Web Analytics Made Easy - Statcounter

کیانوش جهانپور گفت: کلیه فروشگاه‌های مواد غذایی موظفند محصولات و فرآورده‌های غذایی را از شرکتهای پخش مجاز و رسمی تحویل بگیرند و در صورت تحویل اقلام از پخش کنندههای غیرمجاز، در مقابل پیامدهای آن مسوول خواهند بود.

جهانپور افزود: در مورد مشاهده جسم خارجی از جمله قرص و کپسول در تعدادی از بسته‌های فرآورده‌های غذایی از جمله ویفر، کیک و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. در برخی مناطق جنوبی کشور، بررسی‌های همکاران ما حاکیست موضوع به هیچ‌وجه به سطح تولید و پخش کلان مرتبط نبوده و موارد احتمالی بصورت مشکوکی در سطح عرضه مشاهده یا گزارش شده است که به نظر میرسد موضوعی فراتر از حوزه سلامت بوده و حتی می تواند ابعاد انتظامی، سیاسی و امنیتی داشته باشد.

وی ادامه داد: نحوه جا گذاری اجسام خارجی در مواردی که گزارش شده است، آنهم در تعدادی از محصولات منسوب به بیش از ۱۲ شرکت مختلف، مشخصا در نواحی خاصی از نوار ساحلی جنوب کشور، ارتباطی به خطوط تولید و کارخانجات صنایع غذایی نداشته و به احتمال قوی افرادی با انگیزه‌های خاص در سطح عرضه مداخلاتی داشته‌اند و اولین اقدام در این زمینه رهگیری مسیر پخش این موارد هست که می‌تواند عامل یا عاملین را مشخص کند.

وی ادامه داد: در این راستا موکدا به همه فروشگاه‌های مواد غذایی لزوم تامین اجناس از شرکت‌های توزیع و پخش مجاز، رسمی و شناسنامه‌دار مواد غذایی توصیه می شود و در صورت عدم رعایت، با فروشگاه‌های عرضه کننده‌ای که اقلام خود را از توزیع کننده‌های غیر رسمی و غیرمجاز تهیه کنند برخورد قانونی خواهد شد.

۲۳۲۳۵۲۳۱

کد خبر 1330503

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: مسمومیت مواد غذایی سازمان غذا و داروی آمریکا دارو باشگاه استقلال آندره استراماچونی لیگ برتر نوزدهم موسیقی وزارت بهداشت ایران و آمریکا انگلیس باشگاه پرسپولیس ایالات متحده آمریکا جرمی کوربین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۷۳۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت عرضه دارو‌های گیاهی در عطاری‌ها


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از ایفدانا، بهادر صیدمحمدیان معاون فنی اداره کل طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو  با تأکید بر اینکه عطاری‌ها حق فروش و عرضه هیچگونه دارو یا فرآورده دارویی را ندارند، گفت: عطاری‌ها فقط می‌توانند گیاهان دارویی مجاز و غیرسمی ارائه دهند.

معاون فنی اداره کل طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو افزود: هرگونه فروش دارو یا فرآورده داروییاز جمله  داروی گیاهی، طبیعی و سنتی یا دارو‌های شیمیایی و بیولوژیک در محلی غیر از داروخانه از جمله عطاری‌ها تخلف است.

بهادر صیدمحمدیان گفت: در صورت مشاهده دارو و فرآورده دارویی در عطاری‌ها ، بازرسان سازمان غذا و دارو می توانند این فرآورده‌ها را به عنوان محصولات قاچاق ضبط و بر اساس ضوابط با عطاری مربوطه برخورد می‌کند.

دیگر خبرها

  • هشدار به خانم‌ها در استفاده از رُژ لب
  • رژلب‌ها حاوی فلزات سنگین و مواد سمی هستند
  • هشدار برنامه جهانی غذا درباره بحران گرسنگی در غزه
  • ایران به جایگاه خود در کدکس کشاورزی باز می گردد
  • هشدار به خانم‌ها در استفاده از رُژ لب/ وجود مواد مضر و سمی
  • هشدار سازمان غذا و دارو به خانم ها درباره استفاده از رژهای لب
  • معاون سازمان غذا و دارو: عطاری‌ها حق فروش دارو یا فرآورده دارویی را ندارند
  • ممنوعیت عرضه دارو‌های گیاهی در عطاری‌ها
  • کدام موادغذایی حاوی سطح خطرناک‌تری از مواد شیمیایی ماندگار هستند؟ چه خوراکی‌هایی را باید کمتر خورد؟
  • امحای بیش از چهار تن مواد غذایی تاریخ گذشته در گلپایگان