Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیخواه با اشاره به اینکه سال گذشته ۴۸ واحد صنعتی دانش بنیان داشتیم، گفت: نمایشگاه هفته پژوهش فرصت مناسبی برای تجاری سازی ایده های نو و ایجاد راهکارهای نوین است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «مجید علیخواه» در بازدید از غرفه شرکت های دانش بنیان و فناور در نمایشگاه هفته پژوهش که در نمایشگاه بین المللی مشهد برگزار شده است، افزود:برگزاری نمایشگاه پژوهش و فناوری ظرفیت مناسبی برای صنعتگران، پژوهشگران و نخبگان به منظور برقراری ارتباط و توسعه همکاری ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی با بیان اینکه محصولات شرکت های دانش بنیان در چند سال اخیر افزایش داشته و باعث تولید جدید در واحدهای صنعتی شده، ادامه داد: مهمترین عامل این امر نشست های B۲B نخبگان دانشگاهی و واحدهای صنعتی بوده که اغلب این نشست ها در نمایشگاه ها انجام شده که خرید ایده و دانش فنی برای طرح های صنعتی صورت گرفته است.

 

وی تأکید کرد: توسعه اقتصادی و افزایش صادرات استان با محصولات شرکت های دانش بنیان در واحدهای صنعتی محقق شده و حرکت مستمر در این مسیر در گرو حمایت بیشتر از دانش، ایده و نوآفرینی نخبگان و دانشگاهیان است.

 

علیخواه با اشاره به اینکه تمامی واحدهای صنعتی باید از این فرصت مهم که نمایشگاه هفته پژوهش ایجاد کرده استفاده کنند، عنوان کرد: این نمایشگاه فرصت و ظرفیت خوبی برای صنعتگران به وجود آورده تا با پژوهش ها و فناوری های روز آشنا شوند.

 

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی با اشاره به هزینه های تولید در واحدهای صنعتی، بیان کرد: استفاده واحدهای صنعتی از محصولات و پروژه های شرکت های دانش بنیان باعث شده که تولیدات آنها با قیمت کمتر و کیفیت بهتر به بازار عرضه شود.

 

وی با بیان اینکه شرکت های دانش بنیان سهم قابل توجهی در تولید و صادرات شهرک‌های صنعتی داشتند، افزود: سال گذشته ۴۸ واحدصنعتی دانش بنیان داشتیم و امسال با همگرایی و استفاده از ظرفیت های مشترک میان شرکت شهرک‌های صنعتی استان و دستگاه ها این تعداد به ۸۸ واحد رسیده که بسیار مطلوب بوده و مانند قبل با حمایت از واحدهای صنعتی و شرکت های دانش بنیان به دنبال توسعه تولید آنها در فضای کسب و کار هستیم.

 

علیخواه خاطر نشان کرد: شرکت شهرک‌های صنعتی استان، همواره فناوری های صنعتی شرکت های دانش بنیان و دانشگاهی را مورد حمایت قرار می دهد تا انتقال آنها به واحدهای صنعتی به سهولت و سریع تر عرضه شود.

 

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی گفت: اکو سیستم نوآوری و فناوری با محوریت طرح های فناورانه، استارتاپ ها، مراکز رشد، شرکت های دانش بنیان و فناور برای تجاری سازی محصولات در پنل های تخصصی زون فناوری در غرفه این شرکت برگزار می شود تا برای صنعتگران و نخبگان تسهیل شود.

پایان پیام/483

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد اجلاس نماز انتخابات فهما کانون های مساجد هفته پژوهش صنایع کوچک نمایشگاه خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۷۴۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه دستاوردهای وقف؛ روایتی از نشانه های رشد اقتصاد دانش بنیان در ایران

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب، سخن از دستاوردهای انقلاب که به میان می آید، نگاه ها در حوزه اقتصاد به شاخص های معمول دوخته می شود.

اشتغال، رشد اقتصادی، ارزش پول ملی، نابرابری های اقتصادی و ...  شاخص هایی هستند که بهبود آن ها در سال های اخیر، به رغم منابع فراوان اقتصادی کشور، زیر منگنه تحریم قرار گرفته اند. اما این، تمام واقعیت های موجود نیست و هنوز امیدواری های زیادی برای رشد اقتصادی ایران زنده است. این را نه از سر شعارزدگی، بلکه با نگاهی ژرف تر به تمام لایه های رشد اقتصادی موجود می توان بیان کرد. اقتصاد دانش بنیان؛ جایی که چشمه های پرشماری از ظرفیت های بالقوه همچنان با قوت در حال جوشیدن هستند.

اما ارتباط این پیشرفتها با سازمان اوقاف و امور خیریه در این است که سازمان اوقاف در زمینه تخصیص وام و مکان به شرکتهای دانش بنیان، بسیار خوب عمل کرده؛ البته که این کار به نفع این سازمان نیز هست؛ چراکه اگر این کار را انجام ندهد، زمینی که در اختیار دارد، از بین می‌رود و برای اینکه این داشته‌ها احیا شود، باید به تحقیقات مرز دانش و شرکت‌های دانش‌بنیان گره بخورد که این سازمان اهمیت این جریان را درک کرده و در زمینه استانی و ملی خوب عمل کرده است.

در گام بعدی سازمان اوقاف و امور خیریه در نظر دارد نمایشگاهی برای معرفی و ارائه تولیدات و آثار این مجموعه های دانش بنیان برگزار کند. 

در همین راستا چهارمین دوره نمایشگاه دستاوردهای وقف با حضور 39 شرکت دانش بنیان از 5 تا 9 اردیبهشت در هتل ارم برگزار می شود.


انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پرداخت ‌خدمات مالی به متقاضیان صندوق پژوهش و فناوری زنجان
  • همکاری دانش‌بنیان دانشگاه مراغه و شرکت فولاد تبریز
  • معرفی برگزیدگان رویداد مدیریت مصرف آب در صنعت نساجی
  • ۷۰۰ غول دانش بنیان در قلب ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • صنعتگران اردبیلی در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادرات ایران
  • نمایشگاه دستاوردهای وقف؛ روایتی از نشانه های رشد اقتصاد دانش بنیان در ایران
  • دانشگاه صنعت ماشین‌سازی تاسیس می‌شود
  • حضور ۳۹ شرکت دانش‌بنیان در نمایشگاه دستاوردهای اوقاف/ شفاف و به‌روز هستیم
  • تشریح دستاورد‌های وقف در نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف و امور خیریه
  • سپند از امتیاز صنایع دفاعی و شرکت‌های دانش‌بنیان برخوردار می‌شود