Web Analytics Made Easy - Statcounter

صالحی گفت: پایش علمی و تاثیرگذار مسائل فرهنگی و اجتماعی برای اجرای برنامه‌های فرهنگی بدون برخورداری از داده‌ها، دیتاها و متغیرها امکان‌پذیر نیست.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، سید «عباس صالحی »عصر پنجشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان مرکزی در محل بیت نماینده ولی فقیه در این استان گفت: پاسداری از حریم اسلام، مفاخر ملی، منطقه‌ای و استانی و تشریح آثار آنها برای ایجاد تعلق خاطر در نسل جوان از دیگر مسائلی است که باید در شوراهای فرهنگ عمومی استان‌ها مورد توجه قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود:در گذشته فرهنگ‌های انضمامی آنچنان که باید مورد توجه قرار نگرفته‌اند که ضرورت آن به خصوص در حوزه فرهنگ مصرف، امروز بیش از گذشته احساس می‌شود و باید به طور جدی در شورای فرهنگ عمومی به تبادل نظر گذاشته شود. 

 

 
صالحی افزود: پایش علمی و تاثیرگذار مسائل فرهنگی و اجتماعی برای اجرای برنامه‌های فرهنگی بدون برخورداری از داده‌ها، دیتاها و متغیرها امکان‌پذیر نیست، بنابراین بررسی اقدامات پژوهشی شورای فرهنگ عمومی کشور در پژوهشگاه‌های وزارت ارشاد آغاز شده که می‌طلبد این مهم در استان‌ها و حتی شهرستان‌ها نیز اجرایی و عملیاتی شود. 

 

وی بیان کرد: شورای فرهنگ عمومی به لحاظ ساختاری عالی‌ترین مرجع تصمیم‌گیری در حوزه فرهنگ جامعه است و بر همین اساس زمینه تامین و گسترش زیرساخت‌ها برای استفاده هرچه بیشتر از ظرفیت این شورا درسطح کلان و استان‌ها و شهرستان‌ها فراهم شده است

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: با استفاده از ظرفیت شورای فرهنگ عمومی در استان‌ها و همکاری دستگاه‌های مختلف اجرایی می توان بهتر مسائل و مشکلات فرهنگی و اجتماعی را در استان شناخت و برای برطرف کردن آنها برنامه‌ریزی کرد.

 


وی بیان کرد: سند مهندسی فرهنگی در شورای عالی انقلاب فرهنگی تدوین شده و در این سند ضمن فهرست‌بندی اطلاعات فرهنگی و اجتماعی؛ تحلیل اینکه چه مسائلی باید در زمره مسائل فرهنگی قرار گیرد نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد. 

 


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: مدیران ارشد، میانی و منطقه‌ای باید به مقوله فرهنگ از منظر تاثیرگذاری این مهم به تمامی بخش‌های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی نگاه کنند چرا که توسعه اقتصادی و اجتماعی بدون توسعه فرهنگی امکان‌پذیر نیست. 


صالحی اظهار داشت: خانواده، اعتیاد، اشتغال، تاخیر در ازدواج و باروری، فضای مجازی و افزایش سواد رسانه‌ای از دیگر مسائلی است که باید در شورای فرهنگ عمومی مورد توجه قرار گیرند. ‌
وی بیان کرد: بر اساس آمار موجود میانگین استفاده از فضای مجازی در کشور بیش از ۱۷۵ دقیقه و در استان مرکزی حدود ۱۹۰ دقیقه است و علت این مهم‌باید در شورای فرهنگ عمومی مورد بررسی قرار گیرد. 

 


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص نظارت این وزارتخانه بر مسائل سینمایی کشور نیز گفت: سال گذشته از مجموع ۴۰۰ فیلمنامه رسیده کمتر از یکصد مورد تایید شد که این مهم نشان از توجه وزارت فرهنگ، به ارزش‌های دینی و اعتقادی حاکم بر جامعه است. 

 

صالحی اضافه کرد: تامین کاغذ هم برای ناشران و هم در حوزه مطبوعات از مهم‌ترین برنامه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و با پیگیری‌های مجدانه، این کالا خردادماه امسال در زمره کالاهای اساسی قرار گرفت و تا کنون بیش از ۴۲ میلیون تن کاغذ وارد و بین ناشران و فعالان مطبوعاتی توزیع شده است.

 

وی در خصوص تفاهم‌نامه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با استانداری مرکزی نیز گفت: بر اساس  این سند که هفدمین مورد در کشور است، یک‌هزار و ۱۸۰ میلیارد ریال در استان مرکزی و در کل کشور تا کنون بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال در نظر گرفته شده که  پایان فعالیت دولت دوازدهم برای مسائل زیرساختی فرهنگی تزریق می‌شود.

