Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-19@17:40:11 GMT

آمریکایی‌ها: «روزه» بگیرید تا سکته نکنید

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۷۳۰۳۰

آمریکایی‌ها: «روزه» بگیرید تا سکته نکنید

به گزارش دیلی‌میل، نتایج تازه‌ترین بررسی‌ها حاکی از‌ آن است، روزه گرفتن می‌تواند خطر ابتلا به دیابت را کاهش دهد و به سلامت افراد کمک کند. 

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، مطالعه روزانه نشان می‌دهد که روزه داری به مدت ۱۴ ساعت در روز خطر ابتلا به دیابت، سکته مغزی و بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



یک مطالعه جدید که توسط انجمن قلب آمریکا صورت گرفته به خوبی نشان می‌دهد روزه خطرات ابتلا به شرایط مزمن مرتبط با سندرم متابولیک را کاهش می‌دهد.

سندرم متابولیک شامل سه یا پنج عامل خطرناک است که شامل BMI بالا، وزن زیاد، چربی شکم، قند خون بالا و کلسترول بالا می‌شود.
 آزمایش روی افرادی که دچار چنینی مشکلاتی بودند و روزه می‌گرفتند نشان داد، روزه‌داری منجر به کاهش قند و چربی سریع و مؤثر در‌ آنها شده است.

مطالعه جدید از دانشگاه کالیفرنیا، سن دیگو دریافت که صرف نظر کردن از مصرف غذا گاهی اوقات نه تنها به بدن آسیب نمی‌زند بلکه منجر به کاهش کلسترول و کاهش وزن می‌شود.

انجمن قلب آمریکا تخمین می زند که ۴۷ میلیون نفر در ایالات متحده مبتلا به سندرم متابولیک هستند، شبکه‌ای از علائم که اغلب زمینه ساز دیابت هستند.

در حدود یک سوم از بزرگسالان آمریکایی حداقل سه یا پنج عامل خطر سازنده سندرم متابولیک: قند خون بالا، فشار خون بالا، سطح بالای تری گلیسیرید، سطح پایین کلسترول خوب و چاقی شکمی دارند؛ حدود ۸۵ درصد افرادی که این شبکه از علائم را دارند نیز مبتلا به دیابت نوع ۲ هستند.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: دیابت کلسترول بالا سکته روزه وزن بدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۷۳۰۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرغ ارزان شد/ قیمت جدید را ببینید

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مهدی یوسف‌خانی از پایین بودن مقطعی قیمت مرغ خبر داد و گفت: در حال حاضر قیمت مرغ زنده در هر کیلو به ۵۴ هزار تومان کاهش یافته در حالی که پیش‌تر ۶۰ هزار تومان در هر کیلو بوده است.

وی در گفت وگو با ایلنا افزود: کاهش قیمت مرغ زنده به کاهش قیمت گوشت مرغ و رسیدن آن به ۸۰ هزار تومان در هر کیلو انجامیده و این در حالیست که این قیمت‌ها به سود تولیدکننده نیست و می‌تواند در میان‌مدت به کاهش جوجه‌ریزی و افزایش قیمت مرغ در بازار بینجامد.

یوسف‌خانی ادامه داد: در حال حاضر مرغ با کیلویی ۸۰ هزار تومان در بازار عرضه می‌شود و البته فروشندگان مجاز هستند که قیمت آن را تا ۸۵ هزار تومان در هر کیلو بالا ببرند اما از آنجا که این روزها بازار مرغ با مازاد عرضه نسبت به تقاضا روبه‌رو شده این کالا در برخی فروشگاه‌ها با اندکی پایین‌تر از این قیمت نیز فروخته می‌شود.

رییس اتحادیه فروشندگان مرغ گوشتی و ماهی خاطرنشان کرد: به طور معمول در نیمه دوم فروردین هر سال رکود شدیدی برای بازار مرغ حاکم می‌شود که البته موقت است و در ادامه سال با افزایش تقاضا قیمت بالا می‌رود تا تولیدکننده هم متضرر نشود.

وی اظهار کرد: تامین خوراک مرغ به خوبی صورت می‌گیرد و همین موضوع نیز عاملی است که به تقویت عرضه و کاهش قیمت کنونی انجامیده است.

223225

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896874

دیگر خبرها

  • این میوه سرشار از آنتی اکسیدان و ویتامین آ و بادیگارد قوی قلب شماست
  • مرغ ارزان شد/ قیمت جدید را ببینید
  • دو بیماری‌ای که بیشتر مردم ایران را تهدید می‌کند
  • ارتباط میان سکته قلبی و ریزش مو کشف شد
  • قیمت جدید مرغ در بازار
  • چگونه می‌توان بیماری دیابت را کنترل کرد؟
  • ارتباط بین ریزش مو و سکته قلبی
  • قیمت طلا به ۲۳۸۳ دلار رسید
  • قیمت جهانی طلا به ۲۳۸۳ دلار و ۱۴ سنت رسید
  • کاهش کلسترول با این نوع سبزی