Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی بختیاری امروز در همایش شبکه بانکی یاور توانمندی‌سازی اقتصادی نیازمندان که در اردوگاه ثامن الائمه برگزار شد، با بیان اینکه در کمیته امداد حدود ۷۰ هزار دانشجو و  ۳۷۵ هزار دانش آموز تحت پوشش هستند، اظهار کرد: در برنامه ششم توسعه سالانه باید ۱۰۰ هزار نفر اشتغال ایجاد شود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور با بیان اینکه سهم کمیته امداد از ایجاد اشتغال ۷۰ هزار نفر و سهم بهزیستی ۳۰ هزار نفر است، افزود: با توجه به تبصره ۱۶ باید برای اشتغال نهادهای حمایتی پنج هزار میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافت که از این میزان سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سهم کمیته امداد امام خمینی(ره) خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بختیاری با اشاره به اینکه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان نیز سهم بهزیستی است، تصریح کرد: کمیته امداد در سال ۹۷، ۱۴۸ هزار شغل ایجاد کرده است.

وی با تاکید بر اینکه از محل تسهیلات روستایی سال گذشته هم مقداری به‌ بودجه امسال اضافه شده است، ابراز کرد: با توجه به تسهیلات یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات روستایی برای ۳۰ هزار نفر اشتغال زایی شده است.

در ادامه این نشست حبیب‌الله آسوده، مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی اظهار کرد: شبکه بانکی ۱۲۰۰ میلیارد تومان به کمیته امداد استان کمک کرده است لذا در این راستا ۱۲۰ هزار اشتغال در استان ایجاد شد. 

وی با اشاره به اینکه ۴۲ هزار طرح اشتغال زایی توسط مددجویان در خراسان رضوی به وجود آمده، ابراز کرد: کمیته امداد استان ۲۰۰ هزار خانواده را تحت پوشش خود دارد.

آسوده گفت: در صورت تداوم کمک‌های مالی بانک‌ها، می‌توان به تعداد زیادی از خانواده‌ها در کمیته امداد کمک کرد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی گفت: خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد ظرفیت و توان بالایی در اشتغال زایی دارند.

در ادامه همچنین حسن مونسان، رئیس هماهنگی امور بانک‌های خراسان رضوی به‌شرایط دشوار کشور اشاره و تصریح کرد: طی هشت ماه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، شاهد رشد ۴۲ درصدی در پرداخت تسهیلات به حوزه صنعت و معدن استان، رشد ۳۲ در بخش کشاورزی، رشد ۲۳ درصدی در بخش خدمات و بازرگانی و ۷۰ درصدی در بخش ازدواج بودیم.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۱۸۰ واحد توسط بانک‌های استان تملیک شده بود، گفت: امسال ۵۰ واحد را واگذار کردیم و درصددیم ۱۳۰ واحد تملیکی دیگر را هم واگذار کنیم.

مونسان امسال حتی یک واحد هم به‌ تملیک بانک‌ها در نیامده است، ادامه داد: در سال ۹۷، مبلغ مصوب برای کمیته امداد دو هزار و ۵۶۱ هزار میلیارد تومان بوده که از این میزان ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان پرداخت شده است.

گفتنی است؛ در این مراسم از جمعی از مدیران بانکی خراسان رضوی تقدیر به عمل آمد.

کد خبر 4796105

منبع: مهر

کلیدواژه: مرتضی بختیاری کمیته امداد امام خمینی مشهد حسن مونسان انتخابات مجلس شورای اسلامی بوشهر مجلس شورای اسلامی ایلام گرگان قزوین یاسوج بارش برف ثبت نام کاندیداها تعطیلی مدارس بیرجند شهرکرد ویروس آنفلوانزا کهگیلویه و بویراحمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۷۳۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت بیش از یک هزار فقره تسهیلات اشتغال در ایلام

