Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/یزد استاندار یزد با بیان این‌که پایان نامه‌های دانشجویی باید متناسب با نیاز استان تدوین و بعد از ارائه به توسعه زیرساخت‌های اجرایی کمک کنند، گفت: پایان نامه‌های دانشجویی موثر باید توسط دستگاه‌های دولتی حمایت ‌شوند.

«محمدعلی طالبی» امروز پنج شنبه در جشنواره برگزیدگان پژوهش و فناوری استان یزد، ضمن گرامیداشت هفته پژوهش و نقش این مهم در توسعه بیش از پیش استان در حوزه‌های مختلف، اظهار کرد: هفته پژوهش فرصت مناسبی برای توجه بیش از پیش به حوزه علوم انسانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این‌که زیربنای تمام تحولات و تغییرات از علوم انسانی نشأت می‌گیرد، افزود: تمام اقدامات پایدار توسعه‌ای مستلزم توجه بیش از پیش به ابعاد مختلف حوزه علوم انسانی است.

استاندار یزد در ادامه با بیان این‌که در حوزه علوم انسانی نیازمند تحرک بیشتر دستگاه های دولتی در استان هستیم، گفت: دستگاه‌های دولتی موثر باید با جدیت بیشتر در این حوزه مشارکت کنند.

طالبی تبادل تفاهم نامه‌ها بین شرکت‌های دانش بنیان را از جمله اقدامات حائز اهمیت در هفته پژوهش امسال دانست و تصریح کرد: این مهم نقش مهمی در تقویت زیرساخت‌های بخش خصوصی یزد و کشور ایفا می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت‌‎های مطلوب استان یزد در حوزه پژوهش، بیان کرد: ما می‌توانیم با نگاه بهره بردارانه به ظرفیت‌های دانشگاهی این حوزه را تقویت و مورد حمایت قرار دهیم.

استاندار یزد با بیان این‌که متأسفانه بسیاری از پایان نامه‌های دانشگاهی بدون هیچ استفاده‌ای نوشته و آرشیو می‌شوند، تأکید کرد: کارهای پژوهشی که اغلب با هزینه های زیاد انجام می‌شوند باید بیشتر مورد توجه مسئولان و دست اندرکاران اجرایی قرار گیرند.

طالبی گفت: پژوهشگران باید در فصل پیشنهادات مقالات و پایان نامه‌های خود، پیشنهادهای اجرایی و کاربردی مناسب تر و متناسب با نیاز استان و کشور را ارائه دهند.

این مسئول خطاب به روئسای دانشگاه های استان یزد، تأکید کرد: ما حاضریم در استان یزد زمینه حمایت از پایان نامه‌های دانشگاهی را در دستگاه‌های اجرایی و دولتی فراهم کنیم.

وی با بیان این‌که هر پایان نامه دانشگاهی باید یک حامی معنوی از دستگاه های دولتی، اجرایی، شرکت بخش خصوصی و غیره داشته باشد، افزود: اساتید راهنما باید قبول کنند که پایان نامه های دانشجویی باید متناسب با نیاز استان تدوین و بعد از ارائه به توسعه زیرساخت‌های اجرایی کمک کند.

استاندار یزد با اشاره به اهمیت تقویت ارتباط کاربردی بین صنعت و دانشگاه، مبتکرین و نخبگان، خاطرنشان کرد: نمایش نیازهای توسعه‌ای استان یزد به منظور جذب مشارکت نخبگان بومی مهمترین هدف این ارتباط است.

طالبی در بخش دیگری از سخنان خود استفاده از ظرفیت اجرایی و علمی بومی را یکی از برکات تحریم دشمنان دانست و بیان کرد: توجه به نیازهای داخلی عامل تحرک نخبگان و حمایت بخش خصوص عامل شکوفایی ظرفیت های بومی است.

وی مسئله یابی در حوزه های اجتماعی و فرهنگی را از دیگر رویکردهای اجرایی استان برای استفاده از ظرفیت های بومی عنوان کرد و گفت: حوزه آموزش و پرورش نقش مهمی در پرورش خلاقیت بین دانش آموزان ایفا می‌کند.

