Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-03-29@14:40:59 GMT

بهترین راه پیشگیری از آنفلوآنزا چیست؟

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۷۳۶۴۱

بهترین راه پیشگیری از آنفلوآنزا چیست؟

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، فردین مهرابیان افزود: برای پیشگیری از ابتلا به آنفلوآنزا و یا سرماخوردگی علاوه بر رعایت بهداشت دست با آب و صابون، استفاده از محلول‌های ضدعفونی کننده دست به ویژه قبل از تماس با چشم، بینی و دهان بسیار اهمیت دارد.

وی با تاکید بر ضرورت توجه به شستن مکرر دست ها با آب و صابون اظهار داشت: ویروس بیماری آنفلوانزای فوق حاد انسانی از طریق ترشحات آلوده منتقل می‌شود بنابراین باید از تماس دست با چشم و بینی خودداری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان درباره شیوه درست شست و شوی دست هاتوضیح داد : باید دست ها را خیس کرده و بعد آنها را صابونی سپس کف دست ها، بین انگشتان در قسمت پشت و روبرو شست و شو شود، نوک انگشتان در هم گره نموده و به خوبی تمیز شوند.

وی خاطر نشان کرد: شستها را باید جداگانه و دقیق شست، خطوط کف دست ها با نوک انگشتان شسته ، دور مچ هر دو دست شست و شو شود، دست ها با دستمال خشک و سپس با همان دستمال شیر آب را بسته و دستمال در سطل زباله انداخته شود.

ویروس عامل بیماری آنفلوآنزا بوسیله ترشحات تنفسی بیماران از طریق سرفه و عطسه در محیط پخش شده و از راه‌های استنشاق هوای آلوده به ترشحات تنفسی بیماران، دست دادن، در آغوش گرفتن و روبوسی با بیمارو تماس با اشیای آلوده به ترشحات تنفسی بیمار (مانند دستمال و سطح) منتقل می‌‎شود.

علائم بیماری آنفلوانزا با تب ناگهانی، لرز، سردرد، سرفه خشک، گلو درد و درد عضلانی همراه است، استراحت کافی و نوشیدن هرچه بیشتر مایعات گرم، سوپ و آش برای رفع برخی از علائم و بهبود این بیماری کمک کننده است.

بر اساس آخرین آمار، از ابتدای امسال تاکنون، ۶۸ نفر در گیلان به بیماری آنفلوآنزا مبتلا شدند.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: سرماخوردگی نوشیدن آب آنفلوآنزا شستن دست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۷۳۶۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میدج‌ها در کمین گردشگران تالاب‌های گلستان

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت گلستان نسبت به گزیده شدن گردشگران تالاب‌های گلستان با نیش «میدج‌ها» هشدار داد و گفت: گردشگران هنگام بازدید از جاذبه‌های شمال شهرستان گنبدکاووس، از جمله بازارچه اینچه‌برون و تالاب‌های آلاگل و آلماگل و آجی‌گل مراقب نیش این حشرات باشند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گلستان و به نقل از روابط عمومی اداره کل پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت گلستان، علی باقری با اشاره به افزایش جمعیت حشراتی با عنوان «میدج نیش‌زن» از خانواده سراتوپوگونیده در استان گلستان، اظهار کرد: بارندگی چند ماه اخیر و بیشتر شدن رطوبت خاک باعث افزایش جمعیت این حشرات در تالاب‌ها و مرز اینچه‌برون شده است.

وی نسبت به گزیده شدن توسط این حشرات هشدار داد و افزود: گردشگران هنگام بازدید از جاذبه‌های شمال شهرستان گنبدکاووس، از جمله بازارچه اینچه‌برون و تالاب‌های آلاگل و آلماگل و آجی‌گل مراقب نیش این حشرات باشند.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت گلستان با بیان اینکه «میدج نیش‌زن» حشره‌ای سیاه‌رنگ در ابعاد یک تا سه میلی‌متر است، خاطرنشان کرد: گزش این حشره دردناک بوده و در برخی مواقع به صورت دسته‌جمعی به انسان حمله می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه گزش این حشره ناقل هیچ بیماری به انسان نیست، توضیح داد: فقط در محل نیش حساسیت جزئی پوستی ایجاد می‌شود.

باقری، پوشیدن لباس‌های آستین بلند را از راه‌های پیشگیری از گزیده شدن توسط این حشره عنوان کرد و گفت: خرطوم کوتاه این حشره سبب شده تا مناطق باز بدن از جمله صورت و دست‌ها را برای نیش زدن انتخاب کند.

وی اضافه کرد: قطعاً با گرم شدن تدریجی هوا و کاهش رطوبت و خشک شدن آب‌های راکد جمعیت این حشره کاهش پیدا می‌کند.

کد خبر 740236

دیگر خبرها

  • میدج‌ها در کمین گردشگران تالاب‌های گلستان
  • علت گرفتگی و سفتی دست‌ها در هنگام صبح چیست؟
  • علت گرفتگی و سفتی دست‌ها در هنگام صبح‌ چیست؟
  • راز کثیف نادیده؛ دستان ما چگونه بیماری‌ها را انتقال می‌دهند؟
  • ۲۹۶ هزار واکسیناسیون رایگان دام سبک و سنگین در خوشاب
  • افراد بزرگسال تا ۸۰۰ بار در روز صورت خود را لمس می‌کنند/ ما چطور مریض می‌شویم؟
  • راز کثیف؛ دستان ما چگونه بیماری‌ها را انتقال می‌دهند؟
  • دستان ما چگونه بیماری‌ها را منتشر می‌کنند؟
  • ضرورت پایش مزارع و مبارزه با زنگ زرد گندم در استان فارس
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا