Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-03-28@11:17:56 GMT

مجلس حوادث بعد از گرانی بنزین را بررسی می‌کند

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۷۳۲۲۱

مجلس حوادث بعد از گرانی بنزین را بررسی می‌کند

به گزارش فارس، دستور کار هفته آینده (یکشنبه تا سه‌شنبه) هفته آینده مجلس شورای اسلامی مشخص شد.

بر این اساس، ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون مشترک در مورد لایحه دو فوریتی درآمد پایدار و هزینه شهرداریها و دهیاری‌ها، ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مورد طرح یک فوریتی استفساریه تبصره یک ماده 13 قانون جامع کنترل و مبارزه ملی با دخانیات، گزارش کمیسیون اقتصادی درباره لایحه یک فوریتی ایجاد منطقه آزاد تجاری صنعتی و 12 منطقه ویژه اقتصادی، گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد طرح ایجاد مناطق ویژه اقتصادی و همچنین، گزارش کمیسیون صنایع و معادن در مورد طرح یک فوریتی ساماندهی بازار خودرو در دستور کار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین بررسی گزارش کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات در مورد طرح یک فوریتی تنظیم برخی از مقررات مالی اداری و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش،گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مورد لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون مشترک ایمنی مدیریت سوخت مصرف شده و ایمنی مدیریت پسماند پرتوزا،گزارش کمیسیون  اجتماعی در مورد طرح تعیین تکلیف کارگزاران بیمه کشاورزی، گزارش کمیسیون فرهنگی در مورد لایحه اهداف و وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان و گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مورد طرح اصلاح موادی یک و 10 قانون نحوه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی نیز در دستور کار قرار دارد.

طبق این گزارش، بررسی گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مورد لایحه کمک به ساماندهی پسماندهای عادی با اولویت استان‌های ساحلی و کلانشهرها با مشارکت بخش غیردولتی،گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی در مورد لایحه حمایت از اطفال و نوجوانان،گزارش کمیسیون آیین‌نامه داخلی مجلس در مورد طرح اصلاح موادی از قانون آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی،گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد طرح ساماندهی کارکنان قراردادی دانشگاه پیام نور، ادامه رسیدگی به گزارش شور دوم کمیسیون اقتصادی در مورد لایحه مالیات بر ارزش افزوده، ادامه رسیدگی به گزارش شور دوم کمیسیون اقتصادی در مورد لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد لایحه عضویت دولت جمهوری اسلامی ایران در شرکت بین المللی اسلامی گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد لایحه موافقتنامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری هند به منظور اجتناب از اخذ مالیات مضاعف و جلوگیری از فرار مالیاتی در مورد مالیات بر درآمد به انضمام پروتکل الحاقی بررسی خواهد شد.

همچنین گزارش کمیسیون آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی در مورد طرح الحاق یک تبصره به ماده 98 قانون آیین‌نامه داخلی،گزارش کمیسیون فرهنگی در مورد طرح اداره نظارت بر سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، گزارش کمیسیون برنامه و بودجه محاسبات در مورد طرح اصلاح ماده 28 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت ،گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مورد لایحه اصلاح قانون نحوه استفاده از خانه‌های سازمانی ارتش جمهوری اسلامی ایران، گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی در مورد لایحه نحوه پرداخت هزینه دادرسی دستگاه های اجرایی و گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد لایحه استفساریه تبصره 4 ماده واحده قانون ممنوعیت تصدی بیش از یک شغل نیز بررسی خواهد شد.

بر اساس این خبر، گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد لایحه الحاق بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری به محدوده منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی چابهار،گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و  شورا ها در مورد طرح دهیاری‌ها،گزارش کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی در مورد طرح الحاق یک ماده به قانون آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی،گزارش کمیسیون آموزش تحقیقات و فناوری در مورد رد لایحه الحاق یک تبصره به ماده 5 قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور گزارش کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی و محیط زیست در مورد لایحه تعیین تکلیف اموال بهکده رضوی نیز بررسی خواهد شد.

همچنین سوال‌های حسین مقصودی نماینده سبزوار و پروانه سلحشوری نماینده تهران و چهار نفر دیگر از نمایندگان از وزیر علوم تحقیقات و فناوری (دوشنبه)، سوال امیر خجسته نماینده همدان و سیده فاطمه حسینی و سیده حمیده زرآبادی نمایندگان تهران از وزیر محترم صنعت معدن و تجارت(سه‌شنبه)، نیز در دستور کار جلسات علنی هفته آینده مجلس قرار دارد.

موارد ذیل نیز در دستور هفته جاری قرار دارد:

*ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون عمران در مورد مغایرت آیین نامه های قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان

*گزارش کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی و محیط زیست در مورد خسارات و پیامدهای سیلاب های اخیر کشور

گزارش کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی و محیط زیست در مورد عملکرد دستگاه اجرایی برای مقابله با مخاطرات ناشی از هجوم ملخ های صحرایی به عرصه‌های طبیعی و اراضی کشاورزی کشور

*گزارش کمیسیون بهداشت و درمان مبنی بر رد تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران

*گزارش کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل 44 قانون اساسی در مورد اجرای مواد یک تا 10 قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور

*گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد استانداری کردستان

*گزارش کمیسیون آموزش تحقیقات و فناوری در مورد مسائل مرتبط با فرهنگیان و مدارس خارج از کشور

*گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی از روند اجرای برجام از مقطع زمانی 26 تیر ماه 96 تا 26 تیر ماه 1397

*گزارش کمیسیون صنایع و معادن مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از شرکت ملی صنایع پتروشیمی

*بررسی تقاضای عده‌ای از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مورد تشکیل کمیسیون ویژه رسیدگی به حوادث بعد از گرانی بنزین در شهرهای مختلف کشور

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۷۳۲۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرانه فرهنگ در کشور ما بسیار پایین است

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: سرانه فرهنگ در کشور ما بسیار پایین است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایمنا از زنجان، حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی، امروز سه‌شنبه هفتم فروردین_ در بازدید از کتابخانه علامه شیخ عبدالکریم زنجانی با تاکید بر ضرورت اصلاح قانون تأسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور اظهار کرد: این طرح در نوبت بررسی در صحن علنی مجلس است.

وی افزود: در کمیسیون فرهنگی مجلس به مقوله کتابخانه‌های عمومی کشور و وضعیت معیشتی کتابداران توجه داشتیم و در همین راستا یک کمیته فرهنگی تشکیل شد تا اصلاح و رفع نواقص قانون تأسیس و نحوه اداره کتابخانه‌های عمومی کشور را پیگیری کند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پیرو پیگیری‌های مستمر دبیرکل کتابخانه‌های عمومی کشور، این طرح توسط کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصویب شد و در نوبت بررسی در صحن علنی مجلس است.

این مسئول ضمن اشاره به سهم نیم درصدی کتابخانه‌های عمومی از درآمد شهرداری‌ها، خاطرنشان کرد: در برنامه هفتم به جد تلاش کردیم این مقوله از حالت جواز خارج و به قانون تبدیل شود که شهرداری‌ها را ملزم به پرداخت سهم نیم درصدی کتابخانه‌های عمومی از محل درآمدشان می‌کند.

آقاتهرانی در رابطه با بودجه فرهنگی سال ۱۴۰۳ به خصوص بودجه کتابخانه‌های عمومی کشور، عنوان کرد: اصلاح فرهنگ ضروری است و برای تحقق این مهم باید هزینه کرد، سرانه فرهنگ در کشور ما بسیار پایین است و کمیسیون فرهنگی مجلس برای دستیابی به اهداف فرهنگی تلاش می‌کند.

وی تصریح کرد: از کتابخانه تازه تأسیس علامه شیخ عبدالکریم زنجانی بازدید کردم و افتتاح چنین کتابخانه‌ای در یکی از مناطق محروم زنجان بسیار قابل تقدیر و مایه مباهات است و در بلندمدت شاهد آثار مثبت آن خواهیم بود.

آقاتهرانی گفت: متأسفانه در فضای سبز اطراف این کتابخانه شاهد حضور برخی معتادین هستیم و باید در نظر داشت یکی از دلایل دچار شدن این افراد به دام اعتیاد آن است که به چنین کتابخانه و مکان فرهنگی‌ای دسترسی نداشته‌اند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: انشاالله احداث این کتابخانه در منطقه اسلام‌آباد زنجان مایه خیر و برکت باشد و شاهد رشد عمیق فکری فرزندان این مرزو بوم باشیم.

کد خبر 739258

دیگر خبرها

  • سرنوشت لایحه مدیریت تعارض منافع در مجلس چه می‌شود؟
  • سرنوشت «لایحه مدیریت تعارض منافع» در مجلس چه می‌شود؟
  • سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس: بررسی قانون افزایش تعطیلات آخر هفته بعد از تعطیلات به جریان می افتد
  • اصلاح قانون تاسیس کتابخانه در نوبت بررسی است
  • طرح اصلاح قانون تأسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی در نوبت بررسی در مجلس است
  • رسیدگی به افزایش تعطیلات پایان هفته پس از بازگشایی مجدد مجلس
  • الزام شهرداری‌ها به پرداخت سهم ۰.۵ درصدی کتابخانه‌های عمومی
  • سرانه فرهنگ در کشور ما بسیار پایین است
  • طرح اصلاح قانون تأسیس نهاد کتابخانه‌ها در نوبت بررسی مجلس است
  • چکش‌کاری قوانین انتخاباتی/ اصلاح قانون انتخابات شوراها چه شد؟