Web Analytics Made Easy - Statcounter

داود شایقی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:۶۴۵ روستای استان در قالب برنامه ششم توسعه مشمول تهیه این سند خواهد بود و سالانه قرار است برای ۱۲۹ روستا سند توسعه اشتغال تدوین شود.

وی گفت: در ۲ سال گذشته این سند برای بیش از ۲۵۸ روستا تدوین شده و تهیه و تدوین سند توسعه روستاهای دیگر هم در اولویت قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شایقی درباره اختصاص اعتبارات پژوهشی استان افزود:ریالی از اعتبارات پژوهشی استان اردبیل به خزانه برگشت نخورده است.

وی اضافه کرد: ۲۵ دستگاه اجرایی استان که اعتبارات استانی دارند یک درصد اعتبارات هزینه‌ای خود را باید در حوزه پژوهش هزینه کنند که امسال این رقم چهار میلیارد و ۹۵۰میلیون ریال است.

شایقی بیان  کرد: در قالب فراخوانی که منتشر شده مراحل مختلف عقد قرارداد و بررسی طرح‌ها انجام شده  تا به تدریج با جذب اعتبارات این طرح‌های پژوهشی اجرا و عملیاتی شود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل بیشترین اعتبارات حوزه پژوهشی را با یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال  مربوط به استانداری اعلام کرد و گفت: به غیر از دستگاه‌های اجرایی که اعتبارات ملی دارند ۲۵ دستگاه اجرایی استان بهره‌مند از این ردیف اعتباری هستند و یابد به موقع جذب و هزینه شود.

شایقی ادامه داد: در قالب ۴۴ فراخوان نسبت به پذیرش ۱۴۲ طرح پژوهشی در بخش‌های کشاورزی، فنی و مهندسی، علوم انسانی، بهداشت و زنان اقدام شده  و تلاش می شود تا این طرح‌ها با کیفیت مناسب مورد بررسی، تحقیق و تحلیل قرار گیرند.

برچسب‌ها اشتغال فراگیر توسعه روستایی اردبیل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اشتغال فراگیر توسعه روستایی اردبیل اشتغال فراگیر توسعه روستایی اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۷۴۲۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از ظرفیت رودخانه‌های خلخال برای توسعه گردشگری

ودودمحمدی گفت: عبور سه رودخانه از داخل شهر خلخال ظرفیت مناسبی را برای ایجاد امکانات گردشگری آبی در مرکز این شهر فراهم کرده و باید از این ظرفیت به نحو مناسبی استفاده شود.

شهردار خلخال افزود: برای ساماندهی، دیوارکشی و کف سازی رودخانه هیروچای و یکی از سه رودخانه عبوری از این شهر بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه خواهد شد.

او از آغاز ساماندهی هیروچای از رودخانه‌های عبوری از مرکز شهر خلخال با تخصیص ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار خبر داد و گفت: این پروژه به طول ۶۵۰ متر و عرض ۲۴ متر از مسیر رودخانه هیروچایی دردست اجراست و علاوه بر لایروبی، دیوارکشی و کف سازی رودخانه، با ایجاد پیاده‌ راه زمینه تردد راحت عابرین پیاده در طول مسیر ۲ سمت رودخانه امکان‌پذیر خواهد شد.

شهردار خلخال با بیان اینکه اعتبارات درآمد محلی شهرداری خلخال جوابگوی طرح‌های عمرانی این شهر نیست، خواستار مساعدت فرماندار و مسئولان ذیربط استانی برای تامین اعتبار مورد نیاز این طرح شد.

محمدی گفت: هیچ کدام از قول‌های داده شده از سوی مسئولان استانی و کشوری به شهرستان خلخال برای تامین اعتبارات ساماندهی رودخانه‌های داخل شهر به خصوص از محل اعتبارات مدیریت بحران استان تا به امروز عملی نشده است.

شهردار خلخال اضافه کرد: در حال حاضر رودخانه‌های هیروچای ، قیز باخان و نورعلی چای از مرکز شهر خلخال عبور می کند که ساماندهی این رودخانه‌ها اعتبارات کلانی نیاز دارد.

محمدی کاهش آسیب رودخانه‌ها در مواقع بارندگی‌های شدید و سیل ، در کنار استفاده از ظرفیت رودخانه‌ها جهت توسعه صنعت گردشگری را از اهداف اجرای طرح ساماندهی رودخانه‌های این شهر اعلام کرد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • تقویت حمایت از تولیدکنندگان با توسعه ارتباطات مجموعه‌های علمی
  • انتقال آب از سد تالوار به بهار و کبودراهنگ ۱۰۰۰ میلیارد اعتبار می‌خواهد
  • اجرای سند توسعه اشتغال در ۵۰۰ روستای خراسان شمالی
  • پژوهش موتور محرک توسعه کشور و آزمایشگاه موتور محرک پژوهش است
  • زمینه لازم برای حمایت از تولید در استان اردبیل فراهم شد
  • توسعه علمی، سکوی جهش تولید
  • استفاده از ظرفیت رودخانه‌های خلخال برای توسعه گردشگری
  • اختصاص ۲۰۰ میلیاردتومان تسهیلات اشتغال مددجویان مازندران
  • حمایت از کارآفرینی برای افزایش تولید و اشتغال ضروری است
  • لزوم هدفگذاری و تدوین برنامه جامع اشتغال در دشت آزادگان