Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری رویترز، «سعد الحریری»، نخست‌وزیر موقت لبنان، امروز -‌پنج‌شنبه- درباره احتمال کمک فنی صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی برای نجات اقتصاد بحران‌زده این کشور گفت‌وگو کرد. 

این خبر را دفتر سعد الحریری اعلام کرد. 

دفتر الحریری طی بیانیه‌ای اعلام کرد که وی به «دیوید مالپس»، رئیس بانک جهانی، و «کریستالینا جورجیوا»، رئیس صندوق بین‌المللی پول، گفته که آماده است برنامه‌ای اضطراری را طرح‌ریزی کند که با تشکلی دولت بلافاصله اجرایی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: لبنان سعد الحریری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۷۳۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آژانس بین‌المللی انرژی پیش‌بینی برای تقاضای نفت را کاهش داد

آژانس بین‌المللی انرژی در تازه‌ترین برآورد خود با توجه به انتظار افت مصرف در کشورهای عضو سازمان توسعه و همکاری اقتصادی (اوئی‌سی‌دی) تقاضا برای نفت را کاهش داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) در گزارش ماهانه‌اش پیش‌بینی برای رشد تقاضای نفت در سال ۲۰۲۴ را با اشاره به مصرف کمتر از حد انتظار در کشورهای عضو اوئی‌سی‌دی و کاهش حجم فعالیت کارخانه‌ها کاهش داد.

این آژانس همچنین چشم‌انداز خود درباره رشد تقاضای جهانی نفت خام در سال ۲۰۲۴ میلادی را با کاهش روزانه ۱۳۰ هزار بشکه‌ای نسبت به برآورد پیشین، یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه در روز اعلام کرد و ادامه داد افت تقاضای متوقف‌شده از سوی چین پس از کاهش محدودیت‌های کرونا روند خود را طی کرده است.

آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرد که داده‌های مربوط به دریافت محموله‌های نفتی تحویلی برای بسیاری از کشورها کاهشی بوده است، زیرا هوای گرم غیرمعمول اواخر زمستان باعث کاهش بیش از حد انتظار مصرف سوخت گرمایشی در کشورهای عضو سازمان توسعه و همکاری‌های اقتصادی شد.

افزون بر این، رکود بلندمدت فعالیت بخش‌های تولیدی در اقتصادهای پیشرفته همچنان تقاضا برای سوخت‌های صنعتی را کاهش می‌دهد.

این چشم‌انداز بسیار کمتر از برآورد ماهانه اخیر سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) است. اوپک به‌تازگی در گزارش ماهانه خود با توجه به انتظار برای  مصرف بالای سوخت در تابستان رشد ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار بشکه‌ای را برای تقاضای جهانی نفت خام پیش‌بینی کرد، اما از پیش‌بینی رشد اداره اطلاعات انرژی آمریکا ۹۵۰ هزار بشکه در روز بیشتر است.

آژانس بین‌المللی انرژی ادامه داد: رشد تقاضای جهانی نفت خام در سال ۲۰۲۵ میلادی یک میلیون و ۱۰۰ هزار بشکه در روز خواهد بود و پیش‌بینی می‌شود رشد تولید ناخالص داخلی جهان ثابت بماند و رشد خودروهای برقی شتاب بیشتری داشته باشد.

چین با توجه به لغو دیرهنگام محدودیت‌های کرونا، انتظار می‌رود سهم کمتری از رشد تقاضای جهان را به خود اختصاص دهد.

آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرد که انتظار می‌رود سهم چین در افزایش تقاضای جهانی نفت از ۷۹ درصد در سال ۲۰۲۳ به ۴۵ درصد در سال ۲۰۲۴ و ۲۷ درصد در سال آینده میلادی برسد.

بر اساس اعلام این نهاد بین‌المللی، با وجود کاهش پیش‌بینی‌شده برای تقاضای جهانی، این سطح از رشد تقاضای نفت حتی در بحبوحه انتظارهای ضعیف برای رشد اقتصاد جهانی در سال ۲۰۲۴ و افزایش استقرار فناوری‌های انرژی پاک تا حد زیادی مطابق با روند پیش از کرونا باقی می‌ماند.

به گفته آژانس بین المللی انرژی، رشد عرضه جهانی نفت ۷۷۰ هزار بشکه در روز خواهد بود و در مجموع به ۱۰۲ میلیون و ۹۰۰ هزار بشکه در روز می‌رسد که  بخش عمده افزایش عرضه از سوی کشورهای خارج از سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و ائتلاف اوپک‌پلاس (اوپک و متحدانش) خواهد بود.

دیگر خبرها

  • سود سپرده های بانکی در سال ۱۴۰۳
  • گفت‌ وگوی وزیران خارجه ایران و سوریه درمورد روابط دوجانبه و تحولات منطقه
  • منتظر اجرای طرح نیمه‌کاره انتقال آب خزر به استان سمنان هستیم/ رؤسای جمهور پیشین برای این پروژه اقدامی نکردند
  • چرا قیمت طلا در بازار جهانی رو به افزایش است؟
  • ۳۷ ماه حبس برای رئیس اتحادیه جهانی بیاتلون
  • آرامش به بازار طلا و سکه برمی‌گردد؟
  • آژانس بین‌المللی انرژی پیش‌بینی برای تقاضای نفت را کاهش داد
  • مخالفت رسمی با واگذاری سهام پرسپولیس
  • دلیل اصلی گرانی طلا و سکه در بازار مشخص شد | آرامش به بازار برمی گردد؟
  • رکوردزنی اونس جهانی علت اصلی افزایش قیمت طلا و سکه در ایران