Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر کریمی روز پنج شنبه در جریان سفر وزیر فرهنگ به استان مرکزی و نشست با اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه استان در اراک، اظهار داشت: در طی سال های گذشته استان از حضور و نقش آفرینی وزاری فرهنگ کمتر بهره مند شده است.

وی ادامه داد: استان مرکزی در کنار سبقه تاریخی زادگاه فرهنگ و هنر و خواستگاه مشاهیر در این عرصه است که تنوع آن در کمتر استانی وجود داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس گفت:  سینما و تئاتر در استان مرکزی از سابقه بسیاری برخوردار است اما متاسفانه اکنون مهجور مانده است.

کریمی بیان کرد: از جمله پروژه های مهم فرهنگی تالار مرکزی و کتابخانه مرکزی در شهر اراک است که باید مورد توجه قرار گیرد.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس بیان داشت: مرکز علمی و کابردی فرهنگ و هنر بنا به دلایلی تعطیل شد و شورای عالی امور استخدامی کشور باید برای تعیین تکلیف پرسنل آن ها اقدام و به حل مشکلات آن ها کمک کند.

کریمی گفت: بیش از ۱۱۰ سال از قدمت اولین روزنامه منتشر شده در اراک به نام وقایع می گذرد و امروز نشریات در شان استان نداریم و این حوزه نیاز به توجه جدی و حمایت دارد.

وی افزود: مسایلی مانند ثبات شغلی خبرنگاران، رعایت عدالت در توزیع نشریات باید در حوزه فرهنگ و هنر مورد توجه قرار گیرد. گرانی کاغذ و زینک بسیاری از نشریات محلی را زمین گیر کرده است.

کریمی بیان داشت: با توجه به این که استان مرکزی زادگاه امام راحل است، باید یک جشنواره ملی فرهنگی و هنری با نام امام پایه گذاری شود.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس اظهار کرد: هزاران حافظ، موسسات و هیات های قرآنی در استان وجود دارد و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید به پدیده قرآنی استان مرحوم کربلایی کاظم ساروقی توجه کند و به ساخت تولیدات سینمایی و آثار فرهیخته در این حوزه بپردازد.

کد خبر 4796146

منبع: مهر

کلیدواژه: علی اکبر کریمی نمایندگان مجلس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انتخابات مجلس شورای اسلامی بوشهر مجلس شورای اسلامی ایلام گرگان قزوین یاسوج بارش برف ثبت نام کاندیداها تعطیلی مدارس بیرجند شهرکرد ویروس آنفلوانزا کهگیلویه و بویراحمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۷۴۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی پویش حفاظت از محیط زیست

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ معاون محیط زیست استان مرکزی با اشاره به این پویش گفت: به مناسبت روز جهانی زمین پاک و هفته زمین پاک امروز برنامه‌ای به صورت سراسری و به تبع آن در سطح شهرستان اراک و استان مرکزی اجرا شد. 
خلیلی افزود: مشارکت مردم ایران در برابر پلاستیک و نجات زمین شعار امسال انتخاب شده است. 
او عنوان کرد: این شعار حاکی از اهمیت وجود کیسه‌های پلاستیکی و مضرات آن برای آلودگی آب و خاک است.
معاون محیط زیست استان مرکزی ادامه داد: در راستای پاکسازی و مشارکت مردم سال گذشته در برنامه «مسیر سبز ایران پاک» تقریبا ۳۰۰ کیلومتر از راه‌های اصلی و فرعی استان پاکسازی و حدود ۱۰ هزار کیسه جمع آوری شد. 
خلیلی گفت: این اقدام از جاده‌های اصلی شروع و به مناطق روستایی منتهی می‌شود.

دیگر خبرها

  • اگر اسرائیل دوباره اقدام نظامی کند، پاسخ ایران قوی‌تر خواهد بود
  • ورود استاندار تهران به بحث داغ حجاب؛ نیروی انتظامی میدان‌دار است
  • راه اندازی پویش حفاظت از محیط زیست
  • استاندار تهران: ​دستگاه‌ ها در حوزه عفاف و حجاب از موازی کاری بپرهیزند/ دشمن از هر فرصتی استفاده می‌کند تا اعتقادات مردم را مورد هدف قرار دهد/ به عنوان افسران جنگ نرم موظف هستیم جلوی جریان سازی های دشمن بایستیم
  • استاندار تهران : ​دستگاه‌ ها در حوزه عفاف و حجاب از موازی کاری بپرهیزند
  • از توجه ویژه وزارت فرهنگ به هنرمندان اصیل موسیقی تا حضور دیگر کشورها در نمایشگاه کتاب
  • تذکر استاندار تهران درباره موازی‌کاری در حوزه حجاب
  • دستگاه‌های استان تهران در حوزه عفاف و حجاب از موازی کاری بپرهیزند
  • تجلیل از هنرمندان برتر استان مرکزی
  • رشد ۱۹ درصدی آموزش فنی و حرفه‌ای در استان مرکزی