Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-19@02:40:51 GMT

شرکت خودروسازی دوباره متهم شد

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۷۴۲۹۹

شرکت خودروسازی دوباره متهم شد

به گزارش جام جم آنلاین از میزان، فولکس واگن که یکی از بزرگترین شرکت‌های خودروسازی در جهان به شمار می‌رود و سهم قابل توجهی در بازار‌های اروپا و جهان را به خود اختصاص داده است، در چند سال اخیر به علت رسوایی خودرو‌های دیزلی موسوم به دیزل گیت (DieselGate) به شدت تحت فشار‌های متعددی از سوی دولت‌های مختلف در آمریکای شمالی و اروپا قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حالا بر اساس تازه‌ترین اخبار و گزارش‌های منتشر شده در وب سایت engadget، کانادا نیز از رسوایی فولکس واگن به عنوان خطر و تهدیدی بزرگ برای محیط زیست این کشور سرسبز واقع در آمریکای شمالی نام برده بود.

در سال ۲۰۱۵ میلادی رسوایی پرونده خودرو‌های آلاینده فولکس واگن آلمان برای نخستین بار در آمریکا افشا شد، چرا که پس از آزمایش‌های صورت گرفته مشخص شد نرم افزار مدیریت میزان آلایندگی موتور خودرو‌های دیزلی این شرکت در آمریکا دستکاری شده بود.

فولکس واگن پس از اعتراف به تقلب، به پرداخت ۴.۳ میلیارد دلار جریمه محکوم شد و هنوز هم با مشکلات حقوقی در آلمان، آمریکا و سراسر جهان مواجه است. این شرکت ۲۲ میلیارد یورو را برای پرداخت خسارات حاصل اختصاص داده است و همچنان هم به ایجاد آلودگی در محیط زیست در جهان متهم است.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: شرکت خودروسازی فولکس واگن تقلب و دستکاری خودروهای دیزلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۷۴۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسوایی در ماراتن پکن؛ به دونده چینی اجازه دادند قهرمان شود!

دوندگان آفریقایی در هماهنگی با دونده چینی گذاشتند او به راحتی فاتح نیمه‌ماراتن چین شود

طرفداری | برگزارکنندگان نیمه‌ماراتن پکن در حال بررسی سلامت مسابقات هستند چرا که به‌نظر می‌رسد دو دونده کنیایی و یک دونده اتیوپیایی عمدا به دونده چینی اجازه دادند تا قهرمان شود.

به گزارش گاردین، فیلم‌برداری از چند صد متر پایانی این نیمه‌ماراتن نشان می‌دهد که سه دونده آفریقایی عمدا سرعت‌شان را کم کرده‌اند و به تشویق هه جی چینی می‌پردازند تا نفر اول شود. این چهار دونده که کل مسابقه را پابه‌پای یک‌دیگر دویدند، در مترهای پایانی این نیمه‌ماراتن خودشان را عقب انداختند تا هه اولین نفری باشد که از خط پایان عبور کند. 

ویلی منانگات، دونده کنیایی در خصوص شایعات مطرح شده درباره تبانی برای اول شدن دونده چینی به بی‌بی‌سی گفت: 

برای رقابت کردن آن‌جا نبودم و این مسابقه برایم جنبه رقابتی نداشت. هه اول شد چون دوست من است و برای او در ماراتن ووژی دویدم. مشکلی از این بابت نیست چون باهم دوستیم.

منانگات همچنین اشاره کرد او و سه دونده آفریقایی دیگر که یکی از آن‌ها مسابقه را به پایان نرساند، استخدام شده بودند تا هه رکورد نیمه‌ماراتن چین را بزند. اگرچه این دونده چینی نتوانست رکورد ماراتن چین را جابه‌جا کند. هه با ثبت زمان 1 ساعت و 3 دقیقه و 44 ثانیه، 1 دقیقه و 11 ثانیه برای جابه‌جا کردن رکورد چین کم آورد. 

فدراسیون جهانی دوومیدانی با انتشار بیانیه‌ای در خصوص این رسوایی، این موضع را گرفت:

 از فیلم‌هایی که در نیمه‌ماراتن پکن به صورت آنلاین در حال پخش است، مطلع هستیم و می‌دانیم که در حال حاضر تحقیقاتی توسط مقامات محلی مربوطه در حال انجام است. در اولویت اصلی اتحادیه جهانی دوومیدانی، حفظ سلامت ورزش ما قرار دارد، در حالی که این تحقیقات در حال انجام است، نمی‌توانیم اظهار نظر بیشتری کنیم.

از دست ندهید ????????????????????????

لیست تیم ملی بسکتبال آمریکا برای المپیک 2024 خشم سرمربی چلسی: این مسخره‌بازی تکرار نمی‌شود تقابل ستاره رئال مادرید با بدترین داور جهان بیرانوند جدید از خرم‌آباد ظهور کرد

دیگر خبرها

  • فولکس‌واگن‌های ارزان‌قیمت آماده ورود به بازار
  • تویوتا ۱۳۰ هزار خودرو را به دلیل نقص فنی فراخوان می‌دهد
  • تسلا ۱۴ هزار نفر از کارکنانش را اخراج می‌کند
  • برنامه ریزی برای راه اندازی ساخت اتاق اتوبوس و تریلی در واگن سازی زرند
  • متهم شدن رئیس رئال مادرید به استفاده ابزاری از برنابئو
  • رسوایی پس از رسوایی
  • رسوایی در ماراتن پکن؛ حرکت عجیب دوندگان آفریقایی و اجازه دادن به دونده چینی برای قهرمانی! / فیلم
  • رسوایی در ماراتن پکن؛ به دونده چینی اجازه دادند قهرمان شود!
  • داستان قطار ملی مترو؛ از مذاکرات با غرب تا بومی سازی ۸۵ درصد
  • داستان قطار ملی مترو؛ از مذاکرات با غرب تا بومی‌سازی ۸۵ درصد