنلاین، جمعیت وفاق ملی بحرین فهرستی را منتشر کرد که شامل زندانیان زندان مرکزی «جو»، زندان نظامی «قرین»، مرکز بهداشتی «کانو» و زندان «الحوض الجاف» می‌شود.

براساس گزارش العهد، جمعیت وفاق ملی بحرین بر لزوم تکمیل مرحله آزادی مابقی زندانیان سیاسی و پاکسازی زندان‌ها تاکید و اعلام کرد که آزادی‌های روزهای گذشته گام مهمی بود و تکمیل آن برای خاتمه بخشیدن به این پرونده بشردوستانه که بار سنگینی برای وطن بوده و پیامدهای حقوقی بدی به همراه دارد، امری مهم است.

وفاق بحرین ابراز امیدواری کرد که این فهرست با آزادی آخرین زندانی سیاسی به صفر برسد، زیرا پرونده زندانیان عقیدتی و آزادی آنها مهمترین مسأله در رابطه با مطالبات سیاسی در بحرین تلقی می‌شود.

پیشتر آیت‌الله عیسی قاسم، رهبر شیعیان بحرین از مردم این کشور خواسته بود برای تحقق تمامی خواسته‌هایشان به جنبش‌های مردمی خود ادامه دهند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • بی‌احتیاطی هنگام سیلاب هرمزگان / ۳ نفر کشته شدند
  • اخراج ۲۷۷ نفر از پناهجویان افغانستانی از پاکستان
  • اخراج ۲۷۷ نفر با آغاز مرحله دوم اخراج پناهجویان از پاکستان
  • تازه‌ترین اخبار از زلزله ۴.۸ ریشتری ‌سیستان‌وبلوچستان‌
  • تاکید رئیس‌جمهور بر اجرای دقیق قانون ساماندهی تجارت مرزی برای جلوگیری از قاچاق
  • جمعیت وفاق ملی بحرین: ۵۵۶ زندانی سیاسی همچنان در زندان‌های آل خلیفه هستند
  • تجهیزات نظامی آمریکا از خاورمیانه خارج نمی‌شود
  • ورود داروهای مخدر و آرام‌بخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • ورود داروهای مخدر و آرامبخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • آمریکا : می‌خواهیم با پاسخ دیپلماتیک به ایران از گسترش درگیری‌ ها جلوگیری کنیم