Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-16@23:01:27 GMT

آماده واکنش به اقدامات متقابل آمریکا هستیم

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۷۳۳۴۱

وزارت خارجه کره شمالی امروز پنج شنبه ضمن انتقاد و احمقانه خواندن اقدام آمریکا برای برگزاری جلسه شورای امنیت سازمان ملل علیه این کشور اعلام کرد پیونگ یانگ آماده است تا به اقدامات واشنگتن پاسخ دهد.

اخبار بین الملل - خبرگزاری دولتی کره شمالی به نقل از سخنگوی وزارت خارجه این کشور گزارش داد: آمریکا درباره اقدام متقابل در این نشست (شورای امنیت) صحبت کرد و ما اعلام کردیم چیزی برای از دست دادن نداریم و آماده هستیم تا به هر اقدام متقابلی که واشنگتن اتخاذ می‌کند، پاسخ دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کلی کرفت، نماینده آمریکا در سازمان ملل با تهدید کره شمالی گفت: آزمایش موشک‌های بالستیک برای پیونگ یانگ تبعات خواهد داشت. علی‌رغم تلاش‌های دولت ترامپ برای تعامل، این اقدامات کره شمالی غیرسازنده است.

او تاکید کرد: امیدواریم کره شمالی از سیاست خصمانه خود عقب نشینی کند و راه تعامل و گفت‌وگو را برگزیند. شورای امنیت باید آماده روند اقدامات کره شمالی باشد. واشنگتن آماده است در مذاکرات با کره شمالی از خود انعطاف نشان دهد.

بیش از یک سال است که رهبران کره شمالی و آمریکا در حال مذاکره برای خلع سلاح هسته‌ای شبه جزیره کره هستند. واشنگتن علی رغم برداشتن گام‌هایی مهم از سوی پیونگ یانگ برای خلع سلاح، هیچ گامی برای کاهش تحریم‌های این کشور برنداشته است. دو دیدار میان کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی و دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا باعث بهتر شدن اوضاع پیونگ یانگ نشده است.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: آمریکا سازمان ملل پیونگ یانگ اخبار بین الملل سازمان ملل شورای امنیت سازمان ملل عقب نشینی کره شمالی واشنگتن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۷۳۳۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر خزانه‌داری آمریکا: ایران را تحریم می‌کنیم

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، جانت یلن وزیر خزانه داری دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا روز سه شنبه به وقت محلی در سخنانی در واشنگتن دی سی گفت: آمریکا از تحریم‌ها برای مختل کردن فعالیت «خرابکارانه» ایران استفاده خواهد کرد.

وزیر خزانه‌داری آمریکا مدعی شد: حمله ایران به اسرائیل در آخر هفته گذشته و تامین مالی گروه‌های شبه‌نظامی در غزه، لبنان، یمن و عراق، ثبات در خاورمیانه را تهدید می‌کند و می‌تواند باعث تاثیر منفی اقتصادی شود.

او حمله ایران به اسراییل را بی سابقه خواند و گفت که وزارت خزانه داری از اختیارات تحریمی خود استفاده خواهد کرد و با متحدان خود برای "ادامه ایجاد اختلال در فعالیت های بدخواهانه و بی ثبات کننده رژیم ایران" همکاری خواهد کرد.

وزیر خزانه داری آمریکا اعلام کرد که واشنگتن از تحریم های مالی برای منزوی کردن ایران و مختل کردن توانایی این کشور برای تامین مالی گروه های نیابتی و حمایت از جنگ روسیه در اوکراین استفاده می کند.

یلن یادآور شد که وزارت خزانه داری از زمان آغاز به کار دولت بایدن بیش از ۵۰۰ فرد و نهاد مرتبط با تروریسم و تامین مالی تروریسم توسط رژیم ایران و حامیان آن را هدف قرار داده است.

او گفت که این تحریم ها شامل هدف قرار دادن برنامه‌های موشکی و پهپادی ایران و تامین مالی حماس، حوثی‌ها در یمن، حزب‌الله لبنان و گروه‌های شبه‌نظامی عراقی است.

یلن بدون اشاره به جزئیات گفت: «از حمله این هفته تا حملات حوثی‌ها در دریای سرخ، اقدامات ایران ثبات منطقه را تهدید می‌کند و می‌تواند تاثیر منفی بر اقتصاد داشته باشد.»

او که در نشست خبری این هفته صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی که مقامات ارشد مالی را از سرتاسر جهان به واشنگتن می‌آورد، افزود که واشنگتن به استفاده از ابزارهای اقتصادی برای تحت فشار گذاشتن حماس ادامه می دهد، اما گفت که وزارت خزانه داری بر این نکته تاکید دارد که تحریم های این کشور نباید مانع کمک های حیاتی شود.

او خواستار اقدام فوری برای پایان دادن به درد و رنج فلسطینیان در غزه شد و خاطرنشان کرد که کل جمعیت بیش از ۲ میلیون نفری غزه با ناامنی غذایی حاد مواجه است و بیشتر مردم آواره شده اند.

وزیر خزانه داری آمریکا مدعی شد : «همه ما که اینجا در این جلسات هستیم، وظیفه داریم هر کاری که می توانیم برای پایان دادن به این رنج انجام دهیم.»

یلن خاطرنشان کرد که واشنگتن همچنین از تحریم ها برای هدف قرار دادن خشونت شدید شهرک نشینان در کرانه باختری استفاده می کند.

وزیر خزانه‌داری آمریکا اوایل فروردین ماه سال گذشته در نشستی با کنگره آمریکا درباره اینکه آیا تحریم‌ها رفتار ایران را در راستای چیزی که آمریکا می‌خواست، تغییر داده است، گفته بود: بسیار کمتر از چیزی که به طور ایده‌آل می‌خواستیم.

یلن گفته بود که واشنگتن به دنبال راه‌هایی برای تقویت تحریم‌ها علیه ایران است اما اذعان کرد که تحریم‌ها به ایجاد تغییر سیاست و رفتار ایران به گونه‌ای که آمریکا انتظار داشت، منجرنشده است.

روزنامه وال استریت ژورنال سال ۲۰۲۲ در گزارشی نوشته بود که استفاده بیش از حد دولت‌های پیشین آمریکا از ابزار تحریم و بی‌اثر شدن آن‌ها موجب بازبینی در این سیاست شده اما مقامات آمریکایی در وزارت خزانه‌داری پس از یک بررسی ۹ ماهه اعلام کردند تحریم‌ها همچنان یک ابزار مهم در سیاست آمریکا باقی خواهد ماند که باید بهینه شوند.

ایران پس از امضای برجام در سال ۱۳۹۴ با هدف لغو تحریم های ظالمانه، به عنوان کشوری مسئولیت پذیر، تعهدات خود را بدون عیب و نقص اجرا کرد و این مساله در ۱۶ گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی مورد تائید قرار گرفت. اما پس از ورود دونالد ترامپ به کاخ سفید در ژانویه ۲۰۱۷ (دی ماه ۱۳۹۵) و پس از چند اقدام مقدماتی، نهایتاً با اتخاذ مواضع مغایر با مفاد برجام، با خروج یکجانبه و غیرقانونی آمریکا از آن در ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ (۸ می ۲۰۱۸)، در دو مرحله تحریم‌های ثانویه آن علیه ایران بازگردانده شد.

دولت دموکرات جو بایدن پس از روی کار آمدن در ژانویه ۲۰۲۱، اقدام یکجانبه دولت سابق این کشور را برای خروج از توافق ایران و گروه ۱+۵ محکوم کرد اما تاکنون دربرابر هرگونه اقدام معتبر برای جبران رفتار نادرست گذشته به دلایل مختلف کوتاهی کرده است.

دیگر خبرها

  • وزیر خزانه‌داری آمریکا: ایران را تحریم می‌کنیم
  • حسین علایی: حمله موشکی و پهپادی موجب احیا قدرت بازدارندگی ایران شد/ راهبرد ایران از «سکوت و خویشتنداری» به «واکنش متقابل» تغییر یافته است/ حمله دوباره اسرائیل به معنای طراحی یک تهاجم جدید خواهد بود
  • بازدید مقام آمریکایی از مرز بین دو کره و یک پیام برای چین و روسیه
  • واشنگتن‌پست: تحریم ایران برای آمریکا دشوار است
  • هشدار تهران به اسرائیل نسبت به هرگونه واکنش متقابل + فیلم
  • واشنگتن و متحدانش به‌دنبال راه‌های جدید اجرای تحریم‌های کره شمالی
  • دانش آموز والیبالیست خراسان شمالی در اردوی تیم ملی
  • تأکید رهبر کره شمالی بر توسعه روابط پایدار با چین
  • تأکید رهبر کره شمالی بر توسعه روابط پایدار و بلندمدت با چین
  • دیشب در تل آویو چه خبر بود ؟ هشدار ایران به تل آویو و کاخ سفید و واکنش آمریکا