Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-04-18@12:59:38 GMT

کشتی مسافری باری بوشهر- قطر، آماده حرکت

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۷۳۰۹۵

کشتی مسافری باری بوشهر- قطر، آماده حرکت

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، شهریور ماه امسال سیاووش ارجمند زاده -مدیر کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر- اعلام کرد که در هفته‌ ابتدایی همین ماه نخستین کشتی مسافری-باری بوشهر- قطر حرکت خود را آغاز می کند و این کشتی می‌تواند 1600 نفر مسافر و حدود 2 هزار تن بار کانتینری را از ایران به مقصد دوحه منتقل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مشکلاتی برای این کشتی به وجود آمد و در درجه دوم می‌خواستیم مسافر را به صورت همزمان به این سفر برسانیم، بنابراین آژانس‌های مسافرتی و تورهای گردشگری باید نسبت به فروش بلیت این کشتی اقدام می‌کردند.  البته تعمیرات ترمنیال مسافرتی دوحه و تخصیص سوخت یارانه‌ای به این خط کشتیرانی در آب‌های ایران از دیگر عوامل به تاخیر افتادن حرکت این کشتی است.

گرچه این وعده مجدادا تکرار شد و با گذشت بیش از دو ماه از این وعده‌ها هنوز این کشتی حرکت خود را آغاز نکرده است اما محمد راستاد -معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان بنادر و دریانوردی- در این باره گفت: خط کشتیرانی بوشهر- دوحه و حرکت نخستین کشتی مسافری-باری (رورو- پسنجر)  به مراحل نهایی خود رسیده است و امیدواریم این کشتی به زودی حرکت خود را آغاز کند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که چه مشکلی بر سر راه این خط کشتیرانی وجود دارد اظهار کرد: برخی مشکلات و اختلاف نظرها با قطر در مورد تعرفه‌های بندر دوحه و مشکلاتی که سرمایه گذار به بخش خصوصی در این زمینه داشت باعث شد این مسئله به تاخیر بیفتد اما هم اکنون همه زیر ساخت‌های آن آماده شده و این کشتی نخسیتن سفر خود را به مقصد دوحه آغاز می‌کند.

رییس سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه تعرفه‌های بالای بندر مقصد از نظر مالک توجیه اقتصادی ندارد، گفت: درتلاشیم تا این مشکل را با قطر و بندر دوحه حل کنیم و با توجه به مذاکرت صورت گرفته امسال این خط کشتیرانی حرکت خود را به سمت این کشور آغاز می‌کند.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: سازمان بنادر و دریانوردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۷۳۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات آماده‌سازی سایت ۲۰۵ هکتاری نهضت ملی مسکن سمنان

عملیات آماده سازی سایت ۲۰۵ هکتاری سمنان و فرآیند واگذاری زمین گروه خودساز به ۱۸۰۰ متقاضی نهضت ملی سمنان آغاز شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، همزمان با دومین سفر استانی رئیس‌جمهوری و هیئت دولت به استان سمنان،  عملیات آماده سازی سایت 205 هکتاری سمنان و فرآیند واگذاری زمین گروه خودساز به 1800 متقاضی نهضت ملی سمنان آغاز شد. 

خسرو دانشجو، معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی در این مراسم گفت: از مزیت‌های قابل توجه این سایت، توپوگرافی ملایم آن است که مستعد عملیات عمرانی است.

وی در ادامه گفت: این پروژه در حاشیه کویر است و شامل سطحی وسیع می شود، از این رو پروژه موجود مستعد ساخت خانه‌های حیاط‌دار، متناسب با فرهنگ غنی مردم منطقه است و می توان با تعریف فضاهای عمومی، یک شهر زنده و پویا ایجاد کرد.

آغاز عملیات آماده‌سازی 20 هکتار زمین برای متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در گرمسار

روح الله اکبری، دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی در مراسم آغاز عملیات آماده‌سازی سایت 20 هکتاری روستای کرند شهرستان گرمسار گفت: از 4 میلیون مسکن هدفگذاری شده توسط دولت سیزدهم، تا کنون عملیات اجرایی ساخت 2 میلیون و 518 هزار واحد آغاز شده است و در مراحل مختلف ساخت قرار دارد. 

وی در ادامه توضیح داد: از این تعداد تا کنون حدود 500 هزار واحد تحویل مردم شده است. این مسکن‌ها در قالب مسکن شهری و روستایی در اختیار مردم قرار گرفته اند. 

اکبری ادامه داد: از این تعداد، عملیات اجرایی حدود 200 هزار واحد با استفاده از اراضی خودمالکی و با حمایت دولت و حدود 260 هزار واحد در بافت فرسوده در قالب مسکن شهری آغاز شده است. 

دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی افزود: علاوه بر این عملیات بهسازی و نوسازی 490 هزار واحد در بخش روستایی آغاز شده است. 

اکبری در ادامه تصریح کرد: همچنین تامین بیش از 400 هزار قطعه از اراضی نیز در راستای ساخت مسکن در حوزه روستاها انجام شده که از این تعداد حدود 80 هزار قطعه به صورت اجاره 99 ساله تحویل مردم شده است. 

وی همچنین اظهار کرد: در حوزه شهری نیز اراضی دولتی که به صورت اجاره 99 ساله در اختیار مردم قرار می گیرد، حدود 400 هزار قطعه در قالب خودساز (ساخت انفرادی و گروهی) و یا در طرح های جوانی جمعیت و مسکن ایثارگران به مردم واگذار شده و تسهیلات مربوطه نیز پرداخت می‌شود. 

اکبری در پاسخ به این که در شهرستانی مانند گرمسار که اراضی دولتی چندانی وجود ندارد، تخصیص زمین چگونه خواهد بود، گفت: علاوه بر الحاق اراضی، شیوه جدیدی تحت عنوان دهکده شهری برای مناطقی که زمین‌های دولتی اندکی وجود دارد، ایجاد شده و در شهرستان گرمسار نیز حدود 20 هکتار برای متقاضیان شهری در قالب دهکده شهری به تعداد 379 قطعه 200 متری آماده شده که برای متقاضیان گرمسار و بومیان روستایی در نظر گرفته شده است.

عملیات اجرایی آماده‌سازی معابر نهضت ملی مسکن گرمسار آغاز شد

هادی عباسی، معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی طرح آماده سازی معابر سایت گرمسار به مساحت 20 هکتار را کلنگ‌زنی کرد.

عملیات اجرایی این طرح در راستای اجرای نهضت ملی مسکن در روستای کرند و فرور از توابع شهرستان گرمسار به تعداد 379 قطعه مسکونی یک طبقه حیاط دار اجرا می‌شود. 

دومین سفر رئیس جمهوری‌ و دولت سیزدهم به استان سمنان امروز پنجشنبه سی‌ام فروردین 1403 برنامه‌ریزی شده است. 

جشن واگذاری زمین در قالب طرح جوانی جمعیت نیز در سفر یک روزه دولت سیزدهم به سمنان برگزار می‌شود. 

در دور اول سفر آیت‌الله رئیسی رییس جمهور به سمنان در آبان 1400 بیش از 106 درصد اعتبارات طرح‌های عمرانی جذب شد که بیشترین جذب اعتبار در سفرهای دور اول رییس‌جمهور بوده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آغاز عملیات آماده‌سازی سایت ۲۰۵ هکتاری نهضت ملی مسکن سمنان
  • نشای برنج در شهرستان فومن آغاز شد
  • «وعده صادق» آغاز حرکت نابودی اسراییل است
  • پیام تبریک استاندار برای افتخار آفرینی فرنگی کاران ملی پوش خوزستان در آسیا
  • هیچ گونه خللی در سیر روان قطارهای باری و مسافری نداشتیم/ تمهیدات لازم اندیشیده شده است.
  • گفتگوی وزرای خارجه ایران و روسیه درباره یک تبعه روس
  • بیش از ۲۵۰۰ زمین در استان بوشهر آماده واگذاری به مددجویان است
  • انصراف یک ملی‌پوش از اردوی تیم ملی
  • ادامه رمز و رازهای کشتی تایتانیک ۱۱۲ سال پس از غرق شدن!
  • راهداری استان بوشهر در حالت آماده‎باش قرار رفت