Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@21:26:28 GMT

احتمال وجود نفت در دشت سراب بررسی می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۷۳۲۵۸

احتمال وجود نفت در دشت سراب بررسی می‌شود

بر اساس این تفاهم نامه که در بیت نماینده ولی فقیه در استان به امضا رسید دانشگاه تبریز متولی بررسی آنومالی های ژئو میکروبی منطقه دشت سراب است که احتمال وجود نفت در آن پیش‌بینی می‌شود.
در این طرح از روش‌های ژئو مایکرو بیولوژی به منظور بررسی آنومالی های نفتی استفاده می شود و در صورت وجود ماده نفتی، شرکت ملی نفت یک حلقه چاه حفاری می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


همچنین طبق این تفاهم نامه قرار است دانشگاه صنعتی سهند؛ منطقه شمال غرب کشور را از نظر مطالعات اکتشاف نفت اولیه تحت پوشش قرار دهد و در این طرح تمرکز اصلی به حوزه‌های اصلی رسوبی است.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی این تفاهم نامه را در راستای گام دوم انقلاب دانست و گفت: در این مرحله می خواهیم ارتباط دانشگاه با صنعت را تقویت کنیم و نتیجه‌اش پژوهش هایی خواهد بود که می تواند به صنعت کشور کمک کند.
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم به تولید تجهیزات نظامی پیشرفته در کشور اشاره کرد و افزود: تجهیزات ناوهای جنگی و زیردریایی ها با تکیه بر توان داخلی ساخته شده است که نشان از اقتدار علمی ما دارد.
مدیر اکتشاف وزارت نفت هم گفت: یکی از موضوعات اساسی شرکت نفت تعیین تکلیف مناطق مستعد و نفت خیز است.
صالح هندی ادامه داد: سعی می کنیم در بحث مطالعات زمین شناسی از ظرفیت های خود منطقه استفاده کنیم که از همکاری دانشگاه تبریز و دانشگاه صنعتی سهند بهره می بریم.
میر رضا مجیدی رئیس دانشگاه تبریز هم گفت : دانشگاه تبریز در این مرحله وارد چرخه سوم شده و باید بستری در جامعه فراهم شود تا مسئولان از نخبگان دانشگاهی استفاده کنند .
قره باغی رئیس دانشگاه صنعتی سهند هم، باور «شعار ما می توانیم» را مهم و ضروری دانست و گفت: فرصتی فراهم شده که وزارت نفت به سراغ دانشگاه‌ها بیاید تا نیاز کشور را در این زمینه برطرف کند.

برچسب‌ها آذربایجان شرقی سراب نفت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان شرقی سراب نفت آذربایجان شرقی سراب نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۷۳۲۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه آزاد رودهن و یک شرکت صنعتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن و شرکت توسعه آزاد پاسارگاد در راستای تسریع در اجرایی و عملیاتی شدن پروژه ساخت مسکن برای کارکنان و اعضای هیئت علمی دانشگاه، استفاده از ظرفیت‌های موجود در مراکز رشد و سرا‌های نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی در جلسه‌ای با حضور رئیس و معاونان این واحد دانشگاهی، مدیرعامل شرکت توسعه آزاد پاسارگاد (شتاپ) و مدیران شرکت‌های فناور در حوزه صنعت ساختمان به امضا رسید.

فریده دوکانه‌ای‌فرد رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن در این جلسه با معرفی ظرفیت‌های مرکز رشد این واحد دانشگاهی اظهار کرد: این مرکز رشد با مجوز ۷۰ درصدی در صنعت ساختمان و فناوری نوین و مصالح ساختمانی در این حوزه با استفاده از ظرفیت‌های علمی و گروه‌های متخصص متقاضی استقرار در مرکز رشد، در پرورش و رشد کسب‌وکار‌ها در زمینه تولید و تجهیز ساختار صنعت ساختمان با الگوی جامع و با بهره‌گیری از تحقیقات روزآمد با وجود فضا‌های کارگاهی به‌منظور راه‌اندازی خط تولید از مزیت‌های این مجموعه و افزایش فعالیت‌های ساختمانی تأثیر بسزایی داشته است.
به گزارش آنا، در پایان از شرکت‌های مستقر در مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن مزرعه آموزشی کولیک بازدید شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • معرفی مسئول جدید بسیج اساتید دانشگاه پیام نور استان البرز
  • بررسی یک احتمال عجیب؛ سری آ با ۶ سهمیه در فصل آینده لیگ قهرمانان اروپا حاضر می‌شود؟
  • بررسی آخرین دستاورد‌های حوزه پایداری انرژی در کنفرانس بین‌المللی تاب‌آوری انرژی و پایداری
  • بهار در کوچه باغات سراب قنبر- کرمانشاه
  • مبلغ استفاده دانشجویان از سامانه نان برای پایان نامه ۲ برابر است
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه آزاد رودهن و یک شرکت صنعتی
  • مرکز تعمیرات لوازم خانگی آاگ در تبریز
  • انتشار پایان‌نامه‌های برتر تقاضا محور برای مهار تورم و رشد تولید از دانشگاه شهرکرد
  • کنایه نوری قزلجه به رئیسی؛ دعا کنیم این دولت همچنان باشد، تا قیمت ارز بالاتر نرود!
  • بازدید مدیرکل حمل و نقل و ترافیک شرکت عمران شهرهای جدید از آزادراه تبریز سهند