پایان پیام/87

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های مساجد مجلس سامانه فهما اجلاس نماز انتخابات قرآن کریم بودجه فهما پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۷۴۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسأله حجاب هر روز در کشور بغرنج‌تر می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید محمد عبدالنبی موسوی فرد صبح امروز سه‌شنبه در اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی خوزستان در سال ۱۴۰۳ که در سالن جلسات حوزه استاندار برگزار شد، با بیان اینکه اخلاق یکی از چالش‌های اساسی در کانون خانواده است، تصریح کرد: مهمترین دغدغه‌ای که امروز افراد انقلابی و مذهبی دارند، تضعیف سبک زندگی اسلامی است، بنده بابت برش استانی سند مهندسی فرهنگی کشور که امروز اتفاق افتاد، تشکر می‌کنم که البته باید زودتر از این رخ می‌داد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خوزستان افزود: اگر این اتفاق آثار مشت پُر کنی داشته باشد و به زودی مجموعه فرهنگی استان بتواند از آن اعتبار مالی‌اش استفاده کنند، خوب است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان «حجاب» را یکی از موضوعات ذیل سبک زندگی اسلامی اعلام و عنوان کرد: با نهایت تأسف هر روز و هر لحظه که می‌گذرد، مسأله حجاب در کشور بغرنج‌تر می‌شود؛ بنده از همان ابتدا به شخص رئیس جمهور بارها عرض کردم که بحث حجاب را جدی گرفته شود و مهم‌ترین بخش آن ادارات است.

حجت الاسلام موسوی فرد ادامه داد: ادارات گسترده دولتی وجود دارد، باید قالبی مشخص شود و این قالب اتفاق بیفتد که این امر اتفاق نیفتاد. سال ۱۴۰۱ طرح آماده شد اما اتفاق ناگوار مهسا امینی رخ داد؛ لذا با جدیت بیشتری به این موضوع حجاب پرداخته شود، هر کجا که برویم این مطالبه جدی رهبر و مردم است.

وی خطاب به حجت الاسلام خسروپناه گفت: سابقه خوبی در بحث حجاب نداریم، قبل از انقلاب کار به جایی رسیده بود که در شمال کشور، مؤمنان و افراد متدین گله‌مند بودند به همین خاطر اگر این مساله رها شود بی شک بدتر از این می‌شود، آنگاه نمی‌توانیم آن را جمع کنیم، لذا شما این را به سهم خود و با جدیت دنبال کنید که آثار پوشش اسلامی را به زودی در کشور ببینیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خوزستان، موضوع دیگر را مسأله فِرَق (گروه‌ها نظیر وهابی و …) در استان خواند و بیان کرد: به تازگی گزارش بسیار خیره کننده‌ای رسیده، هفته آینده که خدمت حضرت آقا خواهیم بود به ایشان عرض خواهم کرد، این هم عزم و اراده می‌خواهد که باید به آن پرداخته شود؛ این مساله بسیار مهمی به خصوص در آموزش و پرورش است، از آقای مخبر خواسته‌ام به این مساله ورود کنند، در خوزستان هیچ سنی وجود ندارد و بحث وهابیت چالش اصلی است.

به گزارش مهر، سند برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی کشور با حضور دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی، نماینده ولی فقیه در خوزستان، استاندار خوزستان، دبیر شورای فرهنگ عمومی خوزستان و اعضای شورای فرهنگ عمومی خوزستان رونمایی شد.

کد خبر 6062832

دیگر خبرها

  • جلسه شصتم شورای توسعه فرهنگ قرآنی برگزار شد
  • پیشرفت در جامعه دینی بدون بستر فرهنگ ممکن نیست
  • جهش تولید بدون اصلاح انگاره‌های ذهنی وجود ندارد
  • ساعی: انجام کار فرهنگی منجر به رفع بسیاری از مشکل‌های کشور می‌شود
  • در حوزه فرهنگ نیز نیازمند جهش فرهنگی با مشارکت مردمی هستیم
  • لزوم استفاده از فرصت‌های فرهنگی در کشور
  • رونمایی از سند برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی خوزستان
  • مسأله حجاب هر روز در کشور بغرنج‌تر می‌شود
  • سند فرهنگی خوزستان مبنایی برای فعالیت‌های فرهنگی است
  • انجام کار فرهنگی منجر به رفع بسیاری از مشکل‌های کشور می‌شود