Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-16@07:32:42 GMT

مهارت در نگارش به مهارت در پژوهش وابسته است

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۷۴۴۷۳

مهارت در نگارش به مهارت در پژوهش وابسته است

نامدار با تاکید براینکه مهارت در نگارش به مهارت در پژوهش وابسته است، گفت: از ویژگی های یک دانشنامه خوب حوصله و صبر و دقت در فهم و امانتداری در نقل ها است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، دکتر «مظفر نامدار» امروز (پنجشنبه،۲۱ آذر) در کارگاه آموزشی مقاله نویسی دوران دفاع مقدس مهارت در نگارش را به مهارت در پژوهش وابسته دانست و بیان کرد: ما پیوسته با گردآوری اطلاعات، مشورت با دیگران و کنار هم قرار دادن آنها تلاش می‌کنیم که بهترین‌ها را برای راحتی زندگی روزمره خود انتخاب کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 

عضو شورای علمی و برنامه ریزی دانشنامه استانی گیلان با تاکید بر اینکه پژوهش برای ما امری نامأنوس نیست و در زندگی روزمره بارها آن را تجربه کرده ایم، گفت: از ویژگی های یک دانشنامه خوب حوصله و صبر، تتبع و کاوش در منابع، دقت هم در فهم و هم در نقل، امانت داری در نقل ها و برداشت ها، علم و اطلاع، نه ذوق و خبر تکیه بر محسوسات، مجربات و معقولات بجای استفاده از مسموعات، مشهورات، متواثرات و متشابهات است.
 

نامدار همچنین آشنایی به موضوع فضا و مفاهیم و اصطلاحات مورد تحقیق و گم نکردن سرخط اصلی هنگام سند یابی، پژوهش و نگارش و استفاده از زبان ساده و بیان رسا را مهم دانست و ادامه داد: فقدان درک شهودی و آسیب های آن، مواجهه احساسی و غیر عاقلانه با موضوع پژوهش مخصوصا اگر مقدس باشد  و نیز فقدان درک تاریخی جامعه شناختی و فرهنگی از موضوع پژوهش و شرایط اجتماعی آسیب های فهم در پژوهش است.

نامدار در ادامه با بیان اینکه بعد از منابع، توجه به کتابشناسی بسیار حایز اهمیت است، گفت: کتاب شناسی منبعی هستند که در نگارش متن مدخل مورد استفاده قرار نگرفته اند و خواننده برای مطالعات بیشتر می تواند به آنها رجوع کند.

«عباس بایرامی» نیز در کارگاه آموزشی مقاله نویسی با تاکید بر اینکه ما گیلانی ها همواره از داشته های خود بهره می‌گیریم و چون نخبگان، بزرگان، علما و دانشمندان بسیاری در این استان داریم، گفت: از این رو نسبت به استان های دیگر در بحث دانشنامه سخت گیرتر هستیم.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان و دبیر اجرایی دانشنامه استانی دفاع مقدس استان همچنین ابراز امیدواری کرد: باید بهترین‌ها را برای دانشنامه دفاع مقدس که در واقع دایره‌المعارف ماندگار استان خواهد بود، ثبت کنیم.

بایرامی افزود: آموزش یکپارچه دست اندرکاران مولف دانشنامه دفاع مقدس از اهداف برگزاری این کارگاه است و می بایست با توجه به اینکه گاهی نوع نگارش و مقاله نویسی افراد با هم متفاوت است و از این رو که جنس این کار با کارهای دیگر متفاوت است چنین کارگاه آموزشی برگزار شود تا هم اندیشی کرده و نظرات خود را در این راستا یکی کنیم تا قدم های بعدی را محکم و سریع تر برداریم.

گفتنی است، در این کارگاه آموزشی ۴۰ نفر از افراد تحصیل کرده فوق لیسانس و دکترا شرکت کردند و تا کنون ۱۵ مقاله در این راستا نگارش شده است.

پایان پیام/165

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های مساجد مجلس سامانه فهما اجلاس نماز انتخابات قرآن کریم بودجه فهما دانشنامه دفاع مقدس گیلان پژوهش و تحقیق بنیاد حفظ آثار گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۷۴۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«فرمانده لوتی‌ها» مستند شد

به گزارش قدس آنلاین، طبق اعلام علی رویین تن، این مستند به فرمانده گردان میثم، سید ابوالفضل کاظمی فرمانده گردان لات‌های دفاع مقدس می‌پردازد. مردی که از هشت سال دفاع مقدس هشتاد سال حکایت داشت و طوطی شیرین شکن روایت های دلنشین جنگ بود.
رویین تن افزود: او در تمام هیات‌ها ،زورخانه‌ها و مراسم‌ها از بچه های جنگ می گفت و چه شیرین می گفت.آخر هم پای بساط امام حسین(ع) شربت شهادت را لاجرعه سرکشید.

به گفته کارگردان فیلم دلشکسته ، او کبوترها را یاران حسین (ع) می‌دانست و پرواز را از کبوترها آموخته بود.

دیگر خبرها

  • پیام تسلیت استاندار در پی درگذشت رزمنده دفاع مقدس
  • خاطرات رزمندگان دفاع مقدس از شهید چراغی + فیلم
  • حاج محمد کیانی جهادگر و راوی دوران دفاع مقدس
  • فرمانده گردان لوتی‌های دفاع مقدس کیست؟ |‌ عکس
  • «فرمانده لوتی‌ها» مستند شد
  • درگذشت رزمنده دوران دفاع مقدس در چهارمحال و بختیاری
  • نخل‌های قصر شیرین، نمادی از ایستادگی ایران در طول دفاع مقدس + فیلم
  • پیام تسلیت وزیر کشور در پی درگذشت پدر شهیدان خرسندیان
  • پیکر جانباز دفاع مقدس در آبادان تشییع می‌شود
  • شاخصه اصلی ارتش، ولایتمداری است