Web Analytics Made Easy - Statcounter

این استاد دانشگاه گفت: اگر امروز شما به مجلس نقدی داشته باشید امسال در ۲ اسفند می‌توانید افرادی را به مجلس بفرستید که این نقیصه برطرف شود.  به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی در ویژه برنامه روز دانشجو که به همت انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد، گفت: ۱۶ آذر روزی متعلق به دانشجو و دانشگاه است و دانشگاه مظهر نشاط، تلاش، مجاهدت علمی، فرهنگی و سیاسی در ابعاد مختلف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وزیر اسبق ارشاد ادامه داد: دانشجویان از ۶۶ سال قبل که حادثه ۱۶ آذر در سال ۱۳۳۲ رخ داد، همواره پیشگام، پیشتاز و نقش آفرین بوده اند. روز دانشجو فرصت مغتنمی است تا مسئولین در میان دانشجویان حضور پیدا کنند و حرف‌های آن‌ها را بشنوند.

وی با اشاره به انتخابات پیش رو تصریح کرد: ما در سال جاری رویداد مهمی را داریم که دانشجویان می‌توانند در آن هم طلایه دار و پیشگام باشند.

حسینی با اشاره به انتقادات و اعتراضات مردم و دانشجویان نسبت به عملکرد برخی مسئولان، ادامه داد: در هر ۲ سال حداقل یکبار ما بحث انتخابات را داریم که می‌تواند منشا تحول در کشور باشد و نیازی نیست که در کشور با آشوب و اغتشاش و خشونت مباحث و مطالبات مطرح شود. اینجا یک نظام مردم سالاری هست که با رای مردم همه چیز رقم می‌خورد.

این استاد دانشگاه گفت: اگر امروز شما به مجلس نقدی داشته باشید امسال در ۲ اسفند می‌توانید افرادی را به مجلس بفرستید که این نقیصه برطرف شود.

وی تصریح کرد: شما باید به عنوان دانشجو در جامعه روشنگری کنید، چون حرف دانشجو را خانواده‌ها و افراد جامعه می‌شنوند. همین طور که اساتید به عنوان گروه مرجع هستند و نقش بسیار خوبی را می‌توانند ایفا کنند دانشجویان هم در جامعه تاثیرگذار هستند.

حسینی ادامه داد: در قضایای مختلف اگر مشکلات را ریشه یابی کنیم می‌توانیم آینده بهتری را رقم بزنیم.

وزیر اسبق ارشاد ادامه داد: تقریبا ۴۱ سال از انقلاب می‌گذرد. اگر شما به ۲۲ بهمن ۵۷ برگردید می‌بینید کار‌های بزرگی توسط نسل قبل از شما، پدران شما پدربزرگم شما انجام شده است. در همان دوران جنگ، پزشکان نقش اساسی را ایفا می‌کردند و در زیر آتش و گلوله به فکر نجات رزمندگان بودند و به آن‌ها کمک می‌کردند.

وی گفت: الان که شما در یک وضعیت امن و در آرامش مشغول به تحصیل هستید ممکن است خواسته ها، نظرات و نقد‌هایی نسبت به این ۴ دهه‌ای که گذشته داشته باشید، به هر حال آن‌ها زحمات خود را کشیدند و امروز پیشرفت‌های زیادی را در کشور شاهدیم.

حسینی تاکید کرد: در حال حاضر پیشرفت‌های فراوانی در حوزه پزشکی، دفاعی و امنیتی داریم. بله در زمینه اقتصادی، کشور با مشکل مواجه است و شاید یکی از دلایلی که این اتفاقات اخیر که منجر به خسارت‌های بزرگی شد بیکاری، تورم و گرانی بود. این‌ها را نمی‌شود کتمان کرد، باید مسئولین تلاش‌های بیشتری انجام دهند تا شرایط کشور بهبود پیدا کند.

وی یادآور شد: همین بحث نحوه اجرای سهمیه بندی بنزین که بهانه‌ای به دست آشوبگران داد و باعث شد خسارت‌های مادی و معنوی فراوانی در کشور رقم بخورد در دولت دهم هم با عنوان هدفمندی یارانه‌ها مطرح شد، آن هم نه یک قلم بنزین بلکه چندین قلم کالا، بنزین، گازوئیل، نفت سفید، برق، آب، گاز و...، ولی چون از یک سال قبل کار شد، تبیین شد و افکار عمومی در جریان قرار گرفتند و متقاعد شدند.

حسینی گفت: در این راستا با نخبگان، رسانه‌ها و نمایندگان مجلس در کمیسیون اقتصادی جلسه گذاشته شد و بعد هم زیر ساخت‌ها آماده شد حتی قبل از اینکه این طرح اعلام شود پول به حساب مردم ریخته شد بعد این کار انجام شد و در نتیجه کمترین تنش را هم در جامعه ایجاد کرد.

وی افزود:، ولی شما ببینید در این ماجرای اخیر بالای ۲۰۰ شهر یا صد‌ها نقطه در کشور دچار تلاطم شد. بله عده‌ای سازمان دهی شده و آموزش دیده آماده بودند که بهره برداری کنند، اما چرا ما باید با عدم پیش بینی آینده، عدم روشنگری، با همراه نکردن افکار عمومی و حتی نخبگان بهانه دست آشوبگران و دشمنان بدهیم، شما دیدید حتی بعضی از نمایندگان هم در جریان نبودند.

حسینی اظهار داشت: این تفاوت در مدیریت‌هاست که اگر ما درست انتخاب کنیم در نظام اسلامی کارگزاران، افراد کارآمد، دلسوز، متعهد، در خدمت به مردم به ویژه اقشار محروم جامعه سرکار خواهند آمد.

وی گفت: اگر انتخاب درست باشد می‌تواند مجلسی روی کار بیاید که پرتلاش و تاثیر گذار باشد و در مقابل هم می‌تواند مجلسی باشد که بی خاصیت باشد. می‌تواند شورای شهری باشد که وظیفه اش را به خوبی انجام می‌دهد یا می‌تواند شورای شهری باشد که رها کند، این‌ها همه به انتخاب خود مردم برمی‌گردد.

این استاد دانشگاه در خاتمه گفت: مردم عادی هم بعضی آنقدر درگیر گرفتاری‌ها و مشکلات شان هستند که آگاهی لازم را ندارند و این قشر دانشجو هست که باید بصیرت افزایی کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: وزیر ارشاد مجلس شورای اسلامی انتخابات مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۷۴۳۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوی جهادی عهد خدمت دانشجو معلمان دانشگاه پردیس کوثر یاسوج

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از کهگیلویه و بویراحمد، در بازه‌ی زمانی 24 اسفند تا 4 فروردین مصادف با ماه مبارک رمضان و آغاز سال نو، ۱۹ دانشجو از این دانشگاه، برنامه‌های مختلف فرهنگی، آموزشی،تربیتی و عمرانی در روستای درغک اجرا کردند.

زیباسازی و رنگ‌آمیزی مدارس، اجرای سرود جشن تکلیف برای کلاس سومی ها، سفره افطاری، پخش انیمیشن، آموزش طراحی چهره‌ی شهدا، کاشت ۳۴ اصله نهال به نیت ۳۴ شهید دانشجو معلم استان با حضور دانش‌آموزان و اهالی روستای درغک از برنامه های این اردوی جهادی بود.

همچنین آموزش ریاضی، فارسی،کامپیوتر، زبان‌انگلیسی، مشاوره‌ی تحصیلی، احکام، مجسمه‌سازی، کار با سفال و ... نیز در پایه‌های ابتدایی و متوسطه اول انجام شد.

خبرنگار: سعیده صداقت نژاد

انتهای خبر/

کد خبر: 1225442 برچسب‌ها سازمان بسیج دانشجویی

دیگر خبرها

  • اردوی جهادی عهد خدمت دانشجو معلمان دانشگاه پردیس کوثر یاسوج
  • واکنش وزیر اسبق به خودکشی دکتر پرستو بخشی: سکوت وزارت بهداشت مایه‌ شرمساری است
  • ایجاد استان کرمان جنوبی اگر موجبات رفاه بیشتر مردم را فراهم آورد، خیلی اقدام ارزشمندی است
  • ایجاد استان کرمان جنوبی اگر موجبات رفاه مردم را فراهم آورد، خیلی اقدام ارزشمندی است
  • تحلیل وزیر اسبق بهداشت درباره مرگ دکتر پرستو بخشی
  • (ویدیو) تحلیل وزیر اسبق بهداشت درباره مرگ دکتر پرستو بخشی
  • نمایندگی‌های فرهنگی جمهوری اسلامی در خارج از کشور گسترش می‌یابد
  • ناکامی آملی لاریجانی و قالیباف در سال ۱۴۰۲ /دولتِ رئیسی «نمره تجدیدی» گرفت /زلزله یا انتخابات ۱۱ اسفند؟!
  • پیشرفت در جامعه دینی بدون بستر فرهنگ ممکن نیست
  • اعلام جزئیات برگزاری آزمون فرهنگیان