Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-19@07:04:29 GMT

پناهندگی رییس جمهور بولیوی به آرژانتین

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۷۴۰۶۱

پناهندگی رییس جمهور بولیوی به آرژانتین

وزیر خارجه آرژانتین اعلام کرد رئیس‌جمهور مستعفی بولیوی وارد بوینس آیرس شده و از آرژانتین پناهندگی سیاسی دریافت کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نوشته خبرگزاری فرانسه، «فیلیپه سولا» وزیر خارجه دولت جدید آرژانتین به رسانه‌ها گفت این کشور با اعطای پناهندگی سیاسی به مورالس موافقت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مورالس که اولین رئیس‌جمهور بومی بولیوی بود، با وجود پیروزی مجدد در انتخابات ریاست‌جمهوری که پاییز امسال برگزار شد، از سوی مخالفین به دست بردن در آرا و تقلب متهم شد. او هرچند با برگزاری دوباره انتخابات موافقت کرد، اما نهایتا روز ۱۲ نوامبر (۲۱ آبان) تحت فشار مخالفین مورد حمایت آمریکا، بولیوی را به مقصد مکزیک ترک کرد.

او ماه گذشته برای «انجام امور درمانی» راهی کوبا شد و آنطور که امروز بوینس‌آیرس اعلام کرد، تصمیم گرفته است به آرژانتین پناهنده شود.

همزمان در بولیوی، دولت موقت به ریاست «جنین آنز» در حال پاکسازی نهادهای کشور از حضور متحدان مورالس است. دولت موقت همچنین مورالس را از حضور در انتخابات دوباره منع و تهدید کرده است که رئیس‌جمهور مستعفی را تحت تعقیب قضایی قرار می‌دهد.

مورالس با بیان اینکه نمی‌خواهد در کشورش خونریزی به راه افتد، از حضور در انتخابات انصراف داده و از هوادارانش هم خواسته از خود خویشتنداری نشان دهند. وی در عین حال دولت موقت را به دلیل سرکوب خشونت‌آمیز اعتراضات به تلاش برای «نسل‌کشی بومیان» متهم کرده است.


منبع: فارس

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۷۴۰۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست خبری سخنگوی اقتصادی دولت با حضور رییس سازمان بودجه

نشست خبری سخنگوی اقتصادی دولت با حضور رییس سازمان بودجه نشست خبری سخنگوی اقتصادی دولت با حضور رییس سازمان بودجه به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3069467 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • رییس جمهور وارد فرودگاه بین‌المللی شهدای شاهرود شد
  • رییس جمهور: تاثیر آمارها بر رضایت اجتماعی بررسی شود
  • تسلیت معاون اول رییس‌جمهور در پی درگذشت «پرویز داوودی»
  • رییس‌جمهور طرح تکمیل آبرسانی به گرمسار را افتتاح کرد
  • رئیس‌جمهور: عزم دولت برای تامین آب سمنان جدی است
  • رییس‌جمهور: عزم دولت برای تامین آب سمنان جدی است
  • رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور وارد استان بوشهر شد
  • تامین آب آشامیدنی مهمترین خواسته مردم میامی است
  • نشست خبری سخنگوی اقتصادی دولت با حضور رییس سازمان بودجه
  • افتتاح ۲ هزار و ۵۸ واحد مسکونی استان سمنان در سفر رییس جمهور