Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه اجتماعی ــ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد گفت: مساجد و هیئات باید با ورود به خدمات اجتماعی پایگاهی برای حل مشکلات مردم در هر محله باشند.

به گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام علیرضا نجیمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد 21 آذرماه در جمع اعضای شورای هیئات مذهبی و کانون مداحان شهرستان اشکذر  از هیئات و مداحان به عنوان دو بازوی توانمند این سازمان در حوزه مسائل فرهنگی و تبلیغی یاد و اظهار کرد: ارتباط موثر با این دو تشکل در مرکز استان و شهرستان‌ها از اولویت‌های برنامه‌ای این اداره کل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مساجد و هیئات تنها نباید به نمازو سینه زنی اکتفا کنند افزود: مساجد و هیئات باید با ورود به خدمات اجتماعی پایگاهی برای حل مشکلات مردم در هر محله باشند.

نجیمی تصریح کرد: اعتبار اجتماعی مساجد و هیئات سرمایه عظیمی است که می توان در حل بسیاری از امور اجتماعی مربوط به اهالی محل از آن بهره برد.

وی افزود: باید در حوزه مسائل فرهنگی و دینی به تجربیات گذشتگان خود مراجعه کنیم که چگونه با استفاده از ظرفیت مساجد اقشار مختلف را به این پایگاه‌های عظیم مردمی جذب و نیازهای آن‌ها را مرتفع می‌کردند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد بر لزوم ایجاد درآمد پایدار در حوزه مسائل دینی و فرهنگی تاکید کرد و افزود: باید به حل این موضوع اهتمام جدی داشته باشیم تا نسل‌های آینده هچون ما با چالش‌های امروز در فعالیت‌های فرهنگی روبرو نباشند.

وی با حضور در جمع روحانیون شهرستان اشکذر نیز با بیان اینکه سازمان تبلیغات اسلامی نسبت به روحانیون نقش پدری بر عهده دارد و تمام هم و غم خود را جهت پیگیری امور روحانیون و حل مشکلات آنها به کار می‌گیرد گفت: اما از طرف دیگر سازمان باید در مقابل امور مربوط به روحانیون سنگ صبور مردم بوده و با میانجگری برخی اختلاف نظرهای موجود را حل کند.

نجیمی ساماندهی حضور ائمه جماعات درمساجد را از برنامه‌های کمیته رسیدگی به امور مساجد استان اعلام کرد و افزود: برای ائمه جماعات مساجد حکم یک ساله صادر و پس از اتمام آن در صورت رضایت امام جماعت و هیئت امناء مسجد این حکم قابل تمدید خواهد بود.

وی به اجرای طرح امام محله در سطح مساجد منتخب استان اشاره کرد و افزود: این طرح در راستای تقویت جایگاه ائمه جماعات و مساجد در سطح محلات اجرا می‌شود.

نجیمی بر لزوم حفظ ذی طلبگی توسط روحانیون تاکید کرد و افزود: خانواده طلاب نیز باید وارد میدان شده و در کنار همسران خود در عرصه‌های فرهنگی و تبلیغی الگو و پیشتاز جامعه باشند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری ایکنا ایکنا یزد اداره کل تبلیغات اسلامی یزد هیئات مذهبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۷۳۴۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یکی از رسالت‌های «مهر» روایت الگوهای موفق حلقه‌های میانی است

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مهدی رحمتی پنجشنبه در دیدار با اعضای نهضت اجتماعی جوانان استان فارس ابتدا پس از معرفی گروه رسانه‌ای مهر بیان کرد: یکی از رسالت‌ها و رویکردهای گروه رسانه‌ای مهر معرفی کنشگران فرهنگی و اجتماعی و به فعلیت رساندن ظرفیت‌های مردمی و حلقه‌های میانی از طریق ظرفیت‌ها و رسانه‌های در اختیار این مجموعه است.

مدیرعامل گروه رسانه‌ای مهر خاطرنشان کرد: در خبرگزاری مهر بنا داریم با الگونمایی صحیح، فضا و محفلی برای روایت الگوهای موفق حلقه‌های میانی و گروه‌های فعال و کنشگران مردمی در موضوعات، محورها و عرصه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی مهیا کنیم.