استاندار یزد در ادامه جهت‌دار کردن خلاقیت و استعدادهای دانش‌آموزی را یکی از مهمترین رسالت‌های آموزش و پرورش دانست و بیان کرد: عدم توجه به این مهم استعدادهای درونی ظرفیت‌های بومی را از بین می‌برد.

این مسئول در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: اگر دنبال تحول و اتفاقات جدید هستیم باید بیش از پیش به آموزش و پرورش توجه کنیم و با حمایت بیشتر از هنرستان ها و نظام آموزشی پرورش، هدایت درست ظرفیت علمی و بومی را در دستور کار خود قرار دهیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی يزد استاندار يزد هفته پژوهش محمد علی طالبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۷۴۲۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم تربیت چند ساحتی دانش آموزان

سلمان محمدی، مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در آیین آغاز همکاری‌های مشترک سازمان جهاددانشگاهی کرمانشاه و اداره کل آموزش و پرورش استان، با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر لزوم تربیت دانش‌آموزان در طراز انقلاب اسلامی، گفت : این کار جز با تربیت چندساحتی دانش آموزان میسر نمی‌شود.

وی افزود: امروزه تربیت تک بعدی دانش‌آموزان پاسخگو نیست و نمی‌تواند ما را به نتیجه دلخواه برساند، بنابراین برای رشد همه جانبه دانش‌آموزان باید به دنبال تربیت چندساحتی آنها باشیم و بتوانیم آنها را در ابعاد مختلف علمی و فناوری، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و... پرورش دهیم.

محمدی با تاکید بر لزوم همکاری همه دستگاه‌ها در این زمینه گفت: تربیت چندساحتی دانش‌آموزان نیازمند همکاری همه دستگاه‌هاست و قطعا عملکرد جزیره‌ای در این زمینه جوابگو نیست.

وی افزود: باید بتوانیم از ظرفیت سایر دستگاه‌ها در تربیت دانش‌آموزان بهره بگیریم و در همین راستا نیاز است که ارتباط آموزش و پرورش با سایر نهاد‌ها و سازمان‌ها تقویت شود.

مدیرکل آموزش و پرورش با اشاره به تفاهم‌نامه منعقده با سازمان جهاددانشگاهی کرمانشاه، گفت: یکی از بستر‌های تربیت دانش آموزان همین تفاهم نامه‌ای است که اخیرا با سازمان جهاددانشگاهی کرمانشاه امضا کرده‌ایم. در این تفاهم نامه ارزشمند تمام ساحت‌های شش گانه سند تحول آموزش و پرورش لحاظ شده و بیش از همه دو ساحت تعلم و تربیت علمی و فناورانه و تعلیم و تربیت سیاسی و اجتماعی مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: برنامه اردو‌های «راهیان پیشرفت» یکی از برنامه‌های ارزشمند در قالب این تفاهم‌نامه است که زمینه بازدید دانش‌آموزان از بخش‌های مختلف علمی و فناورانه را در سازمان جهاد دانشگاهی استان فراهم می‌کند.

وی افزود: برنامه «مناظرات دانش آموزی» از دیگر برنامه‌های ارزشمند در این زمینه است که زمینه رشد سیاسی و اجتماعی دانش‌آموزان را فراهم کرده و موجب تقویت فرهنگ گفتمان در آنها می‌شود .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • حمایت پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران از پایان نامه‌های تحصیلات تکمیلی دانشگاه بیرجند
  • در حوزه امنیت هیچگونه مماشاتی وجود ندارد
  • بسیاری از پرونده‌های حقوقی اردبیل ‌دعاوی ملکی است
  • جنس کار در دستگاه قضایی تدبیر و تدبّر است
  • لزوم تربیت چند ساحتی دانش آموزان
  • تخلفات کانون‌های فرهنگی دانشگاه‌ آزاد اسلامی شامل چه مواردی است؟
  • لزوم تعریف بسته‌های عملیاتی برای ادارات ایلام در حوزه سلامت
  • لزوم حمایت از بخش خصوصی جهت سرمایه گذاری در حوزه گردشگری
  • لزوم تلاش دولت برای اشتغال‌زایی و فراهم کردن زیرساخت‌های آن
  • صنایع بزرگ معاملات خود را در سامانه ستاد انجام دهند/ لزوم حمایت مسئولین از صنایع کوچک