Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدمحمد رضا مرتضوی اظهار کرد: اگر این قرص‌ها در خط تولید جاسازی شده بود، بعد از قرار گرفتن در کوره تغییر رنگ می‌داد و ‌اگر این قرص‌ها در خمیر کیک بودند نیز تغییر شکل می‌دادند، بنابراین رنگ سفید و سالم بودن قرص‌ها نشان می‌دهد که جاسازی قرص‌ها بعد از تولید و پیش از توزیع اتفاق افتاده است.

وی با بیان این‌که جاسازی قرص در کیک ممکن است به قصد قاچاق یا آسیب زدن به افکار عمومی و ایجاد تشویش و نگرانی انجام شده باشد، افزود: اگر هدف از جاسازی قرص در کیک‌ها مسمومیت و آسیب‌زدن بود، می‌توانستند با دسترسی به خمیر، قرص را به صورت مایع در کیک، آن را مسموم کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین به گفته رئیس هیات مدیره کانون انجمن‌های صنایع غذایی ایران قرص‌ها بیش‌تر در کیک‌های لایه‌ای جاسازی شده که می‌توان در آن‌ها لایه‌ها را جدا کرد و کسی متوجه تغییر شکل کیک نمی‌شود.

مرتضوی با تاکید بر این‌که جاسازی قرص از نظر فنی نمی‌تواند در خط تولید اتفاق افتاده باشد،‌ این اتفاق را "امنیتی" توصیف کرد و از پلمب شدن چند انبار نگهدارنده کیک‌های آلوده به قرص خبر داد.

وی همچنین در پاسخ به اینکه کیک‌های آلوده در سطح عرضه کشف شده یا در انبارها، گفت: ظاهرا یک یا دو انبار پلمب شده و اگر از آن انبارها کیکی در بازار توزیع شده باشد جمع‌آوری شده است. وی افزود: اگر جاسازی قرص در کیک‌ها به قصد قاچاق بوده باشد، ممکن است تعداد آن‌ها زیاد باشد.

رئیس هیات مدیره کانون انجمن‌های صنایع غذایی ایران از کشف ردپای برخی از افراد دخیل در این پرونده خبر داد و گفت: آلوده شدن کیک‌ها به قرص فقط در استان‌های سیستان بلوچستان و هرمزگان صورت گرفته و در دیگر استان‌ها شواهدی از این وجود این کیک‌ها وجود ندارد.

وی افزود: با توجه به این‌که آلوده شدن کیک‌ها به قرص در استان‌های مرزی اتفاق افتاده احتمالا این تخلف به قصد قاچاق قرص‌های روانگردان صورت گرفته است.

مرتضوی با بیان اینکه در روزهای آینده اخبار دقیق‌تر منتشر می‌شود، گفت: جاسازی قرص در کیک‌ها در شش یا هفت برند صورت گرفته که بیشتر تولیدکننده کیک‌های لایه‌ای بودند.

رئیس هیات مدیره کانون انجمن‌های صنایع غذایی ایران در پاسخ به اینکه "آیا مردم می‌توانند از سالم بودن خطوط تولید کشور مطمئن باشند؟" اظهار کرد: احتمالا هدف از جاسازی قرص‌ها در کیک قاچاق قرص بوده که بعدا لو رفته است. با این وجود ظرف روزهای آینده این کیک‌ها به طور کامل جمع می‌شوند و جای نگرانی نیست، چراکه آلودگی در برخی مناطق خاص بوده که قابل پیگیری است.

به گزارش ایسنا،‌ در روزهای گذشته عکس و فیلم‌هایی مبنی بر وجود قرص‌ در کیک‌های بسته‌بندی منتشر شد که در پی آن صبح امروز کیانوش جهانپور، رئیس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، با تاکید بر این‌که این قرص‌ها پس از تولید و در مرحله‌ عرضه داخل کیک‌ها گذاشته شده‌،‌ موارد مطرح شده‌ جاسازی قرص در کیک‌ها را مربوط به بیش‌ از ۱۰ شرکت تولید کیک عنوان کرد و گفت که "قاعدتا این‌که یک جسم خارجی در خط تولید بیش از ۱۰ شرکت تولید کیک خوراکی طی دو هفته و به صورت همزمان جاسازی شود، آن‌هم به شکلی که این اتفاق متوجه یک یا دو استان باشد، قطعا مشکوک است و باید از مراجع انتظامی پیگیری شود. نکته قابل توجه اما آن است که تولید کیک نیز در همان استان‌ها صورت نگرفته و از خارج از این استان‌ها به آن جا وارد می‌شود."