وی افزود: در این رویکرد علاوه بر کنشگری در پی انتقال دانش و تجربه الگوها به دیگر ظرفیت‌های مردمی هستیم یا به عبارتی به دنبال تجربه‌نگاری و انتقال تجارب با هدف به میدان آوردن ظرفیت‌های مردمی هستیم تا با تکثیر این الگوها به حل مساله برسیم که این توجه به مردم و حلقه‌های میانی مورد تاکید امام راحل و رهبر معظم انقلاب بوده و در شعار امسال نیز متبلور است.

مدیرعامل خبرگزاری مهر با بیان اینکه ما در حوزه کنشگری علاوه بر کنش و عمل نیازمند تحلیل و ایده و پرداختن به مبانی نظری نیز هستیم گفت: در حوزه مسائل فرهنگی و اجتماعی با کمبود تحلیل‌گر و نویسنده شاخص برای ارائه مبانی نظری مواجه هستیم که بتواند در حوزه مسائل اجتماعی و فرهنگی بنویسد یا به تبیین مسائل فرهنگی مثل حجاب و عفاف بپردازد و بر آگاهی جامعه بیفزاید و در این زمینه نیز باید به سمت شناسایی تحلیلگران، نویسندگان و افراد صاحب فکر و ارائه دیدگاه‌های آنان به جامعه هدف برویم.

در ادامه این نشست مسؤول نهضت اجتماعی جوانان استان فارس گفت: این تشکل در ۳۸ شهرستان رابط دارد و اساس تشکیل و فعالیت آن تأکیدات امام راحل مبنی بر تأثیر حضور و نقش مردم و همچنین بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر حضور مردم و حلقه‌های میانی و مردمی‌سازی امور در بیانیه گام دوم انقلاب بود.

شمشاد محبی گفت: ارتباط‌گیری با افراد خیر و کارآفرین جهت کمک به مردم در گام اول و جبهه‌سازی در گام دوم موردنظر ما بود و سپس به تکثیر این حرکت در نقاط مختلف پرداختیم.

محبی افزود: شبکه‌سازی با هدف شناسایی ظرفیت‌های شهرستان‌های مختلف در موضوعاتی مثل خیریه‌ها، صندوق‌های قرض‌الحسنه، حمایت از دامداران و کشاورزان، حمایت از کسب و کارهای خرد و خانگی، کاهش آسیب‌های فردی و اجتماعی از جمله طلاق، خودکشی، اعتیاد و …، ارائه خدمات اجتماعی، عمرانی، نهضت محیط زیست، درخت‌کاری، مبارزه با آفات و ترویج فرهنگ طبیعت پاک از دیگر گام‌هایی است که در این مسیر برداشته‌ایم.

وی گفت: فعالیت اعضا بر چند محور شناخت صحنه، داشتن جهت‌گیری مشخص به سمت تمدن اسلامی، امید آفرینی و جهاد تبیین بنا شده و تاکنون اقدامات زیادی نیز انجام داده‌ایم که نیاز به انعکاس و معرفی دارد.

در ادامه جلسه دیگر اعضا از جمله بهروز صادقی مسؤول نهضت اجتماعی جوانان عشایر استان فارس، حمیدرضا مکارم‌نیا مسؤول شاخه فیروزآباد این نهضت، هدایتی‌زاده از فیروزآباد، امیرحسین پورعلی، فروزان از بختگان، موسوی از اقلید، نصیری از آباده، الله‌یاری از سپیدان، سید محسن انصاری از بیضا نیز به بیان الگوهای خود در حوزه‌های مختلف پرداختند و در کنار انعکاس مشکلات پیش رو، راهکارها و الگوهایی ارائه دادند.

کد خبر 6088809

دیگر خبرها

  • یکی از رسالت‌های «مهر» روایت الگوهای موفق حلقه‌های میانی است
  • مشارکت بیش از ۳۰۰ سازمان مردم نهاد در طرح ملی مشارکت اجتماعی
  •  استفاده از ظرفیت‌های مردمی بهترین راه برای حل معضلات اجتماعی
  • بهترین راه برای برطرف شدن معضلات اجتماعی استفاده از ظرفیت‌های مردمی است
  • تاثیر فرهنگ ‌بر سلامت خانواده ‌
  • تاثیر فرهنگ فرهنگ ‌بر سلامت خانواده ‌
  • حضور دادستان تهران در مسجد قیطریه و رسیدگی به مشکلات شهروندان
  • مطالبات اهالی منطقه ۱۲ از شهردار اصفهان چه بود؟
  • بررسی مسائل و مشکلات محلات حاشیه نشین شهر یزد
  • دیدار نماینده منتخب مردم شهرستان های ابر با وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی