Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش العربی الجدید، این روزنامه چاپ لندن امروز اعلام کرد بر اساس اطلاعاتی که در دست دارد، در فهرست تحریم‌های بعدی آمریکا، نام «عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر مستعفی عراق نیز درج خواهد شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، این روزنامه در گزارشی با اعلام این خبر افزود: بر اساس اطلاعاتی که از داخل منطقه سبز بغداد کسب کرده، به زودی قرار است تحریم‌های آمریکایی جدیدی علیه مقامات مسئول عراقی به اتهام سرکوب تظاهرات‌ها، وارد کردن خسارت به اموال عمومی و تعامل با ایران اعمال شود و نام عادل عبدالمهدی نیز در فهرست اسامی مقامات مسئول تحریمی جدید آمریکا درج خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنا بر این گزارش تایید نشده، یک مقام مسئول امنیتی در جنوب عراق و چند شخصیت دیگر نیز در این فهرست خواهند بود.

وزارت خزانه‌داری آمریکا جمعه پیش از اعمال تحریم بر چهار مقام عراقی به اتهام نقض حقوق بشر و فساد خبر داد که عبارتند از: «قیس الخزعلی» دبیرکل جریان عصائب اهل الحق و «اللیث الخزعلی» برادر وی،«حسین فلاح اللامی» از فرماندهان امنیتی حشد شعبی و خمیس فرحان الخنجر العیساوی (یکی از بازرگانان معروف عراق).

پیشتر نمایندگانی از فراکسیون‌های حکمت و الصادقون در پارلمان عراق، درج نام شخصیت‌هایی عراقی در لیست تحریم‌های آمریکا را محکوم کردند. فراکسیون حکمت در بیانیه‌ای گفت :«کار وزارت خزانه‌داری آمریکا علیه افراد و شخصیت‌هایی عراقی، دخالت آشکار در امور عراق به بهانه‌ها و عناوین مختلف است».

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: عادل عبدالمهدی عراق آمریکا تحریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۷۳۲۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هیاهو برای هیچ؛ آمریکا گردان اسرائیلی را تحریم نمی‌کند

طبق گزارش روزنامه یدیعوت آحارونوت، آمریکا پس از فشار اسرائیل از تصمیم خود برای اعمال تحریم علیه گردان «نتزاه یهودا» عقب نشینی کرد.

به گزارش مشرق، با گذشت چند روز از جنجال‌ها درباره برنامه آمریکا برای تحریم یک گردان ارتش رژیم صهیونیستی، دو مقام اسرائیلی گفتند که این کار منتفی شد.

این دو مقام به روزنامه یدیعوت آحارونوت گفتند که آمریکا گردان نتزاه یهودا را تحریم نخواهد کرد. به گفته آنها، پس از فشار همه طیف‌های سیاسی در اسرائیل، آمریکا تصمیم گرفته که این گردان را تحریم نکند.

پیش‌از این، وبگاه «آکسیوس» به نقل از سه منبع آمریکایی آگاه گزارش کرد که وزیر خارجه آنتونی بلینکن ظرف چند روز آینده، تحریم‌هایی را علیه این گردان «به دلیل نقض حقوق بشر در کرانه باختری» اعلام می‌کند.

به دنبال انتشار این خبر، بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و همچنین رهبر اپوزیسیون این رژیم یائیر لاپید به صورت جداگانه با این اقدام احتمالی مخالفت کردند.

طبق قانون ۱۹۹۷ به نوشته «پاتریک لیهی»، ارسال کمک‌های خارجی آمریکا و برنامه‌های آموزشی وزارت دفاع ایالات متحده در اختیار یگان‌های امنیتی،‌نظامی و پلیسی که مرتکب نقض حقوق بشر می‌شوند، قرار نمی‌گیرد.

نتزاه یهودا بعنوان یک یگان ویژه از سربازان افراطی یهودی تشکیل شد که همگی اعضای آن را مردان تشکیل می‌دهند. نظامیان این گردان علیه غیرنظامیان فلسطینی درکرانه باختری مرتکب خشونت می‌شوند.

نتانیاهو گفته بود که با چنین تصمیمی مبارزه خواهد کرد و لاپید اعمال تحریم آمریکا علیه این گردان را «اشتباه» خواند و گفت که این رژیم «باید اقدام و آن را لغو کند».

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • انتقاد کاربران عراقی از توییت اردوغان درباره بغداد
  • هیاهو برای هیچ؛ آمریکا گردان اسرائیلی را تحریم نمی‌کند
  • دیدار دبیر شورای عالی امنیت ملی و همتای عراقی وی در سن‌پترزبورگ
  • خبرگزاری آمریکایی: احتمالاً بایدن تحریم‌های نفتی ایران را اجرا نخواهد کرد
  • رویترز: حمله به نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه
  • جزییات تفاهمنامه ۴ جانبه بغداد منتشر شد
  • حمله پهپادی به نظامیان آمریکایی در پایگاه عین الاسد
  • رئیس جمهور ترکیه در سفر رسمی وارد بغداد شد
  • حمله مقاومت عراق به پایگاه آمریکا در شمال شرق سوریه
  • حمله مقاومت عراق به پایگاه آمریکا در دیرالزور سوریه