                                                                                      به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ مرتضی دالوند اظهار داشت: پارسال بیش از یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات از سوی این صندوق در بخش‌های خدمات، کشاورزی، صنعت و رفاهی پرداخت به متقاضیان پرداخت شده است.   وی افزود: ۷۵۳ فقره تسهیلات ارزان قیمت اشتغال و ضروری با اعتباری بیش از یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۲ توسط این صندوق در استان پرداخت و زمینه اشتغال ۸۰۰ نفر نیز فراهم شده است.   مدیر صندوق کارآفرینی امید ایلام اضافه کرد: صندوق استان در سال ۱۴۰۲ با ابلاغ اعتبارات بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ توانست با عملکردی مناسب، اعتبار مربوط به دستگاه های، چون کمیته امداد، بهزیستی و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی را جذب و تسهیلات اشتغال ارزان قیمت به متقاضیان معرفی شده از سوی دستگاه‌های اجرایی پرداخت کند.   وی اضافه کرد: در این راستا تعداد ۲۲۸ فقره تسهیلات با اعتبار بیش از ۶۳۰ میلیارد ریال طی سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ پرداخت کرد و صندوق کارآفرینی امید استان ایلام با این عملکرد رتبه ممتازی در بین بانک‌های عامل در استان کسب کرده است.   مدیر صندوق استان ایلام در خصوص اقدامات و خدمات صندوق استان در سفر ریاست جمهور به استان ایلام توضیح داد: صندوق استان از سال ۱۴۰۰ تا پایان سال گذشته با تامین مالی و پرداخت ۲۵۲ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه اشتغال و ضروری به ۹۴۲ فقره درخواست مردمی سفر رییس جمهور پاسخ داده است.   وی در مورد حمایت از کارآفرینان روستایی و مناطق محروم اعلام کرد: صندوق استان ایلام تعداد یک هزار و ۶۳۳ فقره تسهیلات اشتغال روستایی با اعتبار بیش از یک هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال با استفاده از منابع مشترک صندوق توسعه ملی از ابتدای شروع این طرح در سال ۱۳۹۷ تا سال گذشته را پرداخت و زمینه اشتغال برای ۲ هزار و ۴۱۳ نفر فراهم کرده است.   مدیرصندوق کارآفرینی استان ایلام گفت: در سال گذشته بصورت ویدئوکنفرانس و با حضور معاون اجرایی و سرپرست نهاد رییس جمهور و مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید تعداد ۴۵ طرح اشتغالزایی کسب وکار خرد و کوچک در سطح استان با حمایت مالی صندوق استان با سرمایه گذاری کل ۳۶۸ میلیارد ریال در دهه مبارک فجر همزمان با سراسر کشور افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.   وی ادامه داد: صندوق کارآفرینی امید این تسهیلات را در حمایت مالی از جوانان تحصیل کرده و دارای مهارت، زنان خودسرپرست، نخبگان و کارآفرینان در قالب ایجاد کسب و کار خرد و کوچک با رویکرد توانمندسازی و شبکه سازی هم افزا و تکمیل زنجیره ارزش با اولویت مناطق محروم و مناطق روستایی پرداخت کرده است.

دیگر خبرها

  • پرداخت تسهیلات خوداشتغالی به مددجویان شهرستان نور
  • اولویت کمیته امداد، توانمندسازی مددجویان در حوزه اشتغال و مسکن است
  • نهادهای بین‌المللی در برابر جنایات رژیم صهیونیستی ورود جدی کنند
  • پرداخت ۷۳ درصد تسهیلات اشتغالزایی مددجویان در اردبیل
  • توانمندسازی مددجویان کمیته امداد در سه محور اشتغال، مسکن و فرهنگی
  • تخصیص ۵۵۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی در اردستان
  • ارائه تسهیلات اشتغال به مددجویان اردستانی
  • پرداخت تسهیلات ۵۵۰میلیاردی به مددجویان اردستان
  • اشتغال بیش از ۴ هزار نفر در معادن شهرستان بردسکن
  • پرداخت بیش از یک هزار فقره تسهیلات اشتغال در ایلام