همچنین به گفته جهانپور این قرص‌ها انواع گوناگونی داشته و فقط از نوع روانگردان‌ها و مخدرها نبوده است.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۷۳۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قاچاق می‌تواند جهش تولید را با مشکل مواجه کند

طالبی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی در جلسه کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان به عزم راسخ و ویژه دولت سیزدهم بر موضوع مقابله با قاچاق کالا و ارز اشاره کرد و گفت: قاچاق کالا می‌تواند جهش تولید را به صورت جدی به خطر بیندازد.

او  با بیان اینکه پدیده مهلک و شوم قاچاق در کشور و خراسان جنوبی دامن گیر است، افزود: باید از ورود کالای قاچاق به استان و خروج قاچاقی کالا از استان پیشگیری کنیم تا مشکلات و تبعات بعدی آن به حداقل برسد.

طالبی با بیان اینکه مقام معظم رهبری بار‌ها بر موضوع برخورد با کالای قاچاق تأکید کرده اند، اظهار کرد: مقام معظم رهبری تأکید دارند که در این خصوص باید برنامه ریزی لازم برای بستن منافذ قاچاق کالا در ورودی و خروجی‌ها صورت گیرد و برای آن راهکار‌های لازم پیدا شود تا از قاچاق کالا پیشگیری شده و قاچاق به حداقل برسد.

معاون سیاسی استاندار به عوارض شوم ناشی از قاچاق کالا اشاره کرد و ادامه داد: در ورودی‌ها و خروجی‌های رسمی کشور گمرک مستقر است و حقوق و عوارض دولتی را می‌گیرد، اما در موضوع قاچاق این اتفاق نمی‌افتد و کالا بدون پرداخت حقوق دولت خارج و یا وارد می‌شود که این تنها بخشی از تبعات اقتصادی قاچاق کالاست.

او برهم خوردن تعادل بازار عرضه و تقاضا را از دیگر عوارض قاچاق کالا دانست و تصریح کرد: سود آوری و فساد مالی، مختل شدن تولید و صنایع کشور و کارخانه ها، به هم ریختن بازار با اشباع کالای قاچاق، عدم مدیریت صحیح دولت بر مدیریت اقتصادی و تهدید سلامت و بهداشت مردم از دیگر عوارض خسران آفرین کالا‌های قاچار است.

طالبی به عوارض استفاده از لوازم بهداشتی و آرایشی و البسه تاریخ گذشته و قاچاق اشاره کرد و با تأکید بر اینکه اینها تهدیدی برای مردم هستند، گفت: در این خصوص فرهنگ سازی لازم صورت نگرفته تا مردم از عوارض و تهدید‌های بهداشتی کالا‌های قاچاق باخبر باشند.

معاون سیاسی استاندار با بیان اینکه تعامل بین دستگاهی در مقابله با قاچاق کالا و ارز بسیار مؤثر است چرا که یک دستگاه به تنهایی نمی‌تواند با این امر مهم مبارزه کند، عنوان کرد: تعاملات بین دستگاهی برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان با هدف حل مشکل و فراتر از قانون باید باشد.

او با بیان اینکه دولت سیزدهم عزم بسیار ویژه و راسخی در خصوص مبارزه با قاچاق کالا و ارز دارد و بار‌ها رئیس جمهور بر مقابله با کالای قاچاق تأکید داشته اند، گفت: امسال از سوی مقام معظم رهبری با شعار جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری شده که در این زمینه مردم باید با مقابله با کالای قاچاق به افزایش تولید کمک کنند.

طالبی اظهار کرد: چنانچه کالای قاچاق به راحتی بتواند وارد شده، در بازار عرضه شود و به مصرف برسد، جهش تولید که مورد تأکید رهبری و حاکمیت و مسئولان است در سایه این پدیده شوم قرار خواهد گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • زنان تراکتوری مجوز ورود گرفتند
  • قاچاق می‌تواند جهش تولید را با مشکل مواجه کند
  • قاچاق نافرجام حشیش در پوشش خانواده/کشف ۴۰ کیلو حشیش در رشت
  • کشف سوخت قاچاق میلیاردی در قصرشیرین
  • کشف سیگار خارجی قاچاق در آمل
  • کشف ۵ دستگاه ماینر غیرمجاز قاچاق در مراغه
  • معضل بارنامه‌های جعلی/ قاچاق گازوئیل با ۱۰۰ برابر قیمت
  • کشف بیش از هزار قطعه مرغ زنده قاچاق در قاین
  • ضرورت انجام جهش تولید با مشارکت مردم در دستگاه تعلیم و تربیت به صورت مصداقی
  • احتمالا شناسایی فرازمینی‌ها در قمر یخی مشتری