Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-18@10:18:36 GMT

ادامه اعتصاب‌ها و ناآرامی‌ها در فرانسه

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۷۳۳۵۹

گزارش دیروز نخست وزیر فرانسه درباره جزئیات طرح اصلاح بازنشستگی برای اکثریت مردم قانع کننده نبود و نتوانست شعله‌های خشم معترضان را کاهش دهد.

اخبار بین الملل - امروز بیشتر شهر‌ها صحنه تظاهرات است. معترضان بندر حیاتی مارسی در جنوب فرانسه را به طور کامل تعطیل کردند.

نخستین و بزرگترین سندیکای کاری (CFDT) که تاکنون نظاره گر میدان مناقشات بود، اعلام کرد طرح ارائه شده دولت از خط قرمز خواسته‌های آنها عبور کرده و از امروز به دیگر سندیکا‌ها و اتحادیه‌های کاری مخالف این طرح خواهد پیوست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس جدیدترین نظرسنجی که موسسه آماری اِلاب (ELABE) درباره سن محوری طرح پیشنهادی برای ۶۴ سال انجام داده است، ۵۴ درصد از فرانسویان ابراز مخالفت کردند و فقط ۴۶ درصد موافقت نسبی خود را با این طرح ابراز کرده اند.

این لایحه قرار است در ماه فوریه سال آینده (حدود دو ماه دیگر) به مجلس ملی فرانسه ارائه شود. در دو هفته باقی مانده به جشن‌های سال نو میلادی، فروشگاه‌ها و مراکز تجاری خلوت و کاملا از رونق افتاده است و از آن ازدحام همیشگی مشتریان این ایام خبری نیست.

بر اساس اعلام موسسات آمارگیری، ضرر و زیان ناشی از اعتصاب‌ها برای بخش‌های تجاری و صنعت جهانگردی، نجومی و غیرقابل تصور است.

با ادامه اعتصابات به ویژه در شبکه‌های حمل و نقل شهری، ازدحام بی سابقه مردم در ایستگاه‌های مترو و راه آهن بیداد می‌کند؛ چنین وضعیتی خطرات بالقوه و پیش بینی نشده‌ای در بردارد که نگران کننده است.

اعتصاب کنندگان ۷ پالایشگاه از ۸ پالایشگاه موجود در فرانسه را در حالت بلوکه قرار دادند به ویژه پالایشگاه‌های توتال و اِسو که بیشترین پالایش بنزین و گازوئیل را انجام می‌دهند.

مردم خشمگین به سیاست‌های دولت امانوئل مکرون در بیشتر شهر‌های بزرگ تظاهرات کرده اند. از مارسی در جنوب فرانسه هم خبر رسیده بندر مهم و حیاتی این استان بسته شده و همه‌ فعالیت‌های این بندر در زمینه حمل و نقل دریایی و مسافربری برای جزیزه کُرس و الجزایر متوقف شده است و کشتی‌های باری هم قادر به تخلیه و بارگیری نیستند.

پلیس فرانسه اعلام کرد منطقه صنعتی بندر آور به عنوان نخستین بندر فرانسه برای تردد کانتینر‌ها، روز پنجشنبه توسط بیش از هزار نفر از معترضان مسدود شد.

کنفدراسیون عمومی کار که اعتراضات به اصلاحات نظام بازنشستگی را سازمان دهی می‌کند شمار شرکت کنندگان در این اعتراضات را ۵ تا ۶ هزار نفر اعلام کرده است.

ساندرین ژرار، دبیر اتحاد محلی کنفدراسیون عمومی کار آور اعلام کرد ما ۵ تا ۶ هزار نفر در هشت نقطه اصلی بودیم. در حال حاضر همه فعالیت‌های بندری متوقف شده است. سراسر منطقه صنعتی مسدود شده است. ما خوشحالیم.

او افزود اظهارات روز گذشته نخست وزیر ما، میزان اعتراضات را افزایش داد.

ادوار فیلیپ، نخست وزیر فرانسه پیشتر شهردار و نماینده شهر بندری آور بود.

اعتراض به اصلاحات نظام بازنشستگی در فرانسه با اعتصاب گسترده برای هشتمین روز در سیستم حمل و نقل عمومی همراه است.

این اعتصاب‌ها شهر‌های بزرگ این کشور را فلج کرده است. یک روز پس از اعلام جزئیات طرح اصلاحات توسط نخست وزیر که به شدت از سوی اتحادیه‌های کارگری کشور مورد انتقاد قرار گرفته است احتمال دارد اعتراضات تشدید شود.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: اخبار بین الملل فرانسه امانوئل مکرون بازنشستگی فرانسه مارسی امانوئل مکرون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۷۳۳۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۱۰ برابری صادرات راه آهن تهران در فروردین ۱۴۰۳

تین نیوز

میزان صادرات ریلی راه آهن تهران در نخستین ماه سال ۱۴۰۳ به بیش از ۵ هزار تن رسید که این رقم ۱۰ برابر میزان صادرات در مدت مشابه سال گذشته است.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، میزان صادرات ریلی اداره کل راه آهن تهران در یک ماه اول سال ۱۴۰۳ با عبور از مرز ۵ هزار تن رشدی ۱۰ برابری را نسبت به مدت مشابه سال قبل تجربه کرده است.

بخش عمده این محمولات که شامل شمش آهن- کلاف مفتول- سنگ نمک و محموله صادراتی ماکارونی است از مرکز لجستیک آپرین (بندر خشک) بارگیری و به مقاصد خود در کشور ترکیه صادر گردیده است.

لازم به ذکر است پیش بینی می شود با رفع موانع حضور گمرک در بندر خشک ریلی آپرین، میزان حمل و نقل ریلی در بخش بین الملل شامل صادرات، واردات و ترانزیت با ادامه روند روبه رشد جهش قابل توجهی نسبت به سال گذشته داشته باشد.

اداره کل راه آهن تهران دارای سه گمرک با اتصال ریلی مستقیم است که گمرکات غرب و شهریار از طریق ایستگاه نیکپسندی و گمرک بندر خشک آپرین از طریق ایستگاه آپرین به شبکه سراسری راه آهن متصل می شوند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • اعتصاب‌های گسترده یونان را فلج کرد
  • رشد ۱۰ برابری صادرات راه آهن تهران در فروردین ۱۴۰۳
  • سخنگوی کرملین: پیشنهادی برای آتش بس در زمان المپیک دریافت نکرده ایم
  • فعالیت بنادر مسافری هرمزگان متوقف شد
  • بنادر مسافربری هرمزگان تعطیل شد
  • توقف موقت فعالیت بنادر مسافری هرمزگان
  • توقف رفت و آمد در بندر مسافری شهید حقانی
  • توقف رفت و آمد در بندرشهید حقانی
  • سایه شوم اعتصاب‌های گسترده بر سر بازی‌های المپیک پاریس
  • فراخوان برای تداوم اعتصاب‌ها در پست بانک آلمان