Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا،  نیره پیروزبخت در آیین بهره‌برداری از اداره استاندارد لاهیجان، سلامت و ایمنی را خط قرمز سازمان ملی استاندارد دانست و اظهار کرد: امروز اهمیت استاندارد برای همگان روشن است و جامعه نسبت به آن آگاهی دارد.

وی با بیان اینکه روزانه با انواع و اقسام کالاهای دارای استاندارد مواجه هستیم، افزود: نظام آفرینش خداوند نیز دارای استاندارد است و دخالت و تعرض انسان به محیط زیست و منابع طبیعی گاهی این استانداردها را از بین می‌برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان ملی استاندارد کشور گیلان را یک استان حساس دانست و تصریح کرد: ایران سرزمینی پهناور است، به گونه‌ای که هر استان خاصیت خاص خودش را دارد لذا موقعیت جغرافیایی و آب و هوا و اقلیم گیلان را حساس می‌کند.

پیروزبخت برنج، چای و زیتون گیلان را در کشور و دنیا بی‌نظیر و شناخته شده دانست و عنوان کرد: وجود سازمان ملی استاندارد کمک می‌کند تا ظرفیت‌های استان‌ها شناسایی شود و خوشبختانه امروز یک کشاورزی نمونه در دنیا داریم و بسیاری از استانداردهای غذایی را تعیین می‌کنیم.

وی با بیان اینکه حمایت از کیان تولیدکنندگان اولویت استاندارد است، گفت: استانداردهای بین‌المللی ایران به واسطه تولیدکنندگان کشاورزی و صنعتی ما ایجاد و تبدیل به الگو شده است لذا استاندارد تنها برای یک سازمان اهمیت ندارد و آحاد جامعه بشری از آن بهره می‌برند.

رئیس سازمان ملی استاندارد، از کاهش اعتبارات این سازمان طی سال‌های گذشته خبر داد و یادآور شد: مجموعه همکاران سازمان استاندارد مدیریت جهادی را مد نظر قرار داده و اقدام به اتمام پروژه‌های عمرانی در کشور کرده‌اند که اداره استاندارد لاهیجان یکی از آنهاست.

وی با بیان این‌که دنیا باید مرجعیت استاندارد برنج و چای و زیتون را بشناسد، گفت: کلیه تولیدکنندگان و پژوهشگران این سه محصول باید در این مرجعیت باشند.

داریوش اشکانی‌پور، مدیرکل استاندارد گیلان نیز، با اشاره به آغاز عملیات احداث اداره استاندار لاهیجان در سال ۸۹، اظهار کرد: این اداره واحدهای تولیدی شرق گیلان را پوشش می‌دهد.

وی نشان استاندارد را یک نماد ملی دانست و یادآور شد: همان‌گونه که شاخص‌های استاندارد پیشرفت می‌کند، نظام جعل و تقلب نیز به‌روز می‌شود و این مسئله در نظارت‌های سطح بازار قابل مشاهده است.

مدیرکل استاندار گیلان خواستار همکاری واحدهای تولیدی در شناسایی محصولات غیر استاندارد و جعلی شد و اضافه کرد: باید بازار را از وجود محصولات غیراستاندارد پاک کنیم.

کد خبر 469706 برچسب‌ها استان مازندران استان گیلان استاندارد چای برنج

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان مازندران استان گیلان استاندارد چای برنج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۷۲۹۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همت عشایر گیلان در جهش تولید با تولید انواع محصولات

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ فریدون طالبی گفت: عشایر گیلان پارسال هزار و ۴۷۵ تن گوشت قرمز تولید کرده اند که نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایش ۱۳۱ تنی داشت.
وی با اشاره به اینکه پرورش دام، تولید گوشت قرمز، شیر، روغن حیوانی، پشم گوسفند، ماست، پنیر و کره نیز از فرآورده‌های دامی عشایر است افزود: عشایر استان گیلان سال گذشته ۵ هزار و ۶۵۶ تن شیر تولید کرده اند که نسبت به سال قبل ۶۸ تن افزایش داشت.
رئیس اداره امورعشایر گیلان گفت: جمعیت عشایری استان پارسال ۲۲ تن عسل، ۲۲۷ تن پشم و ۵۳ هزار جلد پوست گوسفندی هم تولید کرده اند.
فریدون طالبی اضافه کرد: عشایرگیلان همچنین حدود ۵ و ۳ دهم (۵.۳) تن گیاهان دارویی شامل آویشن، گلپر، گل گاوزبان نیز برداشت کرده اند.
وی با اشاره به تولیدات صنایع دستی عشایرگفت: عشایر گیلان ۲۴ هزار و ۵۰۰ مورد صنایع دستی شامل قالی، جاجیم، گلیم، جوراب پشمی، شال و کت و شلوار تولید می‌کنند. 
رئیس اداره امور عشایر گیلان با اشاره به اینکه گیلان هزار و ۵۹۸ خانوار عشایر با ۶ هزار و ۵۴۵ نفر جمعیت مورد تایید سازمان آمار کشور دارد، افزود:بیشترین جمعیت عشایری گیلان در شهرستان‌های غربی استان زندگی می‌کنند.

دیگر خبرها

  • همت عشایر گیلان در جهش تولید با تولید انواع محصولات
  • ادعای صدور برگه‌های تقلبی توسط آزمایشگاه‌ها کذب است
  • درخواست سازمان جهاد کشاورزی از شالیکاران گیلانی
  • نمونه برداری از طلافروشی‌های استان تهران برای شناسایی مصنوعات با عیار پایین
  • نتایج عیارسنجی مصنوعات طلا در سطح بازار اعلام می شود
  • برنج هم از تورم جا نماند!
  • صدور و تمدید ۱۸۸ فقره پروانه استاندارد در استان اردبیل
  • راه اندازی شعبه ویژه قضایی رسانه‌ها درگیلان
  • راه اندازی شعبه ویژه رسیدگی به پرونده‌های رسانه‌ها
  • صدور و تمدید ۱۸۰ فقره پروانه استاندارد در استان اردبیل