Web Analytics Made Easy - Statcounter

 پس از قطع دو هفته‌ای اینترنت و لمس ساز و کار فعالیت شبکه ملی اطلاعات از سوی کاربران این تصور به وجود آمد که قرار است با سرعت گرفتن توسعه شبکه ملی، اینترنت جهانی قطع شود.

به گزارش مشرق، پس از قطع دو هفته‌ای اینترنت و لمس ساز و کار فعالیت شبکه ملی اطلاعات از سوی کاربران این تصور به وجود آمد که قرار است با سرعت گرفتن توسعه شبکه ملی، اینترنت جهانی قطع شود اما معاون فرهنگی، اجتماعی و امور محتوایی شورای ملی فضای مجازی گفت: هیچ رابطه‌ای بین شبکه ملی اطلاعات و محدودیت در اینترنت جهانی وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: «نگرانی» دوباره دولت آمریکا درباره اینترنت ایران

امیر خوراکیان در ادامه اظهار داشت: مدتی قبل به دلیل شرایط خاص کشور، محدودیتی برای اینترنت به وجود آمد. متاسفانه‌ مسئله باعث شکل گرفتن این احساس شد که شبکه ملی اطلاعات به معنای ایجاد محدودیت در اینترنت جهانی است. من صریح و جدی می‌گویم که چنین برداشتی نه درست است و نه دقیق.

ببینید: فیلم/ جهرمی: چیزی بنام اینترنت ملی معنا ندارد

وی افزود: هیچ‌ فرد یا مقامی در کشور دنبال محدودیت اینترنت نیست و هدف از توسعه شبکه ملی اطلاعات این است که خدمات داخلی در شرایطی امن، پایدار و دور از دسترس بیگانگان ارائه شود و تبادلات مالی و خدمات مختلف در زمینه‌های گوناگون که مورد نیاز عموم جامعه است در داخل کشور و در یک چرخه ارتباطی امن صورت بگیرد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و امور محتوایی شورای ملی فضای مجازی تاکید کرد: هیچ رابطه‌ای بین شبکه ملی اطلاعات و محدودیت در اینترنت جهانی وجود ندارد و هیچ کس دنبال محدودیت چنین فضایی نیست. مسئله مورد تاکید پایداری سرویس‌های داخلی، تکیه بر امکانات و زیرساخت داخلی و امن بودن خدماتی است که در این چرخه انجام می‌پذیرد.

او با تاکید بر این که با تعابیر نادرست نباید به مفهوم پیشرفته و ارزشمند شبکه ملی اطلاعات ظلم شود، گفت: یکی از مشکلاتی که کشور این روزها با آن درگیر شده مسئله فیشینگ ( Phishing به تلاش برای بدست آوردن اطلاعاتی مانند نام کاربری، گذرواژه، اطلاعات حساب بانکی و مانند آنها از طریق جعل یک وبگاه، آدرس ایمیل و مانند آنها گفته می‌شود) که هر روز اخبار آن را در رسانه‌ها می‌خوانیم. اگر مبادلات مالی از بسترهای داخلی انجام شود، چنین افرادی هیچ‌وقت نمی‌توانند دست به چنین اعمالی بزنند، چون به سرعت شناسایی می‌شوند.

خوراکیان با اشاره به این که تمام دستگاه‌ها به این که سرویس‌های بومی در کشور از پایداری و امنیت برخوردار باشد اهتمام دارند گفت: مشکلات این‌چنینی در بسترهایی صورت می‌گیرد که فرد در آن هویت درستی ندار و نا امنی‌ها از این مسیر جلو می‌رود.

منبع: ایرنا

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز تحولات عراق سلبریتی ها سهمیه بندی بنزین اینترنت شبکه ملی اطلاعات شبکه ملی ارتباطات ارتباطات مشرق امیر خوراکیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۷۴۱۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکرار شکستگی لوله در خیابان میر / محدودیت ترافیکی اعمال شد

به گزارش خبرنگار مهر، منصور شیشه فروش ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به حادثه شکستگی لوله در خیابان میر اصفهان اظهار کرد: اخیراً تعداد حوادث شکستگی لوله آب و فاضلاب در این خیابان رو به افزایش است و طی یک هفته سه مورد حادثه در این خیابان گزارش شده است.

وی با بیان اینکه این حادثه امروز در مقطع پایین پل و به علت نشت آب و فرونشست زمین اتفاق افتاده است، تصریح کرد: تیم فنی و حوادث شرکت آب و فاضلاب به محل اعزام و ضمن انجام حفاری و پایش خطوط لوله از لحاظ نشت یابی نسبت به ایمن سازی و پر سازی محل اقدام نمودند و توسط پلیس راهور اقدامات ترافیکی انجام شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه عملیات نشت یابی خطوط لوله آب شرب در محور خیابان فردا هم انجام خواهد شد، اضافه کرد: با توجه به تعدد وقوع حوادث شکستگی شبکه آب درامتداد خط لوله مقرر شد پس از نشت یابی عملیات تعویض خطوط لوله فرسوده آب و فاضلاب انجام شود.

وی با بیان اینکه به دلیل شرایط فرونشست زمین حوادث شکستگی شبکه‌های آب و فاضلاب طی چند سال اخیر افزایش یافته است، افزود: در سال گذشته بیش از ۳۰ مورد حادثه و در سال جاری تا کنون ۱۲ حادثه گزارش شده است.

شیشه فروش تصریح کرد: از جمله حوادث سال گذشته می‌توان به نشست خیابان و شکستگی شبکه فاضلاب در محور اتوبان شهید آقابابایی و نیز خیابان شهیدان کاظمی اشاره کرد.

وی با بیان اینکه ۳۰۰ کیلومتر کیلومتر از شبکه‌های فاضلاب شهر اصفهان فرسوده و ۳۰ کیلومتر از شبکه‌ها در شرایط بحرانی از لحاظ فرسودگی قرار دارد، افزود: ضروری است که وزارت نیرو برای مدیریت و بهبود این شرایط برنامه‌ریزی فوری داشته باشد.

کد خبر 6085285

دیگر خبرها

  • پنج پیشنهاد مهم دبیر شورای امنیت ملی ایران درباره امنیت اطلاعات/ احمدیان: تسلط آمریکا بر زیرساخت های اینترنت جهانی یک خطر جهانی است
  • 5 پیشنهاد مهم دبیر شورای امنیت ملی ایران درباره امنیت اطلاعات/ احمدیان: تسلط آمریکا بر زیرساخت های اینترنت جهانی یک خطر جهانی است
  • برقراری اینترنت پرسرعت همراه در مسجد شکر طبس
  • اینترنت خانگی 5G چیست؟
  • ضرورت شبکه‌سازی میان مراکز نوآوری و کارآفرینی
  • تسریع اجرای پروژه فیبرنوری استان بوشهر
  • با واتس‌اپ بدون اینترنت، فایل منتقل کنید
  • تکرار شکستگی لوله در خیابان میر / محدودیت ترافیکی اعمال شد
  • پایش مستمر دکل‌های ارتباطی در رابطه با سلامتی مردم
  • اتهام‌زنی نتانیاهو به وزیر جنگ رژیم صهیونیستی